Springen met Belle

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:58

Ik spring bijna nooit en al helemaal niet zo hoog.
Hierdoor heeft belle een bijzondere springtechniek ontwikkeld waarbij ze eerst stilstaat en dan pas springt. Daarbij is belle ook gewoon een lekkere lompe tinker wat ook niet heel erg helpt.
Paar weken terug heb ik voor een keer mijn (zelfgemaakte) hindernissen mee genomen en die eens geprobeerd.
Blauw is dacht ik 30 cm maar omdat belle zichzelf heel wat vind tilt ze daar haar been niet voor op (letterlijk.. ze loopt er gewoon doorheen.)
Wit is 60 cm en dat vind ze dan weer wel springwaardig.
Rood is of 90 cm of een meter, met de balk erbij is het dus of 1 meter of 1.10. Ze vind deze stiekem best spannend waardoor ze eerst even wil kijken en dan pas springen of helemaal niet springen.
Hierbij de foto's! Ik ben mij er van bewust dat ik meer mee moet geven, ze weigert helaas vrij vaak of springt onverwacht waardoor ik toch wat houvast wil hebben. Ik vind tips prima maar ik spring amper en het komende halfjaar sowieso niet meer dus voorlopig kan ik er niet zo veel mee.
1. Blije oortjes
Afbeelding
2. Op het allerlaatste moment weigeren.
Afbeelding
3. Hier baal ik wel een beetje van dat ik haar te strak hou.
Afbeelding
4. Ook hier ziet het er weer vrij strak uit al had ik het idee dat het best mee viel.
Afbeelding
5. Met dit plaatje ben ik heel blij, al is er helaas wel een vliegende balk.
Afbeelding
6. Charmant van voren zo :') ze kwam net niet lekker uit :+
Afbeelding
7. Vol goede moed op de sprong af.
Afbeelding
8. Om vervolgens net zo hard te weigeren.
Afbeelding
9. Belle vind zichzelf nog wel ietsje beter dan 1.10 en dat wou ze even laten zien door vanuit stilstand een gigantisch sprong te nemen.. *D Met als gevolg dat ik er hierna naast lag. -O-
Afbeelding
10. Ik vond belle's explosieve sprong ietsje minder dus nog even deze gesprongen en toen ook gestopt.
Afbeelding
11. Trots :D Zo lijkt het nog best hoog
Afbeelding
Ik hoop dat jullie de foto's leuk vonden en natuurlijk heb ik ook nog balkjes gelopen, gestapt en gedraafd en lage sprongetjes gedaan maar dat vind belle allemaal vrij saai dus daar komen ook niet zulke spectaculaire foto's uit.


LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:31

Leuke hindernis zo zelfgemaakt!

Wat ik denk dat heel goed is voor jou en je paard, is laag en wat lastiger op dat lage.
Zo kan je bijvoorbeeld een balk voor de sprong leggen (op galopsprong afstand), zodat je makkelijker uitkomt en ze minder snel weigert. Ook kan je in-uitjes en dubbelsprongetjes gaan springen.
Ik zou niet persé hoger gaan, maar eerst gewoon zorgen dat ze goed uitkomt (en dus niet meer zoveel weigert).

Verder raad ik je aan om toch wel betere schoenen aan te doen, zeker met springen is wat meer grip echt fijner.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:35

LoveBodin schreef:
Leuke hindernis zo zelfgemaakt!

Wat ik denk dat heel goed is voor jou en je paard, is laag en wat lastiger op dat lage.
Zo kan je bijvoorbeeld een balk voor de sprong leggen (op galopsprong afstand), zodat je makkelijker uitkomt en ze minder snel weigert. Ook kan je in-uitjes en dubbelsprongetjes gaan springen.
Ik zou niet persé hoger gaan, maar eerst gewoon zorgen dat ze goed uitkomt (en dus niet meer zoveel weigert).

Verder raad ik je aan om toch wel betere schoenen aan te doen, zeker met springen is wat meer grip echt fijner.

Dankjewel!
Ik heb maar een hindernis dus in uitjes kan niet. Verder is Bells voor laag niet te porren dus dat lukt niet. Het is puur voor de leuk en eens testen hoe hoog we kunnen. Als ik echt wil gaan springen pak ik het natuurlijk anders aan.

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:58

Leuke tinker heb je ;)
Probeer er een grondbalkje bij te leggen zodat ze de afstand beter in kan schatten ;) Aangezien die er nu toch naast ligt.
Sommige paarden hebben juist een beetje die hulp nodig dat je ze niet los gooit. Want op die foto's springt ze wel goed ;)
Probeer zelf ook haar galop te regelen voor de sprong zodat jij de afstand zelf kan rijden.

AmyJamess

Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:05

Leuke tinker! Ze springt ook heel leuk.

Ik zou als ik jou was wel eerst laag beginnen, zorgen dat je goed gecontroleerd de lage hindernissen kan springen en dan pas op bouwen naar hoger.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:25

Ik vond t leuke foto's! Ga er verder geen commentaar op geven want ik ben ook maar een tienjarig penny meisje :+

Keizerinnnn

Berichten: 1217
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:32

Leuke foto's zeg! Mischien helpt een grondbalk en meer naar voren kijken tijdens de sprong dan naar beneden. Bij mijn paard helpt dat heel erg als ik over hem heen kijk tijdens de sprong dan dat ik naar beneden kijk. Zo gaan mijn armen ook meer mee naar voren en kan je je paard bijna niet te strak hebben. Ga vooral zo door!

[o]

muiske07
Berichten: 551
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Mater, België

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:50

Je zegt dat je niet voor laag bent, toch zou ik laag blijven tot ze voldoende vertrouwen krijgt hierin.
Het heeft geen zin van te beginnen bouwen als ze toch alle 5stappen stopt, dan is er onvoldoende vertrouwen bij haar.
Foto 9 zie ik persoonlijk niet graag, ze overspringt haar daar op die foto, is goed voor de volgende sprong opnieuw een stop te nemen.
De moment dat ze springt durf je handen voldoende naar voor te brengen zo kan ze meer over haar rug springen, als je ze vast houdt maakt ze meer hertespongen. Op vele foto's springt ze zonder rug, zet ze van te ver af.
Grondbalk is handig en goeie hulp voor haar, tracht voldoende voor je uit te kijken, heeft geen zin om naar beneden te kijken als ze springt ;-)

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:29

Leuke sprong en mooie foto's! Bij 9 lijkt het net alsof ze helemaal rechtop gaat :D

Eternal Flame -> Springen training L/M niveau
Best Friend KS -> Dressuur B+15| L1+8

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Springen met Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:03

leuk hoor! niet niks voor zo'n zwaar gebouwd paard :P

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers