Springen in Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Springen in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 12:02

Vanaf 29 juli t/m 4 juli zijn we in Ermelo geweest, naar week 5.
Daar hebben we ook gesprongen, niet super hoog maar er zijn toch leuke foto's gemaakt Haha!
Foto's zijn gemaakt door Desiree (HouVanUtopia) & Arielle (Arielle_), super bedankt nog voor alle foto's die jullie hebben gemaakt Haha!
We rijden nu B dressuur, met springen zijn we nog nooit officieel gestart.
Met springen werk ik vooral aan de techniek en aan de controle.

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Cross Topic Ermelo: [SGW-ITP] Onze eerste crossles in Ermelo!!!
ITP Topic Ermelo: [ITP] Jumpower @ Fotoshoot By Desiree
Dressuur Topic Ermelo: [HAW] Dressuur in Ermelo

giotto

Re: Springen in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:34

Als ik jou was zou ik in en uitjes gaan springen.Zijn voorbeentechniek is niet wat het moet zijn en zou met lijntjes springen veel kunnen verbeteren.Daardoor zou z'n schouder ook meer naar voor komen wat z'n voorbeentechniek alleen maar ten goede komt.
Schouders onderin en lange voorbenen zijn gevaarlijk als je hoger gaat springen.

Zou ook een voetbalkje bij elke sprong gebruiken zodat je hem iets meer plaats geeft voor z'n voorbenen.Als je te diep in de voet gaat rijden dan gaat hij het te moeilijk hebben om een correcte voorbeentechniek te ontwikkelen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 17:26

In Uitjes doe ik inderdaad vaak, bedoel je dat ie z'n voorbenen meer moet vouwen?
Dat doet ie op de lagere hindernissen inderdaad niet.
Op hogere hindernissen moet ie meer moeite doen om erover heen te springen en dan springt ie heel anders.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:33

Ik bedoel dat hij bovenbeen meer naar boven moet.Dat blijft nog teveel onderin nu.
Dat zijn onderbeen nog lang is,is niet zo erg...dat betert makkelijk met In uitjes of zoals je zegt als de sprong wat hoger staat.Maar als hij zo laag gaat blijven met z'n bovenbeen zal hij het moeilijk krijgen in een hoog parcours.

slimshady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:29

Paard niet willen optillen verder ziet t er leuk uit.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:32

giotto schreef:
Ik bedoel dat hij bovenbeen meer naar boven moet.Dat blijft nog teveel onderin nu.
Dat zijn onderbeen nog lang is,is niet zo erg...dat betert makkelijk met In uitjes of zoals je zegt als de sprong wat hoger staat.Maar als hij zo laag gaat blijven met z'n bovenbeen zal hij het moeilijk krijgen in een hoog parcours.

Ik heb de foto's nog eens bekeken, en hij laat z'n bovenbenen echt hangen inderdaad, maar dat komt volgens mij echt omdat het allemaal zo laag staat, het hoogst was 70cm volgens mij.
Want als hij hoger springt dan trekt ie zowel z'n onderbenen als z'n bovenbenen meer in.
Zal anders even een foto zoeken met het verschil als het op ongeveer 1m staat.

Edit: foto bijgevoegd

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ___Tessa___ op 21-07-08 14:37, in het totaal 2 keer bewerkt

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:33

slimshady schreef:
Paard niet willen optillen verder ziet t er leuk uit.

Op welke foto's zie je dat dan?

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:42

Hee, hij moet idd zijn voorbenen meer vouwen, maar ik weet dat ie dat met hoger springen wel doet Knipoog. Verder heb ik niet echt commentaar want heb niet echt verstand van springen Clown

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:50

hee tessa,

mooie foto's:D let ook op je tenen, iets meer naar binnen;)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:39

tessii1991 schreef:
giotto schreef:

Ik heb de foto's nog eens bekeken, en hij laat z'n bovenbenen echt hangen inderdaad, maar dat komt volgens mij echt omdat het allemaal zo laag staat, het hoogst was 70cm volgens mij.
Want als hij hoger springt dan trekt ie zowel z'n onderbenen als z'n bovenbenen meer in.
Zal anders even een foto zoeken met het verschil als het op ongeveer 1m staat.

Edit: foto bijgevoegd

Afbeelding

Op deze foto is z'n voorbeentechniek idd veel beter.
Ik kan natuurlijk alleen maar commentaar geven op de foto's die er staan,dus ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt Clown
Is wel super voor jou natuurlijk dat z'n techniek verbetert als de sprong wat hoger staat.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:05

qua techniek kan je paard nog wat leren, maar ik vind het er al aardig goed uit zien!
Probeer goed op de afstand te letten, op sommige foto's heb ik het idee dat je er wat dicht onder zit!

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:27

mooi pony
ziet er leuk uit

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 07:58

@ Giotto: nee natuurlijk niet, maar omdat ik dat zelf wist dat z'n techniek hoger wordt naarmate de sprongen op een fatsoenlijke hoogte komen plaatste ik die foto ook even, zodat je het kon zien Knipoog

@ Chelleeee: Dankje, oja het is een paard Knipoog op 2,1 cm Tong uitsteken