Sinds kort ben ik eigenaresse van een 2,5 jarige merrie (x paint) die echt toe is aan wat meer dan alleen maar in de wei staan.
Omdat we tegen wat problemen aan liepen had ik al een topic aangemaakt voor eventuele tips.
[OPG] Hoe ga ik hiermee nu verder?
Ons probleem was vooral dat ik (zoals ik uit jullie reactie’s opmaakte) niet echt duidelijk naar haar toe was, maar eigenlijk te lief. Waardoor ze zelf maar het heft in handen nam.
Hier hebben we gisteren dus aangewerkt. Ik heb even moeten ‘vechten’ maar toch even duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend ben als die kont naar me toe wordt gedraaid, of ze ervandoor gaat waarna ik erachter aan wordt gesleept.
Omdat sommige hadden gevraagd om foto’s om beter commentaar te kunnen geven heb ik een stalgenoot foto’s laten maken terwijl wij bezig waren. Hierdoor kun je ook precies zien waar het nog fout ging en waar het ineens goed ging.
We doen dus grondwerk, heb ‘onze’ richting nog niet gevonden (zie andere topic) en loop dus tegen problemen aan. We doen ons best, laten we het daar op houden!
Probleem was vooral dat ze haar eigen ding deed, dus totaal geen aandacht voor mij had, waarna ik haar gisteren dus telkens op een kleine volte om me heen zette. Zodra ik haar aandacht had stopte ik daar weer mee.
Dusdanig vervelend voor haar, maar wel met resultaat! Na een minuut of 5 a 10 was het wel afgelopen met dat gedonder!
Foto 1: zelf nogal een afwachtende houding, totaal geen reactie van Sterre, ik ben op dit moment lucht voor haar.

Foto 2: Op een kleine volte om me heen, stick bij haar kont omdat ze al een aantal keer naar me toe draaide achter.

Foto 3: Oke, nu is het genoeg. Hier begin ik haar gedram echt beu te worden.

Foto 4: Al iets beter, draait in ieder geval haar kont niet meer naar me toe, maar aandacht is nog steeds VER te zoeken (zie haar oren maar…)

Foto 5: Hier moest ze blijven lopen. Ik had mijn houding niet veranderd, maar haar nieuwe tactiek was naar binnen komen.

Foto 6: Braaf beest. (gezien mijn houding mocht ze nu wel in ‘mijn’ cirkel stappen)

Foto 7: Rustig maar standvastig aangelopen. Ze volgt me netjes.

Foto 8: Samen overstappen proberen.

Foto 9: En nogmaals! Heel braaf!

Foto 10: En weer genoeg voor vandaag, ze is nog jong he. (en niet praten als iemand een foto maakt!)

Commentaar is zeer welkom, daar leer ik van. Maar doe het alsjeblieft onderbouwd en ga niet in het wilde weg wat roepen.
Alvast bedankt voor het kijken!