Beauty bij Lammert laseur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 19:31

Hoi

Vandaag zijn mijn pony en ik naar handel en trainingsstal Johan laseur gereden voor een prive les van Lammert laseur. Bjuut was énorm onder de indruk van de hindernissen, we springen sinds maart/april wekelijks thuis. Maar die balken bevatten nauwelijks nog kleur en hier stond vanálles.
Ze heeft op elke hindernis de eerste keer even gekeken of wilde in de ankers maar gelukkig is ze goed te overtuigen op stem en gaat ze nog vanuit stilstand.
De problemen waar wij tegen aan lopen is dat haar galop nog erg op de voorhand is, uit elkaar en soms verliezen we tempocontrole. Hier zijn we mee bezig. Verder afstanden, we trainen op paardenafstand omdat ik haar toch ooit in de BB/B wil uitbrengen en ik oefen nog op mijn eigen houding, ook niet geheel onbelangrijk :') :')

Beauty is een 8 jarige connemara merrie, samen zijn we volledig groen in het springen gestart met kruisjes. Inmiddels springen we thuis in de lessen 80/90cm. Plan is om vaker op ander locatie te springen zodat ze niet meer op kijkt van de bijtende balken. :+


Het slachtoffer :')
Afbeelding

Even warmrijden

Afbeelding

Afbeelding

Foutje... ik ben blijven zitten en ze heeft gesprongen :')
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch even controleren of die sprong echt niet bijt. :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hoe we er thuis aan toe zijn:

Afbeelding


Reactie vinden we leuk, tips mogen ook. Maar we zijn allebei nog erg groen. Hebben elke week priveles springen & dressuur dus aan begeleiding geen gebrek.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:37

Ziet er gaaf uit Sam! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101736
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:59

Jullie zijn lekker fanatiek bezig zeg!! +:)+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:09

leuke pony, en leuke foto's.

Maar het lijkt op sommige foto's (zoals foto 3 en 4 o.a.) dat je zadel vanachter omhoog komt al je uit het zadel gaat. Is dit ook zo of is dit bedrog op de foto's?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:13

Een springzadel komt altijd iets omhoog bij een sprong, maar natuurlijk niet veel, tenminste dit is mij verteld. Maar het dekje is van achter niet goed in de kamer gaan zitten. Overigens hebben we het zadel sinds mei, en gaan we eind sep voor een checkup naar de zadelmaker. :D

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:29

wat super leuk ik ben toevallig een vast les klant van lammert maar gewoon lekker door trainen dan komt het vast goed met jou en je pony gewoon lekker evaring op doen veel succes nog met trainen enzo

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:13

Bedankt! Wat leuk dat je altijd bij hem lest. Helaas hebben wij die mogelijkheid niet maar we hebben een fantastische instructrice thuis.
Dit was de 2e keer les van hem. Geeft prettig les alleen soms niet verstaanbaar.

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:10

Super gaaf Sam! Echt leuk om te zien hoe snel jullie vooruit gaan samen :D!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:19

Dankje Eline. Jij en Pooh gelukkig ook nu!

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:05

ziet er gaaf uit!!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:27

Uitgelicht..!! :D

Wat gaat het al goed zeg. Ben benieuwd naar je komende vorderingen. O:)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:36

Uitgelicht! *\o/*

Mooie foto's. :D

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:23

Stoere Bjuut! Je moet voor jezelf eens wat oude springfotos erbij pakken zeg, jullie zijn zo vooruit gegaan niet normaal :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 13:18

Ik ben ook enorm blij met de vordering. Ik hoop dat we deze stijgende lijn kunnen volhouden en we met geduld toch nog verder de hoogte in kunnen gaan ooit op het moment dat de dressuurbasis goed op orde is. En we volgend buiten seizoen BB kunnen starten op een andere locatie.

Hoe we begonnen is hilarisch, 50cm voelde als een meter en ik zat liever vastgeplakt met secondelijm. Onze instructie heeft ons veel vertrouwen gegeven en bjuut mij ook. Het verbaasde ons werkelijk dat ze bij dit soort hindernissen echt zou weigeren. Normaal weigert ze nooit, al klapt ze door de hindernis heen ze gaat áltijd en nu had ze zoiets van help me baas :')
Lammert is echt een hele goede instructeur maar die geeft ons niet het vertrouwen als wat onze juf doet. :D maar dat zal een kwestie worden van meer ervaring met springen.

Leuke is dat we zo zijn begonnen:

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:27

Leuk! Ik vind Lammert leuk les geven, ben een aantal keer met clinicus bij hem geweest.
En mooi locatie daar bij Johan Laseur he? Ga er ook graag heen voor wedstrijden. :D

Springen ziet er goed uit! Lekker blijven trainen en dan komen die wedstrijden straks vanzelf goed! :j

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 13:29

Ja, Johan heeft echt een fantastisch terrein, we starten daar al wel in de B dressuur. Het is vlakbij onze stal dus ideaal. :D
Hij geeft inderdaad leuk en informatief les. Je hebt echt wat aan hem. Dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:36

Saaams schreef:
Een springzadel komt altijd iets omhoog bij een sprong, maar natuurlijk niet veel, tenminste dit is mij verteld. Maar het dekje is van achter niet goed in de kamer gaan zitten. Overigens hebben we het zadel sinds mei, en gaan we eind sep voor een checkup naar de zadelmaker. :D


Dat lijkt me wel verstandig. :j
Het zadel komt namelijk niet alleen omhoog bij de sprong, maar zelfs in draf terwijl jij zelf zit (foto 2) en lijkt bovendien helemaal naar voren te schuiven. Daardoor kun jij ook minder goed zitten en in de verlichte zit gaan wordt dan helemaal lastig. Hopelijk vinden jullie een passend zadel, of anders een manier om dit zadel weer passend te krijgen! :)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 13:41

Ik ben het met je eens hoor, dat het zadel niet vlekkeloos ligt. We hebben er nog 3 springlessen mee voordat hij word gecontroleerd. Ik mag er vanuit gaan dat het een opvul probleem is want hij is echt aangemeten op haar in mei. Dan mag hij nu al niet meer zo beroerd liggen dat het niet meer passend te krijgen is. Want haar boommaat is niet veranderd. Dit is 2 maanden later nog gecontroleerd bij aanmeten nieuw Tribal dressuurzadel.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:37

Saaams schreef:
Bedankt! Wat leuk dat je altijd bij hem lest. Helaas hebben wij die mogelijkheid niet maar we hebben een fantastische instructrice thuis.
Dit was de 2e keer les van hem. Geeft prettig les alleen soms niet verstaanbaar.



nee klopt maar met dressuur les krijg ik altijd een oortje in en als ik het niet versta vraag ik altijd netjes of die het nog keer wilt zeggen als ik wel in de buurt ben. Want thuis heb ik een 20/60 baan dus als hij in het begin staat en ik achter in ben versta ik niets maar dan versta ik zelfs me eigen ma niet.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 11:51

Dan is het inderdaad fijner met oortjes vooral op afstand. Ben benieuwd de volgende keer met de les hoe ze dan is :')

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:13

Saaams schreef:
Dan is het inderdaad fijner met oortjes vooral op afstand. Ben benieuwd de volgende keer met de les hoe ze dan is :')



zeker ik ben ook benieuwt hoe die van mijn volgende keer is als ik weer les van hem heb en hoe de volgende clinic me paardje is. want ik heb af gelopen zondag weer voor het 1st sins 3/4 maanden weer een clinic gereden. En ondanks dat ik gewent ben om bij hem telessen was op ander terein toch weer even wennen voor ons beiden. Al rij ik wel club les maar dat is vertouwd terein. Al was ze wel een keer eerder geweest waar ik zondag was. Maar toch blijft het wel vreemd terein voor der. maar ja komt wel goed wanneer heb je weer les?? ieder geval heel veel succes en ga zo door altijd leuk om vooruitgang tezien.

EefkeShanti

Berichten: 37
Geregistreerd: 16-10-16
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:13

Jahaa, hindernissen bijten echt. :)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Beauty bij Lammert laseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 22:17

We gaan het over twee weken weer proberen :D kijken of ze dan weer bijten.

Overigens hebben we een nieuw zadel gekocht. Prestige roma jump.

EefkeShanti

Berichten: 37
Geregistreerd: 16-10-16
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:21

Saaams schreef:
We gaan het over twee weken weer proberen :D kijken of ze dan weer bijten.

Overigens hebben we een nieuw zadel gekocht. Prestige roma jump.

Haha, vast wel. :D

Klinkt goed! Ik wil er wel foto's van zien. ;)

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:26

En, beten de hindernissen :D?
Hoe gaat het nu met jullie?