Voor 2 weken terug werd ik gevraagd voor een Privéles bij mij in de buurt. Heel spannend natuurlijk maar heb meteen ja gezegd.

Gisteren ben ik er geweest en het was echt super leuk! Vandaar dat ik eventjes wat foto's post!
Ik heb toestemming van de eigenaresse van Yellow
Nou, ik kwam daar dus aan.. Kennis gemaakt met Martine, het meisje dat ik les ging geven en Yellow haar pony. Prachtig dier.

Eerst hebben we gewerkt aan de timing van de clicker. Martine wist niet zo goed hoe ze hem nou moest gebruiken wanneer ze moest clicken dus dit heb ik even uitgelegd. Hierna ging het al veel beter.
Ook wilde ze wat kunsten verbeteren en eventueel nog wat aanleren en dat is gelukt!

We begonnen met de Spaanse Pas. Het duurde eventjes voordat Yellow dit doorhad maar toen ze het eenmaal doorhad kwam er ook snel verbetering in.

En hier Martine met Yellow de Spaanse Pas oefenen. Het lijkt alsof ze stilstaat, maar we hielden haar wel voorwaarts.

Yellow kon aan het eind van de les de Spaanse Pas al een aantal x achter elkaar met links en rechts ook al. Aan Martine de eer om verder te trainen en beide benen te gaan combineren.
Ik had mijn blok mee en Yellow vond het geweldig om op te staan! Ze was er niet af te slaan!

Daarna zijn we aan 2 nieuwe kunsten begonnen. Het nee schudden en rondje draaien. Nee schudden had ze binnen 2 minuten door en het rondje draaien binnen 5. Ze kan nog geen 360 graden rondje maar wel bijna een 300 graden rondje! Wederom aan Martine de eer om dit weer verder uit te breiden!

Kusjes geven en flemen kon ze ook al!

't compliment.

En de Jambette onder het zadel!

En toen was er nog 1 ding wat ze ontzettend graag wilde!

Yellow luisterde wel een beeeeetje.. Dus ik zei; nou laat maar eens zien dan!

Ik heb gevraagd om er een bitloos hoofdstel bij te nemen en deze hebben we erbij omgedaan.

Toen geoefend met sturen.. Eerst de neckrope erbij gepakt en zodra ze niet luisterde het hoofdstel erbij pakken..

En warempel, na 15 minuutjes luisterde ze perfect, zowel in stap, draf en in galop!

En daar belonen we natuurlijk voor!

Toen Martine er weer op, ik heb haar wat uitleg gegeven over het sturen, het gebruiken van de neckrope en het vertragen/halthouden.

Slalommen tussen tonnetjes.

En aan het eind zelfs nog even gesprongen!

Bedankt voor het kijken, ik vond het een geslaagde dag en wilde hem even met jullie delen! Een berichtje zou leuk zijn!