superpony schreef:Hey, Simodi, leuk zo met je beide dames!!
Onze New Forest en shet staan al jaren samen in een box en buiten. Die doe ik ook samen in de bak of bijv round pen en ga dan ook weleens wat doen. Ze draaien keurig om samenen blijven netjes naast elkaar stappen, draven of galopperen. De shet neemt kleinere pasjes, maar wil liever buiten lopen, dus draaft in stap soms wat aan, maar ja.......
Wat ik ook wel doe is ze samen balkjes laten draven of een klein hupsje maken. Nu doen ze elkaar echt niks en staan ze al jaren dag en nacht samen. Het zijn pony's en hebben genoeg ruimte. Daarom heb ik ze graag los, mocht er ooit wel iets zijn.
Maar ik geniet er ook heel erg van om ze zo samen te zien en ben dan wel trots. Mijn zoontje, inmiddels 11 werkt ook zo met ze. Eerst altijd met mij alleen stap, later draf en nu galop en kan ie het ook goed alleen. Hij kan ze ook inmiddels al erg goed omdraaien bijv. Is echt een heerlijk stel!!
Veel plezier als je het nog vaker gaat herhalen.
Klinkt ook erg leuk!
Het is gewoon ook een heel leuk gezicht als je paardjes samen zo goed kunnen! Dat tref je niet altijd, bij ons is het ook een toevalstreffer want de oude merrie kon nooit met andere paarden (angstig) en dit blijkt heel goed te gaan sinds 2 jaar.