Hekel aan oud & Nieuw.. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Hekel aan oud & Nieuw.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:20

Daar zit je dan,gezellig met zijn allen aan tafel,lekker eten,lang natafelen.
Daarna gezellig met de bubs spelletjes doen,tot die gaan vervelen..
Dan spring je met zijn allen op de bank,om alle oud en nieuw programma's af te werken..allemaal herhaling...
Je tijd uit zitten tot het 12 uur is.. iedereen beste wensen wensen.. Dan de deur uit,
Vuurwerk afsteken,de buren een handje en een kusje... Beetje naborrelen..

Dit is een korte versie van hoe ik oud & nieuw zie.totaal niet leuk dus!
Misschien heb ik wel de allersaaiste oud en nieuw gevierd in mijn leven,maar ook tijdens stappen vond ik er geen bal aan..
Ook de dagen NA oud en nieuw,iedereen verplicht handjes en kusjes geven..bah niks voor mij..

Het liefst ga ik ver weg van al dit gezeur,en word ik ergens in februari weer wakker Haha!
Nog meer mensen van dit fobie??

Gelukkig voor mij,ga ik vanaf 29 december tot 12 januari naar mijn vriend in Turkije.. Een compleet andere oud en nieuw vieren dus!! Heel erg benieuwd hoe het me daar gaat bevallen!!!

SSDesign

Re: Hekel aan oud & Nieuw.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:30

Ben het helemaal met je eens. Ik haat ten eerste vuurwerk, ten tweede de sfeer op de dag zelf. Gewoon hele avond saai zitten, half in slaap vallen. En dan om 12 uur word je gek van de knallen. Ik val altijd bijna van mijn stoel af als er weer een duizendklapper ofzo wordt afgestoken. Ieder jaar weer scheet ik hem 7 kleuren van de regenboog Tong uitsteken En dan woon ik nog wel in een enorm rustige buurt met vrij weinig vuurwerk.

Bah, oud en nieuw is echt niks voor mij...
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 10-11-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:33

Ik vind het juist altijd gezellig.. Lachen

Oud&nieuw vieren met familie/vrienden,
gezellig hapje & drankje enzo..

Vuurwerk vind ik minder, al die harde klappen enzo!
Siervuurwerk vind ik dan wel weer mooi..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:37

En daarom vierde ik vorig jaar oud en nieuw met vrienden, en dit jaar weer. Heb er juist zin in, altijd heerlijk gezellig!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:41

Helaas mag ik dat nog niet... Wij zijn altijd bij kennissen en ik ben verplicht mee te gaan. Helaas is dat ver weg, dus kan ook niet eventjes naar huis ofzo.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:42

Ik hoor inderdaad ook altijd dat iedereen juist de kerst haat,ik niet hoor!

Ga met kerst sochtends tot in de middag met mijn moeder samen naar et peerd toe,en savonds lekker gezellig eten met zijn allen!
Geef mij dat maar!!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:44

Ik vind het verschrikkelijk. Altijd die verplichting om dan de volgende dag bij opa en oma langs te gaan om ze een hand te geven bah. Ik kan ook net zogoed ergens anders heen gaan maar dat vind ik dan weer zo ziellig haha. Dit jaar ga ik het eens anders doen en ik ga lekker op stap mezelf vol gooien en dan lekker wazig tegenover mijn familie zitten de volgende dag hehe Haha!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:46

Echt helemaal mee eens, echt een rotavond!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:46

Ik vind het altijd wel meevallen, ook al heb ik hetzelfde ritme als dat jij hebt Clown
Enige waar ik nu bang voor ben is vuurwerk. Stond vorig jaar netjes sterretjes af te steken met mijn nichtje van 7 toen de overburen besloten alle afgestoken vuurwerk in de fik te zetten. En ik dus een enorme pot tegen mijn arm kreeg. Die was blijkbaar nog niet af geweest. Heb de hele buurt bij elkaar lopen schreeuwen. Iedereen dacht dat ik mij aanstelde tot ze de volgende dag mijn arm zagen. Complete bovenarm was donkerblauw.

Ik blijf braaf achter het raam staan kijken. Durfde al nooit wat af te steken behalve sterretjes en romeinse kaarsen Clown

Dag erna moet ik sowieso naar Oma, die is de 2e jarig Clown

Mijn nichtje kerstavond, ik 2e kerstdag. Dat is meer chaos bij ons Clown

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:53

Ik blijf altijd wel zo veel mogelijk binnen. Ik ben als de dood voor knalvuurwerk Clown Maar ik heb er geen hekel aan, ik vind het altijd wel erg leuk en gezellig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:51

Ik vind Oudjaarsavond ook al tijd een rotavond, echt niks aan.
Heb maar een aantal jaren gehad dat ik het echt leuk gevonden heb, maar de laatste jaren is het echt niks meer.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:20

Als kind vond ik Oud en Nieuw erg leuk, want dan mocht je lekker lang opblijven, was er heel veel lekkers en 's avonds vuurwerk. Vork Schijnheilig
Nu vind ik er geen bal meer aan Nagelbijten / Gniffelen en sla het liefst het hele Oud en Nieuw-gebeuren over: inderdaad dat verplichte opblijven tot na 12 uur 's nachts, saaie tv-programma's kijken, vuurwerk (heb het niet zo op vuurwerk; vind het maar eng als je ziet wat voor letsel mensen ervan op kunnen lopen en bovendien houden dieren er ook al niet van) Bloos het verplichte handjes geven met de bijbehorende gelukswensen. Slapen Nee, van mij mogen ze het afschaffen Tong uitsteken
Doe mij maar Kerst! Dat vind ik juist wél heel gezellig! Haha!

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:40

Oh ja, ik vind er ook maar niks aan hoor!
Ik ben vrijgezel en de meeste mensen die ik ken gaan ofwel naar een discotheek ofzo, ofwel gaan ze romantisch als koppeltje iets doen... Nu hou ik niet van discotheken (maar wel van romantiek, maar ja... om nu in mijn eentje romantisch te doen, daar slaag ik niet echt in Bloos).

Mijn ouders zijn dus zo'n romantisch koppeltje; met een glaasje wijn voor de TV, en ja, ik ben aaaaaaaltijd welkom hoor! Ik zou er misschien nog op ingaan, ware het niet dat het 2 tirolerfans zijn, en de hele avond gezellig naar Duitste schlagers zitten te kijken en luisteren op tv Rolleyes .
Dus ga ik nog liever werken op oudejaarsavond; heb het al voorgesteld aan de baas, maar wat blijkt; ze kunnen mij dan niet gebruiken op het werk Frusty .
Bijgevolg... ben ik al aan het plannen om op oudejaarsavond om 10u mijn bed in te kruipen met een goed boek.
Een aantal jaar geleden heb ik uit pure wanhoop iets anders gedaan; ik was die avond aan't rondneuzen op een datingsite, en kwam daar een jongen tegen die die avond ook niks te doen had en ook een beetje wanhopig was, dus hebben we om 11.30u afgesproken op het pleintje achter de kerk en zijn samen gaan wandelen. Eigenlijk wel een groot risico vind ik nu, maar toen kon het mij niet zo veel schelen en heb ik op die manier eigenlijk wel een hele fijne oudejaar gehad Knipoog . (en oh, het is achteraf niks geworden tussen ons hoor Vork )

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:42

Ik ga altijd heerlijk naar mijn bedje, de volgende dag gewoon weer aan het werk.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:45

Ik vier dit jaar oud & nieuw (weer) buitenshuis, dit keer met mijn ouders+broertje in een vakantie park.
Ben benieuwd hoe dit gaat worden, liggen ook nog wat herinneringen daar, maar op 1 januari is mijn ex jarig, wordt ook wel moeilijk, aangezien hij voor mij nog veel betekend.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:47

hier nog één Vork
vind het echt zo dom he een beetje vuurwerk afsteken Rolleyes
het is meestal ook alleen maar herrie ook.
en dan het opblijven en handjes schudden Slapen
haha doe mij maar kerst veeeeeel leuker en gezeliger Ja
nee het is niks voor mij dat ''ge oud en nieuw''

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:49

Ik vind oud en nieuw op zich wel leuk, maar het vuurwerk niet.
Ik heb van die leuke buurjongetjes die voor het huis staan te knallen...
Mooi dat ik al vanaf 10 meter begin te schreeuwen dat ze daarmee moeten kappen! Ze luisteren ook nog Haha!

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:49

pff hier nog zo 1... Heb een hekel aan vuurwerk, vooral die harde knallen Scheve mond en idd die handjes & kusjes & iedereen gelukkig nieuwjaar toewensen terwijl je sommige mensen stiekem helemaal geen gelukkig nieuwjaar gunt Vork

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:54

Hier nog 1 die oud en nieuw verschrikkelijk vind. Vaak ben je de hele dag in de weer geweest met of werken of dingen regelen enzo. En dan verplicht opblijven tot het eenmaal zo ver is en dan verplicht iedereen afgaan gaan met gelukkig nieuwjaar enzo. Nee is niks voor mij, laat mij maar gewoon lekker om half elf ofzo naar bed toegaan en lekker slapen. Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:05

Oud en Nieuw en ik liggen elkaar niet echt. Haha!
Ik heb, zeker toen ik nog niet zo lang op mijzelf woonde, wel steeds geprobeerd een leuke oud en nieuw te hebben, maar het wilde niet. Tot ik me een beetje ging realiseren dat het grootste probleem was dat ik vond dat het een bijzondere avond moest zijn. Maar dat is wel alleen maar mijn eigen idee.

Nu doe ik alsof oud en nieuw een gewone avond is, en dat werkt beter. Als ik om een of andere reden gezellig mee kan doen (bv bij huisgenoten of anderen in de buurt) is dat mooi en anders toch lekker niet?

Primula: jouw verhaal herken ik wel Lachen Overigens heb ik het ook een keer geprobeerd: lekker in mijn eentje. Film, oudejaarsconference, lekker te eten, boek... ik zag het eigenlijk wel zitten... VALT DE STROOM UIT!!!! Gestoord
Tsja, en toen ben ik toch maar gezwicht. Want ineens viel er geen film meer te kijken en geen oudejaarsconference, maar veel erger, ook geen lekker eten (want ik kook op electriciteit) en geen verwarming. En om nou om een uur of acht met een droge boterham en een zaklampje onder de dekens te kruipen... er zijn grenzen Bloos Toen ben ik dus toch maar naar mijn familie gegaan, en dat was eigenlijk erg leuk.

Mijn allersaaiste oud en nieuw was overigens wel vorig jaar, die heb ik niet eens meegekregen - ik was harstikke grieperig, ben om half 11 gaan slapen en heb geen vuurpijl gezien.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:09

Haha! De meeste mensen hebben geen vuurpijl gezien vorig jaar Shadow; het was hartstikke mistig. Clown

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:12

Heel goed TS! Ik wil ook naar het buitenland, maar nog niemand wil met me mee Boos! boehoe Knipoog haha!

Ik heb een hekel aan die verplichte feestdagen.. Iedereen eet en drinkt zich maar vol! Prima prima, maar ik vind het niets. Bovendien heb ik een hekel aan vuurwerk, maakt veel te veel lawaai en kost klauwen vol met geld! De hele buurt staat grijs van de kruitdampen en die beesten raken in de stress. Ook zijn ze de hele dag aan het karbiet schieten, echt; wie dat verzonnen heeft!

Maar ach, de oliebollen zijn altijd wel lekker en in principe.. Het is een goede reden om die leuke buurjongen weer eens te kussen Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:13

Anne_GTI, echt? Zelfs dat heb ik weten te missen Lachen Nou ja, gedeelde smart, he?

Ik weet wel dat het twee jaar geleden om 12:05 begon te hozen en dat hield niet meer op tot ver na enen.... toen was het vuurwerk ook maar van korte duur.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:16

OOohhh heerlijk Bloos!
ik ben dan jarig Schijnheilig

Nouja ik duik meestal 's avonds nog wel even mn bedje in.. En dan om 12 uur even vuurwerk kijken, iedereen hoi en dag zeggen en dan weer mn bed in Clown

maar vind het wel leuk omdat ik jarig ben hoor Bloos

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:16

Haha dat klopt Shadow0 *LOL*.
Toen helemaal zeiknat geregend met uitgaan, en vorig oud & nieuw haast niet kunnen zien waar je fietst van de mist Vork .
Ik vind oud & nieuw juist hartstikke gaaf, zie er elk jaar naar uit en vermaak me prima Haha!