Gister heb ik met mijn nieuwe Camera foto's gemaakt van het vrij springen van Donna, Donna is helemaal gek op springen. Een maal aangezet in galop kan ze zo 4 keer achter elkaar zonder enig moeite of aansporing springen over de hindernis en racen dat ze dan doet.
Ik laat haar natuurlijk niet vaak springen want ze is niet echt gebouwd om een springer te zijn

En daar bij komt dat ik donna nog pas 3 maanden in bezit heb, nog maar kort onder het zadel is en nog super veel moet leren.
dit is de 3e keer springen voor haar!
Korte beschrijving;
Naam: Donna
Geslacht: Merrie
Ras: Fjord
Leeftijd: 5,5 jaar
Stamboom: Loos
Geboren: Vlissingen
Staat nu: In Leidschendam
ik start nu met de foto's, graag geen commentaar op het spring materiaal. ik heb de spring/balk lepels aan de pionen zitten zodat de balk/ constuctie makkelijk omkan vallen. het is namelijk Donna haar passie om de staanders om te gooien en om er proberen over te springen, met gevolgen van dien. Dit is dus de beste oplossing.
Meet Donna:

Eerst even rollen:

En even warm en paar balkjes lopen, hier geen foto's van.

1e sprong

jump!

laag beginnen

veelste hoog Donna

Van de andere kant,ag wat maakt het ook uit.
jullie denken vast waarom die 2e balk als een soort van vang hoek. het is namelijk zo, door dat Donna het springen zo leuk vind wil ze zo snel, zo schuin en zo hoog mogelijk over de hindernis. dus door die balk vermijd ik dat donna te schuin gaat en normaal kan aanlopen voor de sprong. (heel verhaal maar wel belangrijk)

die manen

Kruisje = hoger!
(hier kan je de constructie zien, de lepels)

Mooie afzet!

Hoppa en nog een keer

Om het af te leren nog een keer

Waar is die leuke hindernis nou..?

zou zeg, al weer klaar?
We hopen dat jullie het net zulke mooie momenten vind als dat wij dat vinden, graag opbouwende kritiek. Ik wil geen negatieve sfeer creeren in dit topic.
Laten jullie een berichtje achter nu dat jullie er toch zijn,
Liefs Donna en Franca