Wij voltigeren op Ivon, een KWPN merrie van onze manege. Ze loopt naast het voltige bijna dagelijks in de manegelessen. Onze trainster en tevens longeur voltigeert zelf ook op hoog niveau.
We beginnen 's ochtends met de verplichte oefeningen. Uiteraard vind alles in galop plaats.
1. Mijn opsprong...

2. De vlag. Een evenwichts en tevens een lenigheidsoefening.

3. Hier sta ik op het paard. Ik heb echter wel een wat holle rug, dat is een puntje waar ik nog hard voor aan het trainen ben.

4. Een teamgenootje zwaait achterwaarts op. Het is de bedoeling dat je heupen en je benen hierbij zo hoog mogelijk komen (om het maar even simpel te houden).

5. Op de wedstrijd toon je ook een basisoefening, namelijk het zitten.

Na de verplichte oefeningen werd het spannend. We stonden bovenaan, maar het verschil was maar klein. Bij de kur was het dus erop of eronder...
6. Voordat wij de ring in gaan, doen we nog even onze groepsjel.

7. Ook oefen we nog even op het neppaard. De onderste op het paard ben ik.
http://i46.tinypic.com/27y8yud.jpg
8. Vervolgens rennen we de ring in en stellen we op voor de jury, in onze prachtige paars/blauwe kurpakken.

9. Nu volgen enkele oefeningen. Ik ben degene die hier met het hoofd naar beneden staat zeg maar.

10. Twee teamgenootjes...

11. Ik sta hierbij op het paard. Het meisje wat er langs loopt, komt nu ook op het paard.

12. Een teamgenootje maakt een sprong. Uiteraard met goede spanning, waardoor je ook weer zachtjes op het paard terecht komt.

13. En ons paard loopt maar door... Ze vindt alles wel best

14. En het eind van onze kur...

15. Uiteindelijk lopen we met een tevreden gevoel de ring uit. Hier en daar een foutje, maar geen vallen of iets. Ik loop voorop, want ik ben de grootste van het team.

Uiteindelijk hebben wij met een redelijk groot verschil de titel in de macht gesleept. Wauw, wat geeft dat een geweldig gevoel! Na een mislukt voorjaar toch nog even kampioen worden. Inmiddels zijn we gepromoveerd naar een hogere klasse, waarbij we meteen onze eerste wedstrijd alweer een winstpunt en tevens NK-kwalificatiepunt behaalden. Nog 1 NK-punt en wij zullen volgend jaar weer te zien zijn op het Nederlands kampioenschap!
Voor wie nog een filmpje wil zien van onze laatste wedstrijd dit seizoen in een hogere klasse:
Bedankt voor het kijken