hallo ik ben sinds kort ook bezig met vd met shadi (van [RT-HAW] 4 jarige shadi @ work (dit keer zonder stiek;))) hij kan alleen nog maar achter me aan lopen, achteruit lopen, voetjes geven en een rondje draaien. over dat rondje, zoals je kunt zien op het filmpje maakt hij hem helemaal naast mij in plaats van voor mij. hoe kan ik zorgen dat hij hem gewoon netjes voor mij maakt ? ***
Laatst bijgewerkt door Siempie op 15-10-09 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Op verzoek filmpje verwijderd.
ziet er leuk uit hoor! let alleen op dat hij zoals bij het 2e voetje wacht tot jij een duidelijk commando heb gegeven nu doet hij het al van te voren!
Shattered
Geplaatst: 11-08-09 11:40
Probeer iets duidelijker te zijn in je hulp. Je paard is je inderdaad voor, negeer dat en vraag nog eens de oefening die je daarna beloont.
Leer hem eerst om stil te staan en stil te blijven staan. Zet hem voor je stil en vraag dan het rondje, waarschijnlijk zal hij dan wel voor je een rondje draaien.
het voetje heb ik geleerd met een zweep met een rafelig uiteide ik kietelde hem daarmee en als hij zijn voet optilde dat beloonde ik hem en tegerlijkertijd zij ik voet zodat hij het comando leerde kennen.
Ziet er goed uit, maar zoals idd de rest zegt. Probeer hem iets rustiger te laten doen. Dat 2e voetje doet hij inderdaad voordat jij commanda geeft. Heeft mijn pony ook een handje van ik negeer dat dan en geef de hulp opnieuw. Doet ze het weer te vroeg ga ik over op iets heel anders en probeer ik het weer opnieuw.