Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Misschien kun je daar aan werken? Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit dus het mindere van het hele Parelli programma vind. Ik zie hier namelijk vooral gebruik van leadrope en stick, terwijl je naar mijn idee moet gaan werken met je lichaamstaal en van daaruit met hulpmiddelen als leadrope en stick. Kijk daarbij altijd goed naar je paard. Doet hij het niet goed, terwijl hij het wel al snapt, dan doe je meestal zelf iets verkeerd. Vaak zie je dan mensen meteen de druk opvoeren.....
Wat doe je bij 4:32 ?? Ik heb het gevoel dat je paardje je af en toe echt niet begrijpt, maargoed kan aan mij liggen
Wel leuk paardje
langzamer opbouwen. je vraagt een aantal dingen een beetje half en wacht niet tot je paard het begrepen heeft. Bijv sideways; probeer eerst je driving voor- en achterhand te verbeteren. Je doet nu alles tegelijk. Gaat je paard voorwaarts. Zet hem rustig! een pas terug en vraag opnieuw sideways ipv tegelijkertijd achterwaarts en sideways te vragen. Eerst sideways met hek verbeteren! en nog zeker niet gaan draven.
. Probeer veel meer te belonen, veel eerder stoppen, zodra een goed pasje, dan gelijk rust! Niet dan nog de hele zijde door sidewaysen. Je mag best een keer druk zetten, als je paard echt niet reageert en jij heeel duidelijk bent. Als je paard dan reageert, gelijk druk eraf!
saskiakefie schreef:Ook snap ik niet waarom je aan z'n staart trekt.