Ballantimo, 1ste x @ work met pessoa (3jarige kwpn ruin)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Ballantimo, 1ste x @ work met pessoa (3jarige kwpn ruin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:57

Ik ben nu al dik 4 maand in het bezit van dit geweldige dier :+:

Ballantimo (lord loxley x elcaro) is nu ruim 3,5 jaar oud, 1,61 hoog en pakt eigenlijk 't allemaal goed op :) Alles is de eerste keer even eng, en daarna is het goed. Ik longeerde hem tot hiervoor met dubbele longeerlijn maar hier had hij snel de neiging opgekropt te gaan lopen, ik wou meer lengte van voren dus vandaar mijn keuze om op een pessoa over te stappen.

Maandag had ik de pessoa al even omgehad, vastgeklikt aan 't halster. Het maakte hem zeer weinig uit. Vandaag was hij lekker fris en hij reageerde er nu ook wel ietsje meer op, maar na 3 rondjes was het goed en liep hij er uiteindelijk echt heel fijn mee :) Hij is ook al een tijdje onder het zadel, dat word deze week weer opgepakt! :)

Hier wat foto's van vanmiddag :)

Afbeelding

Zo liep hij eerst even, met de dubbele longeerlijn liep hij ook snel zo, maar bleef dan ook zo lopen.
Afbeelding

Maar al gauw pakte hij de ruimte :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben met dit beeld erg blij :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reactie zou leuk zijn :)

Wegbenik

Re: Ballantimo, 1ste x @ work met pessoa (3jarige kwpn ruin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:59

Hij pakt het echt super op, mooi paard trouwens!! Dat gaat echt wel wat worden :D

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:00

Hele stomme vraag misschien:

Maar zoals op de laatste foto loopt hij dan goed??
Mijn paard zoekt ook altijd de grond op aan de long met pessoa maar sommige zeggen dat dat niet goed is...

Mooi paard verder en het ziet er netjes uit..
Lijkt wel of je een zware bak hebt..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:06

@ Samantha_t; dankjewel! :)
@ Tamara21; ík ben heel blij met het laatste beeld, maar misschien vinden andere mensen dat beeld niet fijn, geen idee.. Ik vind iig dat hij daar heel goed loslaat en actief blijft. De bak valt opzich heel erg mee, hij is niet mul :) maar hij moet wel weer gesleept worden :) de rijdbak ligt daarachter, die is een stuk fijner ( met soort van houtsnippers :) )

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:09

Vind het er opzicht niet verkeerd uitzien, maar voor een drie jarige nog wel teveel gevraagd. Ik zou dit dus nooit doen bij zo'n jong dier, eerst op eigen benen laten lopen en dan gaan vragen. Wat je ook kunt doen is de pessoa van voren op de singel binden zodat hij gestimuleerd wordt van achter maar nog wel op zijn eigen benen kan lopen en zijn hoofd houding wat meer uitzoeken! Verder wel een sprekend paard :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:11

is die pessoa zelf gemaakt?

ziet er trouwens erg netjes uit lekker ontspannen ook
ik heb alleen het idee dat die druk ontwijkt van de pessoa en daarom zo duikt zeg maar

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:16

@ Zusjacobs; tja ieder zo zijn manieren qua beleren :) ik longeer hem voordat ik de pessoa er aan knoop zonder iets eraan, dan heeft hij zijn koppie in de lucht maar heeft hij wel de neiging zijn rug snel vast te houden. Hiermee laat hij die wat meer los :) en ik longeer hem er nog geen 20 minuutjes mee.. En zéker niet meer dan 2x per week.. (dit was overigens de eerste keer)
@ only; Nee hoor de pessoa is van 't ruitergilde :)

Edit; overigens staat de pessoa echt helemaal niet strak en kan hij nog makkelijk met zijn koppie in de lucht lopen hoor :)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:49

deniece: leuke foto's, ziet er ook goed uit, ( denk zeker nog dat hij gaat groeien, vanuit zijn schoft als ik het zo zie) Helemaal niet verkeerd, op die laatste foto vind ik hem ook heerlijk zakken vanuit de ontspanning :) Ik weet ook niet of ik het zo bij een 3jarige zou doen, maar zoals je al zegt ieder zijn eigen manier.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:56

Ik vind je heel erg goed bezig, je hebt de pessoa bijna op de "langste" stand dit is een erg goede training voor een jong paard. Als je het inderdaad maar niet te vaak doet, maar een goed begin voor een goede basis!! Super!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:59

Wat een knapperd heb je daar rond lopen zeg! Laatste foto's zien er inderdaad heel fijn uit.
Wat is ie mooi bespierd voor zo'n jonkie zeg, super. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:10

Ik vind de laatste 3 foto's er heel goed uitzien :))
Super ontspannen en actief, goede rugspiertraining :D

Ik zou het alleen zeker niet te vaak doen, zoals ze hier boven ook wel zeggen. Ik denk dat 20 minuten totaal (waarvan 5-10 eerst loswerken zonder pessoa) eigenlijk wel echt de max is als je dat 2x per week doet. Echt spieren kweken kan hij ook doen als hij 4-5 is ;) Ik geef je wel groot gelijk dat je hem niet wil longeren zodat hij z'n hoofd in de lucht kan gooien en alles vast zet, maar ik denk dat je zo wel vrij snel te veel kan doen...onderschat het werken aan de pessoa niet ;)

Hij heeft wel een buikje gekregen zeg op die nieuwe stalling! :oo _O-
Enuh...zo te zien sta je wel echt ideaal (chique! :oo) nu! :~

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 12:38

Bedankt voor alle reacties! Ben ook erg trots op hem :))

@ marieke; als hij (vanaf deze week al dus) weer ohz is doe ik dit maar 1x per week, en zo kort mogelijk. Ga ervanut dat hij het ook steeds beter snapt en eerder mooi rond en laag loopt en deze training dus zeker niet meer dan 15 min duurt :) En idd, alleen longeren zonder iets en hij zich lekker vast gaat zetten, dat word hem gewoon echt niet ;) :) En hij heeft idd een buikje gekregen :P haha.. En de stalling, daar ben ik zelf ook érg tevreden over O:) ;)

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:06

mooie foto's deniece!! en die passoa ziet er mooi uit! zo wit zal die niet lang blijven:P Wel verstandig dat je idd dit af en toe even doet om hem lager te laten lopen! en als die dan wat ouder is, kan die mooi op deze manier verder trainen en is die het al een beetje gewend!! succes:)

Zephz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:08

Ziet er super mooi uit! Grappig heb zelf een Lord Sinclair x Elcaro

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:11

ziet er goed uit hoor :)
op de laatste foto's loopt hij inderdaad lekker :D
mooie stalling ook ;)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:18

Bedankt voor de reacties!

@ Zephz; oh wat leuk zeg! Doe je even een pb :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:24

wat een heerlijk paard, ik weet niet waarom maar hij heeft echt "iets"
het ziet er netjes en ontspannen uit, leuk dat hij het allemaal zo lekker oppakt! je zou niet zeggen dat hij maar 1.61 hij toont groter :j

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:53

@ marrianne; dankjewel :D kan best zijn dat hij al wat groter is hoor, is moeilijk gokken :)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:50

Wat is 'ie knap geworden!
Ik zou m wel ietsje losser laten maar dat is mijn mening. Hij loopt dan wel fijn ontspannen maar volgensmij is hij nog lang niet zo sterk (hoeft ook niet) om echt van achter naar voren te lopen, wat imo wel de bedoeling is met pessoa. Hij staat op veel foto's met 1 been op de grond.. Hoe gaat het verders met rijden ?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:41

@ Yentl; de pessoa staat vrij los hoor :) hij kan er makkelijk uit met zijn neus maar hij ontspant hier gewoon heel makkelijk mee.. Je ziet eigenlijk op alle foto's ook wel dat de pessoa los staat toch? Rijden sinds vandaag weer opgepakt, doen het lekker rustig aan :) komt eind deze maand wel weer een topicje van..

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:15

wat een schitterend paard.
hij pakt het inderdaad ook heel goed op.

gr