Grondwerk met twee merries tegelijk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Grondwerk met twee merries tegelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:33

Zo leuk: ik heb vanavond grondwerk gedaan met mijn beide merries tegelijk in de paddock!

Ik wist niet eens dat dat zou kunnen, doe het altijd maar met 1 paard tegelijk. Ik had ze beide los in de paddock gezet, maar omdat ze zand gingen staan eten ging ik er bij in om ze een beetje in beweging te zetten. Vervolgens gingen ze keurig beiden achter me aan lopen, netjes halthouden, achteruit ... zo leuk! Ik voelde met net een leeuwendompteur in het circus (positief bedoeld Knipoog ): 2 merries naast elkaar, op commando samen netjes naast elkaar echteruit, als ik me omdraaide volgden ze allebei weer .... Ik moets telkens met beide goed kontakt houden, dan werkte het heel goed, ze bleven op me letten en hielden daarnaast elkaar goed in de gaten.

Echt superleuk, zo'n mini kudde!

Hebben jullie dat wel eens gedaan, grondwerk met meerdere paarden tegelijk in de bak?

Dit zijn de dames in kwestie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Melanthe0396

Re: Grondwerk met twee merries tegelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:52

Geinig.
Kan het zelf neit doen.
heb maar 1 paard.
misschien een keer met verzorgpony proberen, maar die reageerd totaal anders dan mijn paard.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:54

oh wat leuk!!!

erg gaaf dat ze zo goed luisteren zeg!!!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:56

Met mijn paard en het paard van mijn vriendin gaat het ook. Lopen ook achter je aan, draaien om als ik omdraai (of mijn vriendin als zij ermee bezig is Clown ) Ze rennen zelfs achter je aan als je gaat rennen. Ze kunnen ook allebij kussen op commando dus dat is ook wel leuk, want dan doen ze dus ook rustig met zn 2en tegelijk. Of de een trekt je rits open en de ander geeft een kus, een echte, met tong Vork

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:04

Maggie_Eddy schreef:
Met mijn paard en het paard van mijn vriendin gaat het ook. Lopen ook achter je aan, draaien om als ik omdraai (of mijn vriendin als zij ermee bezig is Clown ) Ze rennen zelfs achter je aan als je gaat rennen. Ze kunnen ook allebij kussen op commando dus dat is ook wel leuk, want dan doen ze dus ook rustig met zn 2en tegelijk. Of de een trekt je rits open en de ander geeft een kus, een echte, met tong Vork

Ha ha, dat soort grapjes maken de mijne niet! Haha!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:07

Leuk! Heb je nog meer foto's?

Heel toevallig heb ik gister precies hetze;fde gedaan. Verzorg ook de pony van vriendin, die op vakantie is. En omdat het zulke goede vrienden zijn, had ik ze allebei maar in de paddock gedaan om een beetje te spelen. Dat ging echt heel leuk, ze speelden ook samen, maar luisterden wel. Ik ga het vaker doen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:08

Die van ons hadden het kussen en ritsen openmaken in 1 (regenachtige ) middag geleerd, met behulp van een lading snoep! haha, ze doen nu ook uitzichzelf kussen, zo van, als ik je nu eens een kusje geef of je jas los trek, krijg ik vast wel wat lekkers. Maar verder zijn ze helemaal niet bijdehand Knipoog

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:08

sabine1985 schreef:
oh wat leuk!!!

erg gaaf dat ze zo goed luisteren zeg!!!

Ik denk ook dat het komt omdat ze altijd samen in de wei staan en dikke vriendjes zijn. Daarnaast is de rangorde onderling heel duidelijk: een jonge dominante merrie en een oude zeer volgzame merrie. Ze hebben dus onderling geen enkele concurrentie.

Je moet wel het geluk hebben dat ze ook allebei attent zijn op zo'n moment. Als een van de twee denkt 'ik ga wat anders doen', dan ben je de aandacht kwijt en met 2 paarden is het ongetwijfeld veel moeilijker om de aandacht te houden.
Maar nu waren ze beiden heel alert en werkten goed mee! Knipoog

Het is heel leuk om te ervaren dat ze jou dan echt als leider beschouwen ... *LOL*

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:11

Kukkie schreef:
Leuk! Heb je nog meer foto's?

Heel toevallig heb ik gister precies hetze;fde gedaan. Verzorg ook de pony van vriendin, die op vakantie is. En omdat het zulke goede vrienden zijn, had ik ze allebei maar in de paddock gedaan om een beetje te spelen. Dat ging echt heel leuk, ze speelden ook samen, maar luisterden wel. Ik ga het vaker doen.

Gaaf he, leuke ontdekking is zoiets ....!

Ik heb wel foto's van de merries maar niet van het grondwerken. Ik was zelf te druk bezig en aan het genieten, en ook mijn man dacht er niet aan om foto's te maken (met mobiel had wel gekund) want ook hij was alleen aan het kijken! Bloos

Is vaak zo: op de leukste of ontroerendse momenten denk je heel niet aan je camera, maar achteraf denk je 'had ik daar maar plaatjes van'. Knipoog Moet sowieso eens wat vaker foto's maken van ons grondwerk, want alle paardjes doen dat erg goed en met veel plezier.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:42

Ja, ik ken het. Ben vaak alleen op stal, en dan denk ik er niet aan omdat we 'bezig' zijn. Soms komt een vriendin foto's maken, maar die zou ik best vaker willen uitnodigen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 01:28

Hey, Simodi, leuk zo met je beide dames!!

Onze New Forest en shet staan al jaren samen in een box en buiten. Die doe ik ook samen in de bak of bijv round pen en ga dan ook weleens wat doen. Ze draaien keurig om samenen blijven netjes naast elkaar stappen, draven of galopperen. De shet neemt kleinere pasjes, maar wil liever buiten lopen, dus draaft in stap soms wat aan, maar ja.......

Wat ik ook wel doe is ze samen balkjes laten draven of een klein hupsje maken. Nu doen ze elkaar echt niks en staan ze al jaren dag en nacht samen. Het zijn pony's en hebben genoeg ruimte. Daarom heb ik ze graag los, mocht er ooit wel iets zijn.

Maar ik geniet er ook heel erg van om ze zo samen te zien en ben dan wel trots. Mijn zoontje, inmiddels 11 werkt ook zo met ze. Eerst altijd met mij alleen stap, later draf en nu galop en kan ie het ook goed alleen. Hij kan ze ook inmiddels al erg goed omdraaien bijv. Is echt een heerlijk stel!!

Veel plezier als je het nog vaker gaat herhalen.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:24

leuk hoor zo dat ze dikke vrienden zijn en ook nog luisteren

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:32

Hee die paarden ken ik!(odilla,Buzzy)
Erg leuk dat je er zo mee bezig bent!

Ook fijn dat ze zo naar je luisteren.
laatste foto is ook erg leuk

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:38

Haha wat leuk Haha!
Ik ga het ok eens proberen met 2 ponys.
Ik wil wel graag grondwerk gaan doen,
maar weet nog niet zo goed hoe het moet.
ik heb het wel eens gedaan met onze oudere merrie,
maar die gaat dan altijd de andere kant op lopen Tong uitsteken
die andere doet het wel heel goedd.

xx

Ps. die halsters hebben wij ook Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 09:23

superpony schreef:
Hey, Simodi, leuk zo met je beide dames!!

Onze New Forest en shet staan al jaren samen in een box en buiten. Die doe ik ook samen in de bak of bijv round pen en ga dan ook weleens wat doen. Ze draaien keurig om samenen blijven netjes naast elkaar stappen, draven of galopperen. De shet neemt kleinere pasjes, maar wil liever buiten lopen, dus draaft in stap soms wat aan, maar ja.......

Wat ik ook wel doe is ze samen balkjes laten draven of een klein hupsje maken. Nu doen ze elkaar echt niks en staan ze al jaren dag en nacht samen. Het zijn pony's en hebben genoeg ruimte. Daarom heb ik ze graag los, mocht er ooit wel iets zijn.

Maar ik geniet er ook heel erg van om ze zo samen te zien en ben dan wel trots. Mijn zoontje, inmiddels 11 werkt ook zo met ze. Eerst altijd met mij alleen stap, later draf en nu galop en kan ie het ook goed alleen. Hij kan ze ook inmiddels al erg goed omdraaien bijv. Is echt een heerlijk stel!!

Veel plezier als je het nog vaker gaat herhalen.

Klinkt ook erg leuk!

Het is gewoon ook een heel leuk gezicht als je paardjes samen zo goed kunnen! Dat tref je niet altijd, bij ons is het ook een toevalstreffer want de oude merrie kon nooit met andere paarden (angstig) en dit blijkt heel goed te gaan sinds 2 jaar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 09:25

xNicky01 schreef:
Ps. die halsters hebben wij ook Haha!

Nou, dan is het begin er al! Haha!

Het is denk ik wel handig dat de paarden het eerst al apart goed kunnen (grondwerk), zodat ze wel weten wat er van hen verwacht wordt als je aan het werk gaat. Daarnaast moeten de paardjes goed matchen anders gaan ze ondertussen tegen elkaar lopen vervelen en ontstaat er een machtsstrijd en dat leidt af.

Maar succes hoor als je het probeert, laat maar eens weten hoe het gaat.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:39

GVL-ITP --> ITP
Foto's zijn niet grondwerkgericht.

simbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:52

Dat is leuk! Mooie paint horse heb je! Knipoog