Ik ben [***], ik ben een fjord van 17 maanden en vandaag zal ik jullie het geheim verklappen van een goed opgevoed vrouwtje!

Dit ben ik!

Tip 1: Hoe zorg je dat je overal gekrauwd wordt.
ik HOU van modderbaden, zijn heel goed voor je

Modderbaden zorgen er ook voor dat je vrouwtje je van top tot teen gaat krauwen en kriebelen, héérlijk!
Zorg dus dat je er zo vies mogelijk uitziet:

Tip 2: oefen de driving game!
Drijf je vrouwtje in de bak aan de leadrope en jaag haar op van achteren. telkens als ze wil stilstaan, loop je grooot op haar af en drijft haar van haar plek, zodat ze weet dat jij de leider bent:

Tip 3: als tip 2 goed gaat, laat je vrouwtje dan een moeilijkere oefening doen en drijf haar om de paaltjes heen (dit heet een slalom) hier word ze lekker soepel van! (wat handig is want dan kan ze makkelijker op je buik krauwen bijvoorbeeld!)

Je kan haar ook over wat balkjes sturen zodat ze haar benen wat beter optilt

(kijk maar naar haar linkerachterbeengebruik

Tip 4: laat haar wennen aan enge dingen! Zodat als je buiten gaat wandelen, je niet opeens een heel stuk om moet, omdat ze ergens niet langs durft!
Drijf je vrouwtje op een zeil en wacht tot ze er een tijdje braaf op blijft staan:

Dan drijf je haar langzaam er vanaf

En als je een stukje achteruit loopt, lok je haar weer het zeil op

Gaandeweg vind ze dat zeil dan niet meer eng en kan je er mee spelen:

kijk hier laat ik zien dat dat zeil écht niet bijt!

(ik was alleen niet zo handig met het touwtje daar, dus dat kan je beter niet zo doen, maar pff zo'n lang touw zit soms echt in de war

En als ze alles goed heeft gedaan, mag ze als beloning jou lekker krauwen!

Als je zo'n jong blont vrouwtje als ik heb, moet je dit soort dingen niet te lang doen hoor!
heeft geen zin, want ze heeft het concentratievermogen van een erwt nog!

Maar al met al was ik echt heul trots op mn vrouwtje hoe braaf ze was en hoeveel lol we samen hadden

En zo voed ik haar steeds een beetje meer op en krijgt ze steeds meer vertrouwen in alles.
Héél handig voor leuke wandelingen met mij

Nou ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hadden en wie weet krijgen jullie ook wel zo'n opgevoed vrouwtje!