1 meter en een beetje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

1 meter en een beetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:02

James en ik zijn vandaag wezen springen. James had er zin in! En ik ook.
We zijn 2 keer over een hindernis geweest van 1 meter 'nog wat'. Exacte hoogte weet ik niet hoor. Niet nagemeten ;) ;)
Geeft ook niet, ik vond het al super dat James er netjes, zonder weigering overheen sprong.
Maar ik denk wel dat het zijn max onder het zadel is, want de balk had hij niet aangeraakt. Maar op de foto's is terug te zien dat het weinig scheelde!
Nou genoeg gepraat hier zijn de foto's.

1. Eerst ff inrijden.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Moeilijk kijken bij het inspringen, maarja het is dan ook een mega hindernis! :P
Dit kruisje en nog een klein steiltje hebben we als eerst een paar keer gedaan.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Hier vind ik James zo grappig kijken.
Afbeelding

8. Tijdens de tussenpauze wist James een pluk gras te pakken. Maar helaas, die mocht hij niet opeten. Die moest eruit. :D
Afbeelding

9. Hier even de 1m 'nog wat' hindernis inspecteren. Kunnen we dat? We hebben het gewoon geprobeerd.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En nog een keer en toen was het mooi geweest. (Als ik de foto's terug zie vindt ik het best wel verwonderlijk dat hij de balk niet aangeraakt heeft.)
Afbeelding

12. M'n man(die de foto's heeft gemaakt) wilde James wel even uitstappen.
Afbeelding

13. Bedankt voor het kijken!
Afbeelding

En nog als laatst een filmpje van afgelopen weekend. Wat een vies weer was het overal. Zomer 2011..... Nouja, James en ik hebben het beste er van gemaakt.
Maar rijden in die dikke blubber valt niet mee.
14.

Ik wil graag tips, maar dan wel op een normale, nette manier. En tips waar ik echt wat aan heb.
- Ik weet dat ik tijdens het springen mijn benen te ver naar achteren heb. Daar probeer ik aan te werken.
- Ik weet dat ik meer moet meegeven. Ook daar probeer ik aan te werken. Naar mijn idee wordt dat al beter.
- Ik weet dat sportschoenen gevaarlijk kunnen zijn, ik draag ze om een bepaalde reden. Commentaar op m'n schoeisel zit ik niet op te wachten. ;)
-

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:07

Wat een knappe ponyy! <3

Respect voor je foto's hoor :)

Een tip: doe de hond uit de baan ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:11

Dank je.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met de hond aan moet.
Op buitenrit MOET hij naast me lopen naast het paard. Dat doet hij echt super netjes. En als ik in de bak ga rijden, dan wil hij ook naast me lopen. Zoals het dat geleerd is.
Ik ben bang dat als ik hem wegstuur in de bak, dat hij dan ook niet meer naast me gaat lopen op buitenrit.
Ik denk dat ie toch maar aan een riem moet aan de kant van de bak. Ik weet het anders ook niet. Zo is het niet echt veilig. Gelukkig doet James net of die hond er niet is. Maar het blijft gevaarlijk voor de hond.

kabwan

Re: 1 meter en een beetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:14

Ik denk dat de hond het verschil wel snapt, van op buitenrit en in de bak rijden. Ruimte en tussen 4 wanden.
Hier mag de hond in elke wei, maar niet in de paarden wei. En zelfs als ik dan in de paardenwei ben, loopt hij keurig langs de weide en komt er niet in. Loop ik naar een andere wei waar hij wel in mag, dan gaat hij gewoon mee. Het heeft nog tijd nodig, die van jou is nog niet zo oud, dus tijd zat om het te leren. ;)

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:22

Het springen vind ik leuk, het enige commentaar die ik heb is de pup!!
Dit is niet normaal gedrag bij de pup, en moet afgeleerd worden.
Dit paard accepteerd het maar een ander paard geeft hem een doodtrap als hij het doet.
En ten 2e mag die pup nooit zo veel nog rennen voor een herder, maximaal 10 minuten lopen tenzij je hem volgens jaar met hd wil laten lopen, en dure operaties te gemoet gaat. Dit is absoluut niet goed, en dan maar niet te bedenken als jou haf weigerd, maar toch besluit te springen, kan hij zo op je pup springen. Vind het levensgevaarlijk dit, en alles behalve goed voor de pup.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:23

kwestie van goed trainen,(de hond)
wij hadden precies hetzelfde, paard intreseerde zich er niet voor, totdat de hond zelf onder de hoeve ging liggen, oog kwijt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:25

link die hond..

wil dat wel springen in die modderzooi?
ik zou het niet snel durven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:29

Dan gaat de hond de eerst volgende keer aan de riem, vast aan een paal.

Maar tips over het springen zelf?

Springen in de modder is niet ideaal nee. Zal het ook niet snel weer doen. Het ging opzich wel, maar voor James was het natuurlijk veel zwaarder.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:30

Je paard kan toch zo uitglijden in die modder, of ben ik nu gek? (al helemaal in dat filmpje)
Springen ziet er verder netjes uit hoor!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:33

Dat valt wel mee.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:34

hij springt echt super!! gaaf man!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:35

Kijk, nu doe je het veel verantwoorder!
Toppie, je zit netjes!

Nu alleen nog die sportschoenen uit en jodphurs aan :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:38

wel een leuk paardje, ik zag op je profiel ook de zwem filmpje, geweldig zeg, dat je dat kan met hem.

modder vroeg ik me af, je kan soms niet anders. mijn ex verzorgpaard reed ik ook in de bagger maar dan durfde ik niet te springen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:43

moelly schreef:
Nu alleen nog die sportschoenen uit en jodphurs aan :)

Ik zou graag willen maar die kan ik nog steeds niet aan. Wond op m'n voet is nog heel gevoelig. Met sportschoenen is het te verdragen.
Zodra het kan doe ik de jodphurs aan. :j Ik rijd helemaal niet graag zonder jodphurs, het is nu even niet anders... ;(

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:44

mmm raar vraag je om tips over het springen krijg je tips (commentaar) over je hond!!
Kijk ik zou zeggen ziet er heel leuk uit het springen!!
Jij en je pony hebben veel plezier en leuke pup heb je!!
Lekker enthousiast en die leert het wel hoor!!
Jong geleerd is oud gedaan!!
Volgens mij ben je oud en wijs genoeg om te weten wat je doet!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:49

ik heb wel wat tips voor je en dan vooral dressuurmatig,
je mag hem veelmeer naar voren rijden en reactie op je been verwachten,
ook vind ik hem erg onstabiel lopen oftewel zwabberen uit balans zijn,
hij springst zo te zien erg vaak overkruist aan let daar op want dat is niet goed voor zijn gestel en kan ie zichzelf kreupel door lopen,
ook wil ik hem wat ronder zijn en dan hoeft ie niet met zijn kin op de borst te springen nee hij mag wat meer gaan nageven want ook voor het springen moet de dressuur basis in orde zijn

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:53

Ik weet ook wel dat het gevaarlijk is voor de hond en niet verstandig. Maar we hebben die hond nog maar pas en hij moet alles nog leren!
Ik heb zelf m'n hond aangeleerd dat ie naast James moet lopen. Dat hij het dan in de bak doet is logisch, maar wel vervelend! Daar ben ik zelf ook wel achter gekomen hoor. Dat wil ik ook graag veranderen.
Want hij loopt in de weg, en als James per ongeluk op hem gaat staan kunnen we de hond afmaken. En een beetje beweging is niet verkeerd voor de hond, maar hij loopt zich nog dood zo.
Nog even een oplossing bedenken, tot die tijd gaat ie aan de riem als ik in de bak rijd. En mag hij weer los zodra we naar buiten gaan.

ponylies, bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee :j
Hoe bedoel je dat hij onstabiel loopt? Als ik erop zit merk ik dat niet.
In de drek deed hij dat wel. Maar verder merk ik dat eigenlijk niet. Zal er eens op letten!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:55

oke misshien is het een idee om eens een filmje te plaatsen zonder drek haha :P
hij springt er wel netjes en braaf overheen
hij tsja moeilijk uit te leggen uhm zwabbert met zijn benen alle kanten op lijkt weinig balans te hebben

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:59

ponylies schreef:
oke misshien is het een idee om eens een filmje te plaatsen zonder drek haha :P
hij springt er wel netjes en braaf overheen
hij tsja moeilijk uit te leggen uhm zwabbert met zijn benen alle kanten op lijkt weinig balans te hebben

Mhhhz zal er eens op letten of hij dat inderdaad doet, maar is mij eigenlijk niet opgevallen.
Ik weet wel dat hij 'zwemt' met zijn voorbenen. Hoe noem je dat... hij zwaait met zijn voorbenen naar de zijkant bij elke stap.
In draf doet hij dat het meest. Op foto 2 kun je dat ook zien dat ie dat een beetje in galop doet. Misschien lijkt het dan ook meer dat ie zwabbert?
James is erg braaf met springen. Hij weigert bijna niet. :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:06

Leuke haf :) wat mij opvalt is dat je te veel naar voren valt boven de sprong (4 en 10 goed te zien) ik zou wat oefenen met verlichte zit, over balken gallopperen, in uitjes en lage hindernisjes om zelf wat meer balans te krijgen

Je zadel lijkt ook wat te klein. (misschien daarom ook wat naar voren vallen)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:14

Oke zal er op letten! :j
Zadel is inderdaad te klein :j .
Heb op dit moment geen eigen zadel, dit is een leenzadel. Ben nog niet geslaagd voor een goed passend zadel op James.

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:18

Knappe springer ! En is hellemaal niet link om na een hevige regenbui te springen, niet als er een goede laag zand in de bak is.

Springen doen jullie beide heel goed, misschien wat meer vooruit rijden.
Mooi plaatje !

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:23

Misschien klinkt het wat bot (niet zo bedoeld) maar heb je wel (spring)les?
Ik zie wel dat je een stuk vooruit bent gegaan maar het is nog heel erg recreatief bezig zijn.
Een "meter en en beetje" springen is geen kunst, het goed springen en een parcourtje is iets heel anders.
James springt idd heel vaak aan in de verkeerde galop maar nog erger overkruist.
Zelf ben je ook vaak balans kwijt en ben je meer bezig om erover te komen dan correct aan en wegrijden van de sprong.
Wat je vaak ziet is dat hij maar ergens ervoor "afvuurt" omdat hij niet uitkomt.
Ik zou springles nemen. Jullie hebben er beiden lol in en als je dat nog lang wilt hebben zou ik daar wat in investeren :).
Qua rijtechnisch commentaar... Probeer meer te oefenen met goed aanspringen in de galop. Hem wat meer dressuurmatig voor elkaar te krijgen
Zet eens een dubbel sprong neer, probeer daar correct op af te rijden en je handen in je nek te doen.
En oefen meer in parcour vorm. Zet 3 hindernissen neer, bekijk hoe je ze wilt nemen, kom er rustig op af en kijk boven de sprong al naar de volgende en let op je landing en zorg voor de correcte galop voordat je uberhaupt de volgende neemt.
(dit allemaal met vrij lage sprongen om te oefenen en daarna pas de hoogte in)

En eeeh... Die hond? :n

Verder hoop ik je wel volgend jaar op de crosstraining te zien! (helaas zonder Roderiquez ;( )

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:32

Ik moet nodig op les, heb echt iemand nodig aan de kant van de bak die me verteld wat ik moet doen!!
Nu doe ik alles alleen.
Maar toch ben ik best trots op mezelf dat ik dit alleen heb bereikt. Heb James nu een half jaar.
Maar ik moet inderdaad echt op les, en dat wil ik ook!!! Heb tot nu toe een paar keer een dressuur lesje gehad met hem, en ook daar werd me verteld dat ik alles vanaf het begin opnieuw moest doen. Maar door omstandigheden ben ik daar mee gestopt. Heb ook al een paar keer aangegeven bij Daan dat ik graag op les wil...
Ik heb James voor recreatief, ik ben niet van plan om wedstrijden met hem te rijden.
En die hond zal ik vast zetten de volgende keer.

Wat is er met Roderiquez????

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:34

Snap niet dat iedereen zo'n punt maakt van die hond hoor. Als de pony niks doet en de hond goed weet hoe of wat.
Bij Rob Janssen thuis op crossterrein rent de hond ook mee/voor/langs de hindernis, paarden wennen er maar aan, hond gaat wel aan de kant.

Ik kan helaas het filmpje op deze laptop niet zien, wat ik zie van de foto's ziet er wel goed uit.
ga niet te ver naar voren zitten bij bijv 1m hindernis.
En ik zie liever dat je 40cm en mooi springt voor beide dus goede houding en mooie fijne techniek, dan 1m en dan zijn techniek zo slordig.. Zou werken met wat in uitjes om zn voorbeentechniek te verbeteren. Vind hoogte niet alleen maar een punt van dat ie super zou kunnen springen. Dus hou het gewoon op 80 en spring daar lekker een parcour van rond en pas als alles goed is, jouw houding en zijn techniek, dan icm les kun je af en toe eens wat hoger.

En blijf goed op je beugels steunen boven de sprong, niet je knie klemmen want dan gaat je been juist naar achter.