[Foto's] En dan heb je een eigen 'voltigegroep'.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

[Foto's] En dan heb je een eigen 'voltigegroep'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:46

:wave:

Ten eerste leuk dat je hier komt kijken, en wat informatie over ons. :)
Sinds kort nouja, eigenlijk sinds 1.5 jaar hebben wij ons eigen voltige clubje opgericht. Het bestaat uit vier vriendinnen, waaronder ik zelf.
En niet te vergeten de meest betrouwbare pony Anton, met hem zijn we ook zeker heel erg blij, en we vinden het ook super dat zijn eigenaresse m aan ons uitleent (zij is de voltigeur bij ons)! Het begon ermee dat we zo af en toe eens voltige deden, gewoon een beetje simpel opspringen en er weer af.
Na een tijdje vonden we het toch wel erg leuk worden en zijn we wat 'verder' gegaan. Maar dit allemaal zonder trainster en zonder echte kennis van de voltige. En tja, wat doe je dan? Juist, op internet kijken en informatie zoeken. Uiteindelijk kom je dan toch nog best een eind...

Bij ons op de manege hebben we altijd één keer in het jaar een opendag, een weekend lang. Heel erg gezellig allemaal en wij wilden dan wel de voltige doen.

Afbeelding

Met cap (wat er niet uitzag) en een 'pakje' inelkaar geflanst. We zouden t met zijn vieren doen, helaas was er één afgevallen vanwege een stuiter. Het gaat helaas niet altijd goed. Dus hebben we met zijn drieen de voltige op die open dag gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Tja, de 'pakjes' zagen er nou niet je van het uit.. Maar dat jaar erna zouden we weer de voltige gaan doen, dus wilde we dit keer echte pakjes. Zo gezegd maar niet zo gedaan. Na heel goed zoeken op internet en toch iedere keer bij die dure pakjes uitgekomen te zijn, eindelijk betaalbare pakjes gevonden. Want voor één keer in het jaar, is het toch best veel geld anders.
Dit werden dus onze pakjes:

Afbeelding

Ook kregen we er een nieuwe singel bij, nieuwe zweep en een super mooi wit hoofdstel. Alles paste super mooi.
Nadat we de pakjes hadden hebben we ook stof gekocht om de pad te bekleden, al met al vinden wij het er super uitzien!
En sinds HE hebben we nu ook een echte voltige zweep, stuk handiger.

Genoeg geluld hier nog wat foto's van de laatste keer:
[size=9]Als er hier echte voltige mensen reageren zouden jullie er rekening mee willen houden dat we alles zelf doen, en geen trainster hebben of oefenton, die wel in de maak is.

Verder graaaág reageren, tips altijd welkom!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog wat meer foto's die komen er denk ik morgen op. [/size]

Rachel_x

Re: [Foto's] En dan heb je een eigen 'voltigegroep'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:49

Ziet er leuk uit hoor! Maar is die dekensingel daar niet irritant voor de pony? :P

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:52

Leukhoor, mooie pakjes..
Maar die dekensingel lijkt me idd nietzo fijn.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:29

Ik vind het er leuk uitzien.

Maar inderdaad, die band, het lijkt mij dat dat vreselijk schuurt :S

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:37

allereerst wil ik even zeggen dat ik heel erg veel respect voor jullie heb, wat een leuk initiatief om dat zelf op te richten! Super!

Ik heb geen verstand van voltige, maar het ziet er ontzettend leuk uit, en je moet ook maar net zo'n brave haflinger hebben zeg, wat een lief beest dat 'ie dat allemaal pikt!

Verder nog een tip: Jullie zouden misschien eens tussen afbeeldingen van acrogym moeten neuzen of daar nog leuke oefeningen tussen zitten die je kunt doen.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:55

Bedankt voor de reacties allemaal! :D

Nee, hij heeft echt geen last van die band. En het schuurt ook echt niet. Want daar is wel naar gekeken. Hij zit ook niet echt heel strak, tis meer om te zorgen dat de pad niet gaat klapperen. Tis net dat extra-tje dat ervoor zorgt dat t beter zit.

Dat van die acrogym ga ik doen, bedankt voor de tip. :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:58

Wowie!! Gaaf dat het zo goed uitgepakt is zeg! :) We horen vast meer van jullie :P Heeft jullie groepje een naam?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:02

Haha, zo veel zal je niet van ons horen :P We zijn namelijk niet bepaald officieel. En waar we rijden is ook een vereniging en ook niet aangesloten bij de FNRS of iets anders. Dus bekend gaan we helaas niet worden.
Ook hebben we geen naam, suggesties? :)

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:03

Knap dat jullie jezelf dat geleerd hebben! Daar heb je toch behoorlijk wat geduld voor nodig lijkt me. Lief paardje ook, die moet natuurlijk de hele tijd op hetzelfde tempo en regelmatig lopen.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:05

Wauw echt gaaf dit! :D Knap hoor, echt leuk :D !!
Dit lijkt mij ook heel leuk om te doen!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:07

Bedankt weer. Ja, het is ook echt super leuk om te doen. En we hebben ook echt het geluk dat dit paard echt zó onwijs braaf is. Hij zal nooit een stap verkeerd doen.

Het tempo is af en toe wat moeilijk, maar dat maakt ons niet uit. :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:36

wauw echt leuk, proficiat.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:40

Pauline! :+:

Ziet er superleuk uit zeg, knap dat jullie dit allemaal zelf geleerd hebben!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:36

WAUW! Wat hebben jullie dat netjes gedaan zo onderling zeg! _/-\o_
Het ziet er behoorlijk professioneel uit, zelfs al met zijn 2en zulke stunts uithalen, super hoor!

De 1e foto is alleen op het paard staan in draf, terwijl je normaal met voltige alleen in galop werkt. (Stap is eigenlijk alleen voor het oefenen en draf is in de meeste gevallen te onstabiel).

Misschien dat je op de website http://www.deburght.nl/ nog wat informatie kan vinden? De eigenaresse van deze manege doet namelijk veel in de voltige of heeft er veel in gedaan. (Ben er van mijn 13e t/m 15e op ponykamp geweest en heb daar de beginselen van de voltige geleerd.)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:56

Bedankt Judje. We weten dat het eigenlijk allemaal galop is, maar dat houd Anton gewoon niet vol en hij is er net iets te onstabiel voor laten we maar zeggen.
Hoewel de galop nu echt stukken beter gaat, dus daar zijn we al erg blij mee. Het was eigenlijk de bedoeling idd om het staan in galop te doen, maar omdat het met de 'repetitie' behoorlijk slecht ging, ik moest er iedere keer af springen omdat ie gewoon te hard ging. Dus ja, je moet er wel een goed gevoel bij hebben, en dat had ik niet. Dus dan maar gewoon in draf :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:38

Jullie zijn echt super op weg volgens mij :)

Heel erg veel respect dat jullie dit in draf doen. Probeer ook eens de andere kant op te gaan. Je ziet het niet op voltigewedstrijden, maar bij trainingen doen veel voltigeurs dat wel. Blijf vooral zo doorgaan zou ik zeggen!

(ik weet niet of de voltigepad zo hoort, maar leg hem anders eens andersom. Met de ronde kant naar achteren toe. Dan kun je het dekje ook wat verder naar voren leggen en is die extra singel misschien niet meer nodig)

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel :D Ik voltigeer inmiddels alweer 8 jaar.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 21:17

Bedankt voor je reactie SSDesign.
We doen echt van alles in draf, eigenlijk. Dingen die net niet leuk genoeg zijn in stap maar weer niet kunnen ivm niet de zekerheid met galop doen we gewoon maar in draf.
Dus ach, we komen er wel met oefening en dingen zelf verzinnen.

Opzich hebben we de pad altijd zo, maar ik zal het in de groep gooien. Verder, weet je misschien leuke simpele oefeningen? Die wel spectaculair zijn om te zien, maar niet zo moeilijk uit te voeren zijn?
Als je wilt kan ik je binnenkort over de PB een voltige proefje van ons laten zien. Met wat we allemaal doen ofzo? :)

sberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:34

ziet er leuk uit. Het dek is te lang. Daardoor gaat ie klapperen.
Veel informatie over voltige kan je vinden op www.voltige.nl.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:13

_Luuc_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:43

Ziet er mooi uit, en een haflinger zie je ook niet vaak.
Ook super mooie 'pakjes' hebben jullie voor mekaar gekregen zeg ;) Super!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:49

Meiden een compliment voor jullie zeg, wat zijn jullie ontzetten goed opweg. Ziet er zo goed uit allemaal. Waarom gaan jullie eigelijk niet officieel beginnen? Echt top.

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:51

Ik vind het er ontzettend leuk uitzien!
Netjes gedaan ook met die pakjes!
En vindt het erg knap dat jullie je alles zelf aanleren! +:)+

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:53

heel leuk, knap dat jullie dat zelf als clubje hebt doorgezet.

toppiie ga zo door

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:55

Bedankt allemaal :o

SSDesing; ik zal dan denk ik vanavond even een proefje doormailen naar je, als ik ze nog op de computer heb staan. En anders zet ik wel gewoon de oefeningen neer :)

Blue9, Officieel lijkt ons wel erg leuk, maar daar zijn we echt nog te amateur voor enzo. Eigenlijk is Anton voor mij en Luca net wat te klein met bepaalde oefeningen. Maar dat maakt niet zoveel uit op dit 'niveau'.

_luuc_ jij ook bedankt :D

Fries_Paard, ook jij bedankt :)

En GAM voor jou het zelfde, bedankt!

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:44

Ziet er erg leuk uit!