Keuring bleek echter niet goed uitgevoerd en paard bleek serieuze problemen in nek, rug en bekken te hebben. Bij de eerste behandeling van de chiropraktor stond ze ter plekke te bokken. Ze had verschoven wervels, scheef bekken en verkrampte spieren en dus pijn.
Ze heeft twee behandelingen gehad van de chiropraktor en staat nu onder behandeling bij een fysiotherapeut.
Advies: Voorlopig niet rijden. Korte oefeningen met lengtebuiging (op cirkel)om de verkrampte spieren te stretchen en 'stofzuigeren' en balkjes stappen.
Dat stofzuigeren doe ik met hulp van het spel 'catching the tiger' maar dat staat hier niet bij. Balkjes doe ik soms met leiden/trailparcoursje aan de hand of in combi met stofzuigeren.
De filmpjes hieronder betreffen lengtebuiging op de cirkel. Zoals gezegd moeten de oefeningen kort zijn van de fysio. Ik ben deze week begonnen met een drafje. Nu pas 1 cirkeltje. Dit wordt opgebouwd.
Omdat ik tips altijd handig vindt, plaats ik de filmpjes hier.
Ik werk overigens zonder halster/kaptoom omdat ze op dit moment druk haar afleidt (is voorheen met teveel druk gereden) en omdat ze wel weet wat de bedoeling is.
Verbeterpunten op haar lichaamsgebruik en mijn lichaamstaal zijn welkom