kerstboom 2008

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantuf

kerstboom 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:45

Toen ik van de week ergens langs reed zag ik de eerste kerstboom van dit jaar al weer binnen staan Vork
(wij wachten even tot 6 dec) Clown
Maar kreeg al weer helemaal zin om hem op te tuigen en de spullen weer op te zoeken.
Wat voor kleur doen jullie dit jaar je boom?
Ik denk het zelfde als vorig jaar (paars, roze)

Ben wel benieuwd hoe jullie bomen er dit jaar uit gaan zien (misschien kan ik nog wat idee-tjes op doen).
Als je foto's hebt leuk Haha! (mocht iemand zijn boom al hebben staan) maar aub wel even in een link plaatsen.

Thirsa_

Re: kerstboom 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:49

Ik zag gister ook alweer een kraampje met kerstbomen staan bij een bouwmarkt, kreeg ook meteen helemaal zin om een te kopen.
Nog maar niet gedaan want wil ook wachten tot na Sinterklaas.
De kleuren die er dit jaar in gaan weet ik nog niet Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:00

Die van ons zet ik pas kerstavond op (is hier in Dld gebruikelijk Knipoog ) en hij blijft staan tot "heilige 3 koningen" (6 Jan.)
Ik denk dat ´ie weer (melk)wit/rood/transparant/zilver wordt Lachen .
Wel dekoreer ik in de woonkamer; gebruikelijk is hier vanaf de eerste adventszondag (vandaag Clown ), maar ik doe het altijd op 3 dec. omdat ik de 2de jarig ben en ik niet met m´n verjaardag in de kerstzooi wil zitten Haha! .
Ik heb afgelopen week al even op de zolder gestruind wat ik nog heb en wat ik nog "nodig" heb en ik heb gisteren nog een paar doosjes met ballen gekocht.
We hebben het grote geluk dat er bij ons in de buurt een firma zit die kerstversiersels maakt en daar kan je direkt kopen. Daar kost bijv. een doos met kerstballen tussen de 1 en 2,50 €; voor dat geld kan je nog weleens wiselen qua kerstballen Knipoog .

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 14:02

Sterre schreef:
Daar kost bijv. een doos met kerstballen tussen de 1 en 2,50 €; voor dat geld kan je nog weleens wiselen qua kerstballen Knipoog .

Dan is het nog eens leuk ja, jammer dat wij dat niet hebben Vork
Heb idd bij intratuin weer zulke leuke dingen gezien maar dan wacht ik liever tot ze alles in de uitverkoop gooien want dat scheelt zoveel!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:29

Wij wonen ook in Duitsland. Ik zet de kerstboom meestal op een week na sinterklaas. Versieringen vaak al vanaf van de week.

De kerstboom wordt heel afgezaagd rood/goud. Wil eigenlijk eens wat anders maar weet niet wat.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:46

Bij ons staat de kerstboom al Clown Hij is glanzend rood met mat rood geworden (overigens wel een nepboom ivm de kat die erg graag de boom terroriseert).

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:48

Ik heb ook al weer spullen bij elkaar gezocht Tong uitsteken rest ligt bij schoonmoeders dus die moet weer even aan de graaf op zolder!zodra ze weer te koop zijn haal ik er 1 op iig!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:49

ik kan niet wachten 5 december sint en 6 december de kerstboom halen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:52

Wij wachten ook tot 6 december, jammer dat sinterklaas en kerst zo dicht op elkaar zitten.
Als ik naar mijn paarden rij in de auto kom ik altijd langs een huis waar eind oktober begin november alles al staat! Nu vind ik dat wel weer een beetje overdreven maar als wij ooit geen sinterklaas meer vieren dan staat de kerstboom ook voor 5 december al Haha!

Onze boom is goudkleur, wij hebben altijd een grote boom dus ik ga niet elke keer andere kleuren kopen. Wel ruilen mijn oma en ik geregeld de kerstballen. Dus het ene jaar wit, het andere jaar goudkleur.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:54

Ik kan niet wachten totdat de kerstboom weer bij ons in huis staat! Lachen
Ik vindt het ook altijd leuk om 'de boom' te halen; doen wij meestal bij
een tuincentrum, daar hangt dan meteen zo'n fijn kerstsfeertje Lachen. En er
zijn mensen die er een hékel aan hebben om 'm op te tuigen; noueeeh;
ik niet Haha!. Denk dat ie dit jaar dezelfde 'kleur' als vorig jaar krijgt; beige-
achtige kleuren met bruin/goud; moet natuurlijk wel een beetje bij onze
woonkamer passen! Weet alleen nog niet wanneer dé boom komt. Denk
dat we volgend weekend of het weekend daarna er eentje gaan halen! *LOL*

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:57

Die van ons wordt champagnekleurig met bruin Lachen Ik zie het helemaal zitten! We gaan hem volgend weekend opzetten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:00

de kleur hangt af van wat ik beneden in de kelder heb liggen
ga en kan dit jaar gewoon geen nieuwe spullen kopen
helaas
volgend jaar beter

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:28

Haha onze kerstboom is gister al opgezet Knipoog M'n moeder kon niet wachten en wil m zo lang mogelijk hebben staan. Wij hebben elke keer 'tzelfde met vooral rood en zilver. Toch wel gezellig weer, al zie je nu wel iedereen raar naar binnen kijken Haha!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:33

Jaaa ik verheug me ook zo op het opzetten van de boom Haha! Vind ik heerlijk Lachen

Vorig jaar is onze boom glanzend en mat rood met glanzend en mat parelmoerachtig wit, en een enkele zwarte bal geworden. Ons hele interieur is rood met zwart en wit, dus dat past mooi.. Denk ook dat we de boom dit jaar in dezelfde kleuren houden, anders gaat het zo vloeken Knipoog

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 17:35

heeft er niemand foto's van zijn boom?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:37

Owww ik heb zo'n zin in de kerst he! *jubel-de-jubel*

Alleen al de geur van een denneboom! Roept bij mij alweer de kerstsfeer op.

Erg eigenlijk, want Sinterklaas is nog niet eens terug naar Spanje of wij verheerlijken ons alweer over de Kerstman en zijn feest .. hihi

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:38

Wij hebben woensdagavond de sleutels van ons nieuwe huis gekregen en gisteren kwam mijn moeder kijken....en die had een kerstboom bij zich voor ons! Voor het eerst in zes jaar zullen we dus een kerstboom neerzetten (eindelijk plek) en ze had ook een grote bus met onbreekbare zilveren ballen bij zich. Denk dat ik daar iets mooi paars bij scoor voor in de boom. Heb er nu al zin in!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:40

Kerstbomen zijn leukkkkk! Vingers aflikken
Het geeft zo'n leuk sfeertje, als je kijkt naar de huizen, en dan zie je overal kerstbomen staan, en lichtjes, Haha! Haha! .
Onze kerstboom krijgen we een week voor kerst ofzo, Clown
De kleuren die zijn elk jaar hetzelfde, (we gebruiken dan dezelfde versieringen als de voorgaande jaren, als ze kapot gaan krijgen we nieuwen, Lachen Tong uitsteken )
goud, rood, zilver...

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:42

Die van mij wordt diep rood met goud, glanzend en mat. Ik kan ook bijna niet wachten. Heb al wel wat andere versiering staan maar de kerstboom komt inderdaad 6 december te staan. Haha!

Het sfeertje komt al. Ook nog even naar een paar winter fairs natuurlijk. Gluhwein drinken enzo. En eens kijken of ik nog een gaatje kan vinden om naar het tuincentrum te gaan.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 17:44

Heb ook al wel wat versiering staan en moet me ook inhouden geen boom te halen (heb toch niks met sinterklaas)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:49

Die van ons staat sinds vandaag Haha!

Onze is echt super vol, zoooo mooi hahah.
Hij is goudkleurig en er zitten onder andere rozen in, grote vlinders en kleinere vlinders, engelenhaar, kristallen uit Harrods en nog veel meer Haha!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:51

Die van mij gaat 6 december weer opgetuigd worden Haha!!

Hij wordt roze met goud, met witte roosjes erin Lovers..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:27

Voor degene die af-en-toe eens wat anders willen, maar geen zin hebben om steeds andere (dure Rolleyes ) kerstversiering te kopen: ruil gewoon eens met je moeder/zus/tante/buurvrouw Lachen . Dat doe ik ook wel eens; heb je een hele andere boom voor noppes Lachen .

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:32

Jee de kerstboom Go jij! Go jij!
Vind het altijd heel sfeervol staan, bij ons is het elk jaar anders, ( i know, weird family )
Aantal jaren geleden begon het met de kerstboom op ze kop aan het plafond, daarna hadden we een halve boom tegen de muur, een halve boom langs de trapleuning, horizontaal langs het plafond, de helft buiten en de helft binnen, dus alsoftie door het raam is geworpen. Ben benieuwd wat mn ouders dit jaar gaan doen! Wij tuigen hem meestal op met mooie witte/zilvere ballen en van die slingerdingen en engelenhaar.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:35

Mensen bij mij in de straat hadden hem 1 november al staan Haha! Vind ik persoonlijk wel erg vroeg.

Ik heb helaas een paar zeer ondernemende katten die maar al te graag de boom induiken om al die mooie slingers en ballen door de kamer te meppen.
Bij mij dus geen boom............. Knipoog