Filmpje: Storm @ basis grondwerk + jollybal aanvallen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Filmpje: Storm @ basis grondwerk + jollybal aanvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 12:04

sinds april heb ik een tweede shetlander erbij, genaamd Storm
Hij is een zwarte (nja, volgens zn papier dan) shetlander ruin en hij wordt eind juli 2 jaar.
Om aan elkaar te wennen doen we regelmatig poetsen en knuffelen, en om er straks een superfijn menpaardje aan te hebben ben ik voorzichtig aan bezig om wat basisgrondwerk te doen. Dit filmpje is van de 3e keer grondwerk.
Tips en commentaar zijn uiteraard van harte welkom.
Mijn eigen kritiek is dat ik nog veel zachter moet worden in het geven van de hulpen, dat ik minder "het paard moet vragen iets te doen" en meer moet 'connecten' met hem. Hij is een heel ander type dan mn andere shetlander, en daar hoort een andere omgangsvorm bij en die moeten we gaandeweg ontwikkelen.
Het filmpje is van de hele sessie (ik vind 10 minuten meer dan lang zat voor hem) en bevat dus ook mooi alle fouten en foutjes die ik gemaakt heb. Commentaar, prima, maar dan wel met verbeter-tips :)

Daarna hebben we nog even gespeeld met een jolly-bal. Dat vond hij prachtig, op het eind stuift ie er achteraan :D

Groetjes, lacuna

Anoniem

Re: Filmpje: Storm @ basis grondwerk + jollybal aanvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:14

Hihi op het eind van het tweede filmpje lijkt 'ie sprekend op onze hond :') . Ik heb geen verstand van grondwerk, maar ik vind dat het er vriendelijk en rustig uit ziet. Leuke shet :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:16

:)) _O- fantastisch! :D dat zou ik dids nou ook gaag eens zien doen, uit zichzelf actief zijn :D

heb je nog touw over of niet? hij gebruikt het mooi als tut aan 't begin van 't filmpje ;)
knappe shettebol :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 12:20

jah, dondersteen! Das een shettenkwaaltje hoor, Sunny zn tandjes staan ook al in dat leertje.

Bedankt voor jullie leuke reacties. :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:58

Wat een leuke filmpjis. Ziet er ontspannen uit. Wat een goed vertrouwen nu ak, krijg je profijt van. heel veel succes en plezier met storm

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:49

leuke filmpjes lacuna,, storm ziet er super goed uit!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:33

Vind het ook super dat hij stil blijft staan als je zegt dat ie dat moet doen, daar werk ik echt heel erg aan met Tijger. Hij doet het elke keer een beetje beter maar het is wel harstikke vermoeiend dat ik hem elke keer (en dat is elke keer letterlijk tussen de 40 en 60 keer minimaal!) dus je heb kwa dat echt harstikke geluk dat je daar (bijna) niks aan hoeft te doen.

:+ (heb altijd zulke verkrampte vingers na afloop)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:31

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Voor wat betreft het stilstaan, das een kwestie van 200% consequent zijn. Ik wil niet nog zo'n mormel wat voor de wagen na 2 seconden stilstaan gaat lopen springen en steigeren. Mijn andere shet Sunny is wat dat betreft een beetje een driftkikkertje. In enkelspan kan ik dat wel hebben, maar als ze dat met zn tweeën gaan doen ben ik natuurlijk helemaal nergens meer. Vandaar dat we daar nu al mee bezig zijn (en niet alleen tijdens het grondwerk, ook tijdens een wandelingetje, poetsen of alleen maar uit de wei halen ofzo.) zodat hij zich straks niet laat opfokken door Sunny.
en terugkijkend op het filmpje ben ik hier niet eens 100% consequent geweest...

Het vertrouwen, dat verbaasd mij eerlijk gezegd. Ik ben in zn korte leventje al de 6e persoon die iets van hem wil (en zn 4e eigenaar) maar toch heeft hij nog die prachtige, open, bijna naïeve uitstraling, en dat wordt ook met de keer meer. Hij heeft een heel mooi, zacht karaktertje. Natuurlijk is hij nu een tweejarige, en daar horen de nodige kuurtjes bij (proberen te bijten, voorhoefjes op je schouders leggen als je ff met iemand anders staat te kletsen, ect), maar eigenlijk als je door dat uiterlijk vertoon heenprikt, is hij echt een ontzettend zachtaardig, open en fijn dier. :)

Ach... hoor mij nou. Sorry hoor, ik ben geloof ik echt verliefd op hem :o

groetjes, lacuna

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:55

Ik ben er zelf ook enorm consequent in, alleen het is gewoon zo een draak en hij haalt eerst alles uit de kast voordat hij opgeeft en ook gewoon luistert. Heeft ie met alles... Ik zet hem terug, al is het alleen 1 voetje dat 10 centimeter naar voren gaat, en nu gaat het ook wel.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:52

hahaha dat laatste stuk met de bal is erg leuk!
look like a doggy <3 :))