Olympische Spelen - Beijing/Hong Kong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Olympische Spelen - Beijing/Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 13:54

Wie reist in augustus af naar China om de Olympische Spelen bij te wonen?

In 2004 ben ik in Athene geweest en dit jaar staat Beijing op het reisprogramma.
Compleet andere reis, compleet andere Spelen. In de aanloop naar Beijing staan er compleet andere onderwerpen op de agenda dan in de aanloop naar Athene.

Ik ben benieuwd naar meningen/reisvoorbereidingen/hotel kunnen vinden/kaartjes/ enz. enz.

Liezel1

Re: Olympische Spelen - Beijing/Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:56

lijkt me ontzettend gaaf om eens te zien, en als je dat kunt combineren met een reis naar Peking is dat natuurlijk helemaal gaaf....

Deze week was trouwens wel op de radio dat er aanslagen verwacht worden tijdens de OS, maar dat is volgen mij al tijden zo, toendertijd in Atlanta zijn er ook strubbelingen geweest...

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:57

wij gaan naar de finales van de dressuur en het springen, het is de afsluiting van een vijfweekse reis van moskou naar beijing, dan rondreis door china en eindigend in hongkong. Reis volledig via het reisbureau, alleen de tickets via ATP. Dat duurde wel heel lang!! Maar de bevestiging is binnen, dus over 80 dagen vertrekken we!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 14:01

Liezel1 schreef:
lijkt me ontzettend gaaf om eens te zien, en als je dat kunt combineren met een reis naar Peking is dat natuurlijk helemaal gaaf....

Deze week was trouwens wel op de radio dat er aanslagen verwacht worden tijdens de OS, maar dat is volgen mij al tijden zo, toendertijd in Atlanta zijn er ook strubbelingen geweest...

Veiligheid was na de vraag of alles wel op tijd af zou zijn in Athene de grootste kwestie.
Tijdens ons verblijf hebben wij en heel veel sporters zich verbaasd over de slechte veiligheidsvoorzieningen. Jan en alleman kon bijvoorbeeld de terreinen op waar vandaan de zeppelins bestuurd werden Clown Toch is er niets voorgevallen. Ik maak me daar dan ook voor 2008 niet druk om Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 14:02

sowieso schreef:
wij gaan naar de finales van de dressuur en het springen, het is de afsluiting van een vijfweekse reis van moskou naar beijing, dan rondreis door china en eindigend in hongkong. Reis volledig via het reisbureau, alleen de tickets via ATP. Dat duurde wel heel lang!! Maar de bevestiging is binnen, dus over 80 dagen vertrekken we!

Gaaf!

Waar overnachten jullie in Hong Kong? Zijn de hotels daar ook zo volgeboekt of hebben jullie daar niets van gemerkt?

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:47

wij zitten in het kimberley hotel, alles is via de reisorganisatie regelt, maar we hebben al bijna een jaar geleden geboekt! en jij?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 17:59

Haha... Jullie waren er mooi op tijd bij! Ik ben een op-het-laatste-moment-regelen-muts Bloos
We hebben vliegtickets naar Beijing en ik ben nu bezig om vanuit Beijing heen en weer naar Hong Kong te kunnen vliegen. Kortom; alles ligt nog open.
Ik baal er wel van dat de dressuur zo verspreid is. Dat maakt het (voor ons) veel minder aantrekkelijk om paardensport met andere sporten te combineren.
Eerst twee dagen GP, dag vrij, dan de Special, twee dagen vrij, dan de Kür. Dat maakt 7 dagen alléén paardensport. Twee dagen GP, dag vrij, Special, Kür... Dan ben je 4 of 5 dagen in Hong Kong...

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:07

Ik ga met mijn vader, we zien alle wedstrijden springen, en alleen de eerste van de dressuur niet! Ik heb er echt superveel zin in (is mijn examenkadootje Haha! Haha! ) wij gaan 13 augustus heen en vliegen 23 augustus weer terug, dus in totaal 10 dagen in Hong Kong.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 11:13

Gaaf! Haha! Hebben jullie de reis zelf geboekt, of via een organisatie?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:52

zelf geboekt, moet even nakijken welk hotel we ook alweer zaten maar t was wel een eindje weg van het stadion waar de wedstrijden zijn. Ik moet zeggen dat het nog best moeilijk was om een hotel te vinden, aangezien alles natuurlijk al heel snel vol zat, en mijn vader liever wilde wachten tot we echt de bevestiging van de kaartjes hadden, maar die hadden we gelukkig voor alle aanvragen die we hadden gedaan!

Ga jij naar alle wedstrijden Aimee?

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:28

Wij gaan ook naar de OS als het goed is...
We hebben reis al hele tijd geleden geboekt
met vrienden die we kennen van andere vakantie
die hebben een kind uit china geadopteert ...
Wij gaan naar van allerlei soorten werdtrijden van sporten

hockey,, paardrijden ,, zwemmen ect..

maar het gaat miss niet door omdat het chineze
meisje heel ziek is ..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 12:57

hetismij schreef:
Ga jij naar alle wedstrijden Aimee?

Sorry voor het late antwoord, ik had nog geen antwoord namelijk Bloos Clown
Ik ben weer eens echt van het laatste moment en dat is natuurlijk niet zo makkelijk tijdens de Spelen.

Wij komen 5 augustus aan in Beijing, vliegen 15 augustus naar Ghuangzhou, gaan 16 augustus met de trein naar Hong Kong en 20 augustus weer terug naar Guangzhou om 's avonds terug te vliegen naar Beijing. Voor 28 augustus staat de terugvlucht naar Amsterdam geboekt.
Pffff.... wat een geregel Koe
Het is dus de bedoeling om 16 augustus de Special te zien, de 18de de finale landenwedstrijd springen en de 19e de Kür. Helaas valt voor ons de landenwedstrijd dressuur af, dan zouden we bijna niets in Beijing kunnen bezoeken en ik wil juist graag ook veel andere sporten zien.
Hotel in Hong Kong is geboekt, hotel in Beijing is druk voor ons aan het regelen.
Één probleem: we hebben nog geen entreekaartjes Clown
Ik ga nú de aanvraag eruit doen bij ATP en anders hopen op een goed lopende zwarte markt Haha!

Wat ik wel heel erg jammer vind, is dat de ticketverkoop zo via toewijzing verloopt. Voor Athene had ik gewoon een jaar vantevoren bij de Griekse organisatie zelf de entreekaartjes besteld. Werden keurig een paar maanden vantevoren per aangetekende post toegestuurd.
Nu is de Chineze organisatie misschien beter bezig met bouwen, maar van ticketverdeling hebben ze geen kaas gegeten. Wie wil nou alleen maar ingestudeerde Chinezen op de tribune? Verward

In ieder geval... Alleen al het HHH is de moeite waard Haha! daar zal ook wel weer een beeldscherm zijn waarop de hele dag sport te zien is voor het geval we echt een dag geen kaartjes hebben kunnen bemachtigen en/of voor het zien van de landenwedstrijd dressuur.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 12:57

body_ schreef:
Wij gaan ook naar de OS als het goed is...
We hebben reis al hele tijd geleden geboekt
met vrienden die we kennen van andere vakantie
die hebben een kind uit china geadopteert ...
Wij gaan naar van allerlei soorten werdtrijden van sporten

hockey,, paardrijden ,, zwemmen ect..

maar het gaat miss niet door omdat het chineze
meisje heel ziek is ..

Leuk! Zou wel heel erg jammer zijn als het niet doorgaat door ziekte Scheve mond

Is het bij jullie ook de bedoeling om heen en weer te vliegen van Beijing naar Hong Kong?

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:15

Hoi!

Ik ga ook!
Ik heb kaarten voor dressuur Grand Prix Special, Teamfinale springen en de kur op muziek. Ik vind het juist wel prettig dat de wedstrijden een beetje verspreid zijn. Ik ga er ook voor mijn werk heen en kan op de dag dat er geen wedstrijd is een bezoek brengen aan een fabriek in China.
Na de kur vlieg ik samen met mijn vriend door naar Bali om daar nog even lekker te relaxen. Ik heb er zooooooveel zin in!

Ik heb alles zelf geregeld, vlucht geboekt via Cathay Pcific en het hotel via asiarooms.com. Kaarten via ATP.

Leuk om daar straks met z'n allen in het Holland Hinneken huis te zitten Haha!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:30

Ik heb kaartjes voor de individuele wedstrijden, springen en dressuur. De vliegreis is ook al geboekt, maar nu nog een hotel/appartement. Ik welke hotels zitten jullie?
Ik verheug me er enorm op zeg! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 10:57

Hotel/appartement is het moeilijkste van allemaal om te vinden.
Maak je op voor hoge prijzen, ook hotels met weinig sterren. Let op de kwaliteit, probeer aanbevelingen te vinden, want China heeft een hygiëne status uit de Middeleeuwen Nagelbijten / Gniffelen Voor hetzelfde geld zit je in een bezemkast waar net een bed in past zonder raam, zonder ventilatie, zonder airco.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:47

We hebben inmiddels een hotel Lachen
Hoe zit 't met 't visum?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:23

Watvoor hotel heb je geboekt?

Visum moet je aanvragen bij het Chineze consulaat in Den Haag. Neem je reserveringsbevestiging van hotel en vliegticket mee anders heb je pech. En ga vroeg 's ochtends, de wachtrij kan mega oplopen.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:54

Ja ik heb al op internet gelezen dat de wachtrijen enorm zijn!
Maar ik hoor steeds van alle kanten dat je voor Hong Kong geen visum nodig zou hebben.... Ziek

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:05

Oh dat klopt! Als je alleen naar Hong Kong gaat, is een visum niet nodig. Maar als je van Hong Kong uit nog China in wilt, zul je wel een visum nodig hebben.

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:20

wij laten alles regelen via het reisbureau, maar onze reis duurt ook 5 weken en gaat via rusland, mongolie en china naar hongkong. iets meer visa dus Tong uitsteken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:38

Haha.... Ja!
Wij hebben ook een meervoudig visum nodig voor China, doordat we heen en weer reizen.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:39

Wij blijven in Hong Kong ja. Ik heb laatst met de ambassade gebeld, maar die vrouw snapte het volgens mij niet helemaal...
Ik verheug me er zo op Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:42

Op de ambassade begrijpen ze je alleen helemaal goed als je Chinees praat Clown
Maar don't worry... Ik had vorig jaar alleen een visum nodig voor China, niet voor Hong Kong Knipoog

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:13

Hihi daar was ik al achter ja. Maar die vrouw zei dat er wél een visum nodig is.....