[GVL] kent iemand deze manier van longeren?
besloot ik het vandaag is uit te proberen.
Heb eerst geprobeerd met slof en dan via het hoofd, maar ik kreeg er geen goede knoop in. Dus uiteindelijk toch maar 2 halstertouwen gebruikt. Dit ging beter. Knoop bleef aardig op dezelfde plaats zitten.
Wat ik wel vervelend vond, is de klippen aan het bit. Ik kon ze nergens anders aan vast maken, en ik vond het toch een beetje gevaarlijk. Als ze ineens een noodsprong/-spurt zou maken, zou dat aardig wat druk op de bitringen geven en als ze echt in paniek zou raken, kon ze d'r mondhoeken scheuren. Gelukkig deed ze dit niet. Als ze heel laag liep met haar hoofd, was ik bang dat ze erin zou stappen. Is gelukkig niet gebeurd. Ook vond ik het niet fijn voor haar dat die klippen zo bungelden als ze braaf laag liep. Daa rmoet ik dus nog wat op verzinnen. Voor de rest liep ze er heel fijn mee!
In het topic dat ik noemde werd ook nog gezegd dat het lastig is dat deze alleen van voor inwerkt en dus niet, zoals de pessoa, van achter ook actief houdt. Maar dat vond ik niet zo'n probleem. Met de longeerzweep erbij was ze aardig actief!
Ik heb maar 2 galopfoto's, en allebei op de rechterhand. Het is best moeilijk om een galopfoto op het juiste moment te maken, en al helemaal als je de zweep en de lijn in 1 hand moet houden en mee moet draaien!

De foto's staan niet op volgorde. Heb alleen de interessante foto's geplaatst.
Wat is jullie mening wat betreft deze manier van longeren naar aanleiding van deze foto's?
Ps, paardlief is een NRPS, halfbloed arabier, 11 jaar, vos en geen niveau onder het zadel (recreatief).
Stap

Stap

Draf. Ben echt bang dat de loshangende touwen nog is aan die wratten aan de binnenknt van het been blijven hangen!

Stap

Draf. Op de één of andere manier hangt de binnenste los?

Draf. Ze krijgt er wel beenactie van!

Draf. Binnenachterbeen is actief!

Draf. Hier is ze iets gespannen.

Draf. Hier is ze weer ontspannen

Draf. Ze valt wel op de voorhand. Oplossen door meer te activeren!

Stap. Eng laag!

Galop. Is haar moeilijkste gang! Ze heeft hier een fijn binnenachterbeen en ze loopt nog best ontspannen voor haar doen!

Galop. Slecht moment-opname, maar je ziet dat ze ontspannen blijft, er staat minder spanning op de bijzet dan de vorige foto.

(Hierna ging ze overigens wel gespannen lopen in galop, en op de rechterhand ook, dus het zijn wel momentopnamens).
Draf. Ze loopt wel fijn.

Draf.

Ik ben tevreden over hoe ze het oppakte!
Ik ga dit zeker vaker proberen, alleen de bevestiging aan het bit wil ik iets anders op verzinnen. Of natuurlijk de bijzet kopen. Ze reageert er wel goed op!
Wat vinden jullie van deze manier?
Dorina alias Doortje:
http://img101.imageshack.us/img101/5307/dsc00093al.jpg
Lekker rollen als beloning!
http://img29.imageshack.us/img29/5720/dsc00094zl.jpg