Kruising Caro @ LOS longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blonde_007

Kruising Caro @ LOS longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:05

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik Caro gelongeerd. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden . Caro is een 8 jarige tinker kruising.

Groetjes Nienke

Afbeelding
1. even stappen, nog niet echt relaxed.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.

noura

Re: Kruising Caro @ LOS longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:08

Als ik dat paard was zou ik geloof ik niet heel blij zijn...ik schrok een beetje van foto 1. Maar ik heb dr dan ook geen verstand van hoor...

Ik vind het wel echt een heel leuk paard!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:09

Leuk dat je los longeert, maar ik krijg zelf een claustrofobisch gevoel van die bijzet. Ik zou hem de volgende keer langer zetten. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:10

Ik zou hem ook iets langer zetten! paardje is totaal niet ontspannen!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:10

Heb je er een elastiek aan? Ik zie hem eigenlijk alleen maar strak staat terwijl je paard al ver nageeft.
persoonlijk zou ik het stiek een stuk losser doen

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:12

het is iid een elastiekje. ( zie foto 5, 8, 9. 10 )

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:12

ik zou hem stukken langer zetten! Zo creeer je alleen maar een onderhals in plaats van de gewenste bovenhals....

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:13

norski schreef:
Heb je er een elastiek aan? Ik zie hem eigenlijk alleen maar strak staat terwijl je paard al ver nageeft.
persoonlijk zou ik het stiek een stuk losser doen

hij kan iid wel losser, voor de volgende keer..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:13

Oei hij staat veel te strak!
Op nagenoeg alle foto's zie ik een paard wat zich nog gewoon ontzettend vasthoudt in de rug en bovenlijn... Ik zou, als je met bijzet wilt longeren, een langere stiek nemen die tussen de voorbenen kan, door de bitring en dan aan de singel zodat je goed voorwaarts-neerwaarts oefent zodat je paard de rug loslaat.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:15

Wat een super gaaf dier! Wat is de andere kant van de kruising?

Even ontopic:
Op een aantal foto's vind ik het paard niet lekker ontspannen lopen.
Het lijkt naar mijn idee of het touwtje(elastiek?) een beetje te strak zit(foto 1, 6, 11).
Ik zou adviseren in het vervolg touwtjes te gebruiken en deze onder de buik vast te maken(en aan de zijkant, door de bitringen)
(Met touwtjes verdwijnt de druk als je paard nageeft).
Zo kan het paard zijn rug beter gebruiken.
Veel succes!

Groetjes Saskia
Laatst bijgewerkt door Sasqiua op 24-02-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:16

Ik heb inmiddels wel begrepen dat hij volgende keer losser mag , bedankt iedereen !
@ Focussed : mijn instructrice zei dat ik hem op deze manier moest bevestigen, wat is het verschil tussen deze manier en jou manier ?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:18

Sasje_ schreef:
Wat een super gaaf dier! Wat is de andere kant van de kruising?

Even ontopic:
Op een aantal foto's vind ik het paard niet lekker ontspannen lopen.
Het lijkt naar mijn idee of het touwtje(elastiek?) een beetje te strak zit(foto 1, 6, 11).
Ik zou adviseren in het vervolg touwtjes te gebruiken en deze onder de buik vast te maken(en aan de zijkant, door de bitringen)
(Met touwtjes verdwijnt de druk als je paard nageeft).
Zo kan het paard zijn rug beter gebruiken.
Veel succes!

Groetjes Saskia

Ik weet niet wat ze is voor kruising, anders had ik dat er ook wel bij gezet :o bedankt voor je tip, maar ik denk toch dat ik heb bij mijn elastiekje houd, maar dan een stuk losser en misschien op een andere manier bevestigd..

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:19

Als je het elastiek zo bevestigd zoals focussed omschrijft gaat je paard meer zijn rug gebruiken en kan hij beter ontspannen.
Eerlijk moet ik bekennen dat ik niet precies weet wat de werking is van jouw manier.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:22

blonde_007 schreef:
Ik heb inmiddels wel begrepen dat hij volgende keer losser mag , bedankt iedereen !
@ Focussed : mijn instructrice zei dat ik hem op deze manier moest bevestigen, wat is het verschil tussen deze manier en jou manier ?

Bij de manier waarop jij hem nu hebt zitten vraag je het paard enkel zijn neus naar de borst te brengen (de druk komt namelijk van achter de mond dus het paard wil zijn mond naar achter brengen om de druk te ontwijken). Bij mijn manier komt de druk deels van achter en deels van onder waardoor het paard zijn neus naar onder en achter moet brengen om de druk te ontwijken. Op die manier moet het paard ook de rug strekken en loslaten en kan het zich niet verschuilen achter een houding zoals hij dat nu doet op de foto's. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:27

Mooi beestje!
De rest is al gezegd ;) Vraag me af wat ze doet als je niks gebruikt?

Ik ben er zelf nogal voor om gewoon zonder iets te werken, enige wat ik wil van mijn pony is dat hij reageert op mijn hulpen & voorwaarts is. Pure basis dus. En persoonlijk vind ik dat hij helemaal niet slecht loopt ;) Dus misschien ook eens iets om te proberen?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:43

Focussed schreef:
blonde_007 schreef:

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik zal morgen/overmorgen op jou manier longeren en hier ook foto's van plaatsen. _/-\o_

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:45

[***] schreef:
Mooi beestje!
De rest is al gezegd ;) Vraag me af wat ze doet als je niks gebruikt?

Ik ben er zelf nogal voor om gewoon zonder iets te werken, enige wat ik wil van mijn pony is dat hij reageert op mijn hulpen & voorwaarts is. Pure basis dus. En persoonlijk vind ik dat hij helemaal niet slecht loopt ;) Dus misschien ook eens iets om te proberen?

Voorwaarts is ze zeker, ze reageert ook op alle hulpen perfect, dat zit er allemaal wel goed in. Zonder elastiek gaat ze eerst heel lang met haar hoofd omhoog ( giraffe stijl ) lopen, en uiteindelijk loopt ze met haar neus over de grond, maar ik wil graag dat ze mooi rond loopt, en ontspannen..vandaar het elastiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:47

Vind je het er zelf ontspannen uitzien .. ? :)

Verder ken ik helemaal niks van hulpteugels, dus succes met de nieuwe manier ;) Ben wel benieuwd :j Het is echt een mooi beestje :)

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:50

[***] schreef:
Vind je het er zelf ontspannen uitzien .. ? :)

Verder ken ik helemaal niks van hulpteugels, dus succes met de nieuwe manier ;) Ben wel benieuwd :j Het is echt een mooi beestje :)

Laat ik het zo zeggen, zoals ze hier loopt is al een hele verbetering, maar ik ben erg benieuwd hoe het erg uitziet op de manier van Focussed. Ik zal hiervan ook foto's maken en deze plaatsen,
en ik zal er ook een paar helemaal los doen, zoals jij zei. Ben blij met alle tips, dan moet ik ze natuurlijk ook in praktijk brengen...

groetjes Nienke

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:51

Leuke kruising!
Mijn mening: zo met stiek longeren doet meer slecht dan goed.
Er zijn maar weinig paarden die echt goed lopen met stiek, of ze gaan erin hangen of ze 'ontwijken' het en gaan lekker in hun eigen houding, zoals deze dat doet.

Je corrigeert hier ook niet de scheefheid van je paard mee (kun je goed zien op foto 2 en 9) en je kunt geen juiste stelling vragen. Mooi rond lopen komt vanuit achter en moet goed over de rug en dat zie ik hier niet gebeuren.

Ik ben wel erge fan van de dubbel longe, want daar kun je zelf helemaal bepalen hoe laag, diep, opgericht, lang je paard loopt, scheefheid corrigeren en stelling vragen. Ook kun je met zulke minime hulpen op t juiste tijdstip ontspannen in je hand, of juist wat meer druk zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:53

Je moet zelf maar kijken hoor, ik vroeg het me gewoon af of je dat al eens geprobeerd had, omdat voorwaarts toch de basis van alles is en de rest volgt dan wel ;) (of dat maak ik mezelf toch wijs :+ ). Als je haar nu 5 minuten los gaat doen en daar foto's van gaat maken lijkt me dat met hulpteugel een stuk beter gaat overkomen :Y) Haha, dus je moet zelf maar zien ;)

Miss_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:21

Je hebt echt een mooi paard!
Ik vind het knap hoor wat je doet!
Zo los longeren, dat hoef ik by myn paard niet te proberen..
En of die elastiekejs nu te strak zitten of niet, dat is voor de volgende keer.

Veel plezier nog met je paardjee <3 .

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:08

Prachtig dier!!! maar ziet er helaas niet ontspannen uit zoals ook al eerder gezegd is.En dat is jammer omdat je zelf zegt dat je je paardje graag ontspannen ziet lopen en daar is dit geen goeie manier voor. Ik zou hem lekker los laten lopen (zonder bijzet) en kijken hoe ver je komt, denk dat het voor het paardje veeeel fijner is en dan dus ook voor jou...succes!