Larry Andy, van groene pony naar het Z

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:18

Waar moet ik beginnen?

Eind december heb ik na 3,5 jaar mijn maatje naar zijn nieuwe eigenaresse gebracht.

Nu besloten om toch nog een topic te maken met een korte samenvatting van de afgelopen 3,5 jaar. /3

De pony waarom het gaat is Larry Andy, een inmiddels 8 jarige Connemara D pony ruin waarmee ik Z sprong, B SGW reed en ook een keer B dressuur mee heb gestart. Een pony met een hart van goud!

Ik kreeg Larry in augustus 2013. Een groene en jonge pony die al heel veel had meegemaakt. o.a. een reis van Ierland naar Nederland. Hij was hierdoor erg dun en ziek geworden. We hebben hem de tijd gegeven om te wennen en aan te komen. In januari gingen we voor het eerst BB springen en in maart 2014 was onze eerste B wedstrijd.

Afbeelding

In mei sprongen we ook gewoon B.

Afbeelding

Na de bovenstaande wedstrijd hadden we een lange pauze. Onze eerstvolgende wedstrijd was de kring die op 20 juli 2014 plaats vindt. Met twee super nette foutloze rondjes en een 3de plek met 78,5 stijlpunten mochten wij naar de Overijsselse.

Afbeelding

Op de Overijsselse sprong Larry goed. Helaas verpeste ik het zelf door op de verkeerde bel (in de ring naast mij) te starten en werden we gediskwalificeerd. :') Zoiets gebeurde mij één keer en daarna nooit weer. :+

In mei 2015 springen we al een tijdje L.

Afbeelding


Door naar juni 2015.
Het jaarlijkse ONCK (Open Nederlands Connemara Kampioenschap) in Ermelo! :D

Dit was een succesvolle dag, met mijn andere pony en Larry samen wonnen we 4 prijzen verdeeld over de klassen BB springen, B springen, L springen en L1 dressuur. Mijn dag kon niet meer stuk!
Met Larry werd ik 2e in het L springen.

Afbeelding

Door naar de kring van 2015 in de klasse L. Twee foutloze rondjes, het leverde ons een 1e reserve plek op voor de Overijsselse.

https://youtu.be/zrwD7VDMReQ

In augustus 2015 op een supergeslaagde trainingsweek in Ermelo waar we de crossclinic van Egbert van Roekel mee mochten rijden!
Afbeelding

Afbeelding


Even door naar januari 2016 waar we superfijn foutloos hadden gereden op de Sallandse Ruiterdagen in de klasse L. Twee maanden hierna maken we de overgang naar de klasse M.

Afbeelding

Door naar Juni 2016! Weer het jaarlijkse ONCK. Dit keer alleen met Larry, mijn andere pony was al verkocht.

We startten in het M springen en gingen voor het eerst als combinatie een B proef rijden. :D

Met een gemiddelde van 191 punten werden we 5de in de klasse B en we werden 2e in het M springen. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In 2016 geen kringkampioenschap voor ons omdat ik kort daarvoor een lelijke smakkerd had gemaakt wat een blauw oog, een gekneusde neus en een zere rug/nek opleverde. :7

In september kwam Equigeniek Paardenfotografie langs voor mijn gewonnen fotoshoot. Nog steeds ben ik heel erg blij met de prachtige foto's die zij heeft weten te maken!

Afbeelding

Begin en eind oktober reden we onze eerste twee crossen samen. Dit leverde 2 winspunten op en zelfs een keer een 1e prijs!

Afbeelding

In november nog wat wedstrijden in de klasse M en in december in het M en Z.

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=k44TQTbOkoI


Op 24 december heb ik Larry naar zijn nieuwe baasje gebracht. Ik heb een super leuke tijd met Larry gehad, heel veel van hem geleerd, onwijs veel plezier gehad, successen en overwinningen behaald en het belangrijkste; genoten van hem! <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 11-01-17 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpjes in links gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:30

Leuk verslag en knappe pony! Ik heb hem gisteren voor het eerst gezien toen ik op stal kwam.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:52

Mooi overzicht, Change!
Larry is een topper.
Jammer dat je nu Connie-loos bent, maar veel plezier met Leo!!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:04

Zo jammer altijd dat de pony's niet meegroeien in de ponytijd! Gelukkig heb je een leuk baasje gevonden :)

Ik word in ieder geval graag op de hoogte gehouden door nep-Connie Leo en heb zo'n idee dat je het ver met hem gaat schoppen ;) :)

ponycrosserr

Berichten: 588
Geregistreerd: 07-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:06

Mooi overzicht, je rijd netjes, succes met de volgende topper!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:43


ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:46

Wat een knapperd en tof dat je er zo veel plezier van hebt gehad. Dat krijgt zijn nieuwe baasje vast ook met hem!

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:39

Super paardje, leuke combi. Ongetwijfeld krijgt het nieuwe baasje ook ontzettend veel plezier met hem!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:51

Toppers zijn jullie! En z'n nieuwe baasje mag zich gelukkig prijzen met zo'n leuke en fijne pony!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:54

Zover ik weet is z'n nieuwe baasje heel blij met hem! Gelukkig! :D

Bedankt voor de complimentjes! Heel leuk om te lezen!!

Bedankt Esje! Zoals Feline al zegt, Leo is een neppe-Connie, in het extra groot. <3 En ik zal jullie zo nu en dan wel even lastig vallen met een Leo spam. ~~}>

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:13

Mooi overzicht van jullie succesvolle tijd samen! Veel mooie herinneringen om voor altijd te koesteren!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:18

Je hebt Larry gemaakt tot de top sportpony die hij nu is. Nieuwe ruiter mag in haar handjes knijpen met zo'n ervaren pony. Je hebt veel prijzen gewonnen met hem zeg, gaaf! :D
En inderdaad zoals mn voorgangers; we volgen graag zo nu en dan onze nepconnie in opleiding :+

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:34

Ah jullie waren zo leuk samen Elysa, en Larry is zo'n knappe pony! Veel succes nu bij de paarden! :)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:36

Mooi overzicht Change! En gave foto, de Pavo hindernis op het ONCK!

Super om te zien wat voor een succesvolle tijd hij je heeft kunnen geven/ jullie met elkaar hebben gehad. Ik hoop dat zijn volgende baasje net zoveel plezier aan hem gaat beleven als jij hebt gehad. Maar dat kan haast niet anders met zo'n fijn dier!!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:26

Knappe Ler <3 Jullie zijn samen ver gekomen!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 21:56

Ik ben ook fan van die foto Punz! Kleuren komen zo mooi uit! En ik hoop ook dat zij een net zo leuke tijd tegemoet mag gaan! Aan Larry zal het in ieder geval niet liggen. :)

Maxime, nooit verwacht dat we zover zouden komen. Kinderdroom die uit kwam. <3

Bedankt voor de leuke complimentjes!

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:54

Knappe larry <3 jullie waren een geweldig team. +:)+

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Larry Andy, van groene pony naar het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:31

Mooi overzicht! Ziet er uit als een superpony en een topteam! +:)+ +:)+