Lyzet met zadel op :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Lyzet met zadel op :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:08

Hoi Hoi,

Aangezien we met Lyzet bezig zijn om zadelmak te maken wil ik jullie de foto's niet onthouden!
2e keer met zadel op
Voor mij doen deed ze het vrij goed ... Vooral met aansingelen van het eerste gaatje voorzichtig na het tweede, en toen ineens naar het vijfde....Ze deed het vandaag vergeleken met paar weken geleden hartstikke super dat ik er gewoon trots op was... :o

Commentaar is altijd welkom natuurlijk :)

Afbeelding
Hier waren we rustig bezig met aansingelen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ambre

Re: Lyzet met zadel op :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:09

Ziet er braaf uit!
Als tip:beugels iets korter maken zodat ze met lopen niet tegen de elleboog aan komen.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:12

Misschien lees ik verkeerd maar ben je al een paar weken bezig met alleen een zadel opleggen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:12

Ik zou de beugels er eigenlijk helemaal afhalen. Mooi paard wel! Bescherming is eigen keus natuurlijk, maar met zadelmak maken zou ik het wel aanraden :)

Waarom hebben jullie eigenlijk het halster onder het hoofdstel gedaan? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:15

bonzwa schreef:
Misschien lees ik verkeerd maar ben je al een paar weken bezig met alleen een zadel opleggen?

Nee hoor, dit is de tweede keer deze week dat het erop ligt.... Daarvoor hebben we steeds gelongeerd zonder zadel

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:16

_Arwen_ schreef:
Ik zou de beugels er eigenlijk helemaal afhalen. Mooi paard wel! Bescherming is eigen keus natuurlijk, maar met zadelmak maken zou ik het wel aanraden :)

Waarom hebben jullie eigenlijk het halster onder het hoofdstel gedaan? :)

Waarvoor bescherming dan? Die snap ik niet helemaal..
En denk dat ze aan het halster de longeerlijn hebben omdat het niet handig is om hem aan het bit te doen.

Ziet er goed uit hoor, lekker ontspannen!

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:17

Leuk paard! ik ben het mee eens met _Arwen_ . Maar verder ziet het er super uit!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:17

Wat een vrolijk beestje!:D Zit er ook al wat ontspanning in aan de longe?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:18

We hebben bewust halster aan gelaten zodat we niet met de longeerlijn aan het bit zouden zitten...

En de beugels tja....ik vind dat ze daar gewoon aan moet wennen sorry!!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:22

wat een lekker vrolijk beestje!
die beugels zou ik er ook aan laten maar misschien wel paar gaatjes korter nu krijgt ze ze namelijk tegen der been aan.
veel succes samen! :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:22

Ziet er braaf uit. Wel zou ik het zadel een stukje naar achteren leggen. Misschien dat het als je er dan op gaat zitten (als jullie zover zijn uiteraard) alsnog wel fijn blijkt te liggen, maar zoals het nu ligt ziet het er in elk geval niet goed uit.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:23

jokertje28 schreef:
bonzwa schreef:

Nee hoor, dit is de tweede keer deze week dat het erop ligt.... Daarvoor hebben we steeds gelongeerd zonder zadel

Oke en wanneer ga je erop? Morgen :D ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:24

@Calimero: de reden dat ik bescherming zou adviseren is omdat een jong paard bij het zadelmak maken wel eens wat rare sprongen kan maken. Het zou zonde zijn als ze zich daarbij aan zou tikken. Bij het inrijden zijn ze vaak nog niet helemaal in evenwicht dus er kan wel eens een voetje een verkeerde kant op vliegen. Dit geldt ook voor gewoon longeren - je zit de hele tijd in een bocht en aantikken is zo gebeurd.

Wat betreft het halster bedoel ik meer: waarom niet eróver? Dat schuurt een stuk minder en zit prettiger voor het paard.

De beugels vind ik niet nodig om meteen al aan te laten wennen, komt vanzelf wel. Het maakt haar alleen maar in de war voor het geval je straks aan wil gaan drijven. Houd de hulpen n het begin liever zo puur mogelijk.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:25

Ziet er goed uit zeg! Geen problemen verder mee gehad? Ben benieuwd naar meer topics als ze onder het zadel is :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:28

Juangi schreef:
Ziet er goed uit zeg! Geen problemen verder mee gehad? Ben benieuwd naar meer topics als ze onder het zadel is :)

Dankje...Juist niet....ze was stik braaf! Dus daar stonden we ook echt van te kijken...Voornamelijk omdat het geen makkelijke is...;)
Maar voor vandaag deed ze het echt goed (vonden wij zelf)

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:43

Ik zou idd ook de beugels er af halen.
Verder een superleuk paardje!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:09

Ik longeer met mak maken ook altijd met de beugels er aan hoor.
Niet de 1ste keer,maar dan toch wel.Maar ik ben een kabouter,dus dan komen ze alleen tegen de buik.
Halster eronder heb ik ook wel eens,maar dat is alleen wanneer het nog wat moeizaam gaat om het hoofdstel aan te doen.
Anders is erover misschien makkelijker.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:19

knappe lyzet! ze pakt het echt lekker op! zou zeggen ga zo door!

ben ook voor met longeren met beugels naar beneden leren ze het gelijk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 00:27

jokertje28 schreef:
bonzwa schreef:

Oke en wanneer ga je erop? Morgen :D ?[/quote]

Klim er maar op zou ik zeggen .....zien we gelijk wat ze doet bij je! :')

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:48

jokertje28 schreef:
We hebben bewust halster aan gelaten zodat we niet met de longeerlijn aan het bit zouden zitten...

En de beugels tja....ik vind dat ze daar gewoon aan moet wennen sorry!!!

Mee eens, maar doe ze dan indd wel wat korter.. nu komen ze tegen de ellebogen aan..
Als jou voeten erin zitten gebeurd dit niet maar bij losse beulgels wel..

Ik had ze er ook altijd aan hoor, moeten ze indd aan wennen, maar geen hinder van hebben ;)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:18

Citaat:

Oke en wanneer ga je erop? Morgen :D ?[/quote]

Klim er maar op zou ik zeggen .....zien we gelijk wat ze doet bij je! :')[/quote]

Ik zal je verklappen ik longeer meestal de paarden 1 keer met zadel en halster en ga er dan op zitten, en (klopt af) het is altijd goed gedaan :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:32

wat een leukerd, succes met zadelmak maken.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:50

Het viel me op dat diegene die het paard vasthoudt praktisch voor het paard staat, danwel iets aan de andere kant. Voor ieders veiligheid is het verstandiger om allebei aan dezelfde kant van je paard te staan. Zo kan ze niet boven op je springen (als ze bijv. ergens van schrikt) en loopt over niemand heen als ze een keer wegspurt.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:20

met het zadelmak maken van mijn pon deed ik ook de beugels los zodat ze kon wennen dat er dingen bewegen op haar rug :o Dus ik vind het wel goed dat de beugels los hangen
heel netjes hoe jullie dat doen zo rustig aan +:)+
veel succes nog!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:34

bonzwa schreef:
Ik zal je verklappen ik longeer meestal de paarden 1 keer met zadel en halster en ga er dan op zitten, en (klopt af) het is altijd goed gedaan :)

Doe ik ook idd. :j

Verder vind ik het er goed uitzien hoor! Ze maakt er zo te zien weinig van. En de beugels er gewoon aan laten hoor, alhoewel een paar gaten korter wel handig zou zijn. Ik laat altijd meteen de beugels hangen, anders ga je er dadelijk opzitten en voelen ze ineens been, en als je dan eens een keer niet een brave heb vlieg je er af.

Veel succes verder maar dat komt vast goed. :)