Buzzy is een 18-jarige APHA.
Meet Buzzy:

Achterwaarts (lead-by-the-tail)

Achterwaarts en wenden om de voorhand

Werken terwijl je vriendje staat te kijken vergt veel concentratie ...

Bedankt voor het kijken, een reactie is altijd leuk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silvester schreef:Leuke foto's Simodi.
Maar wat doe je op de foto dat je de staart vast hebt; wat is de bedoeling daarvan?
simodi schreef:Het is heel makkelijk als je paard dit kan, omdat je daarmee op afstand als je achter je paard staat of bezig bent, hem zo gewoon op commando wat pasjes naar achteren kun vragen en dus niet naar het hoofd hoeft te lopen om hem achterwaarts te zetten!
Wranglerbutt schreef:simodi schreef:Het is heel makkelijk als je paard dit kan, omdat je daarmee op afstand als je achter je paard staat of bezig bent, hem zo gewoon op commando wat pasjes naar achteren kun vragen en dus niet naar het hoofd hoeft te lopen om hem achterwaarts te zetten!
Ik gebruik lead by the tail o.a. om mijn paardje achteruit van de trailer te laten lopen
Ze mag pas achteruit stappen als ik haar staart heb opgepakt
Laurabram schreef:Wat een heerlijke foto's weer. Buzzy is echt een fijn paard om mee te werken volgens mij.
Ik vind het soms jammer dat je wat verder weg woont, want ik zou jou graag eens in real-live bezig zien en wat van je opsteken. Jullie zijn zo goed op elkaar ingespeeld.
Laurabram schreef:Hmmm.... ik ga toch eens kijken of dat bij ons ook gaat lukken, het lijkt me hardstikke handig als ze het kan.
Ze luistert verder wel goed naar mij, want als ik haar los neerzet (buiten of in de bak) en ik loop weg en zeg 'halt hè' blijft ze braaf staan, óók als iemand anders probeert om haar mee te nemen.
simodi schreef:Laurabram schreef:Hmmm.... ik ga toch eens kijken of dat bij ons ook gaat lukken, het lijkt me hardstikke handig als ze het kan.
Ze luistert verder wel goed naar mij, want als ik haar los neerzet (buiten of in de bak) en ik loop weg en zeg 'halt hè' blijft ze braaf staan, óók als iemand anders probeert om haar mee te nemen.
Dat is al een heel goede basis, het begint eigenlijk al met gewone gehoorzaamheid.