[SGW] Crossen met Haflinger James

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Crossen met Haflinger James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 22:22

James en ik zijn 15 mei voor het eerst naar een crosstraining gegaan.
Ik was nog nooit eerder op pad geweest met James. Eigenlijk ook nog nooit met een andere pony. Dus het was een compleet nieuwe ervaring!
Ik heb James nu vanaf januari 2011 en we hebben echt een hoop plezier samen. En samen ook al veel bereikt! Via bokt ben ik te weten gekomen dat er een haflingerdag is in Leusden.
James en ik hebben ons aangemeld voor de crosstrainingen om ervaring op te doen. En ik vond de crosstraining erg goed gaan voor de eerste keer! Ik vond het wel erg spannend, maar super leuk!

15 mei:
1.
Het picknick tafeltje. Het duurde even voordat James en ik er over kwamen, maar uiteindelijk sprong hij er toch mooi over.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Oeps! Foutje!
Afbeelding

4.
Waterbakje.
Afbeelding

Afgelopen zaterdag 28 mei zijn we voor de tweede keer gegaan. James had er echt zin in.
Hij had de smaak te pakken en zoefde over alle hindernissen. Op 1 hindernis na, sprong hij ze allemaal in 1 keer. De laatste hindernis vond ikzelf spannend, en dat voelde James.
Na een paar keer proberen gaf ik het op. Ik durfde niet meer. Een aantal andere meiden van onze crossgroep sprongen de hindernis wel. En toen had ik echt zoiets van: "En toch wil ik dat ook"!
En met die instelling zijn James en ik toch veilig over de hindernis gekomen! :j

28 mei
5.
Boomstammetje.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Kruisje van dikke boomstammen.
Afbeelding

8.
Poortje.
Afbeelding

9.
Nog een boomstammetje.
Afbeelding

10.
De rem van James werkt uitstekend! :') (De hindernis die ik spannend vond).
Afbeelding

11.
Kruisje van dikke boomstammen nog een keer.
Afbeelding

En ik heb hier nog wat filmpjes van ons.

15 mei
12.
James en ik gaan onderuit.

13.
Op en af sprongetjes.

28 mei.
14. Gemonteerd filmpje van 5 min, waar onze crossgroep in te zien is.

15.
En als afsluiter nog een oeps :P
Afbeelding

Peelie

Re: Crossen met Haflinger James

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:30

Hihi, de foto's zijn echt leuk! James is echt vooruit gegaan in die 2 weken!

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:16

ah die val
gelukkig is er niets gebeurt
echt vooruitagng te zien

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:18

haha leuke foto's zeg! Je paard kijkt op die laatste foto alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je op z'n nek zit :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:20

Ja hij zal wel denken: "Och, nu zit ze daar... ook goed!" ;) :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:27

Wat een blijheid straalt eraf :D
Hij lijkt er veel lol in te hebben, en jij ook! Dat maakt het een genot om naar te kijken.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:29

ziet er echt heel erg vrolijk uit! Vooral die foto van de pickniktafel vind ik erg mooi.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:52

Bedankt voor de leuke reacties :)
Ik vond het ook echt super leuk om te doen. Maar dat is ook wel te zien, op de meeste foto's een big smile :D ;) En James had er ook zin in. *\o/*

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:12

waarom sppring je met sporen? telkens tijdens de sprong prik je hem in de buik, en dit zijn geen eens stompe spoortjes

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:22

KLfan schreef:
waarom sppring je met sporen? telkens tijdens de sprong prik je hem in de buik, en dit zijn geen eens stompe spoortjes

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Gezien de aanmoediging die James af en toe nodig heeft, denk ik dat rijden met sporen hier helemaal niet verkeerd is..

Leuke foto's en wat een leuke haf! Ziet er netjes uit, succes verder samen!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:23

Wendy89 schreef:
KLfan schreef:

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Gezien de aanmoediging die James af en toe nodig heeft, denk ik dat rijden met sporen hier helemaal niet verkeerd is..

ja alleen nu wordt hij aangespoort voor niks.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:39

dat lijkt me echt superleuk om te doen! mooie foto's :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:05

Als je goed naar de foto's kijkt zie je dat ik alleen sporen aan heb bij de eerste training. En dat was ook zeker nodig!
De tweede cross heb ik geen sporen aan gehad. Toen waren ze al niet meer nodig.
Maar dat is dus het enige wat je te melden hebt over de sporen? :+ :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:08

Chasey schreef:
Als je goed naar de foto's kijkt zie je dat ik alleen sporen aan heb bij de eerste training. En dat was ook zeker nodig!

dat is zo iemand die alleen maar op iedereen commentaar kan geven, kijk maar tussen haar berichten :')

Ik vind het er leuk uit zien TS, James springt goed zeg. Komt vast goed :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:11

Damelza schreef:

Ik kan ook echt merken aan James dat hij er plezier in heeft. Hij vind springen leuk. Terwijl er anderen van onze haflinger groep aan het springen waren, stond James te stuiteren. En als hij weer mocht, zoefff daar ging die :D *\o/*

horsecookie schreef:
dat lijkt me echt superleuk om te doen! mooie foto's :)

Ja is ook echt super leuk. Heel gaaf om te doen. Moet je ook eens doen!

Wendy89 schreef:

Dankje! :D

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:15

je moet veel meer tempo rijden op de hindernissen! dan komt die veel beter over de sprong zelf zit jij alleen maar te wachten help hem!
succes

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:23

Plezant om naar te kijken, soms heel grappig ook :D Zo'n bende Hafjes bij elkaar is zowiezo al een leuke bende.
Het plezier straalt er vanaf bij iedereen *\o/*

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:25

Super foto's! Het plezier straat eraf. Lijkt me erg leuk om ook een keer te doen. En ik moest stiekem wel eventjes lachen om die laatste foto. Hij loopt ook gewoon door alsof het dagelijks gebeurt dat je zo zit :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:36

sunrice schreef:
Super foto's! Het plezier straat eraf. Lijkt me erg leuk om ook een keer te doen. En ik moest stiekem wel eventjes lachen om die laatste foto. Hij loopt ook gewoon door alsof het dagelijks gebeurt dat je zo zit :')

Gelukkig gebeurd dat niet dagelijks, haha. :D Heul af en toe maar, was zeker niet de eerste keer in ieder geval ;) We hebben een hoop lol gehad!

iana schreef:
Plezant om naar te kijken, soms heel grappig ook :D Zo'n bende Hafjes bij elkaar is zowiezo al een leuke bende.
Het plezier straalt er vanaf bij iedereen *\o/*

Ja het was echt super leuk, gezellig en leerzaam! En vooral met alle hafjes bij elkaar, leuk gezicht.

malissapaard schreef:
je moet veel meer tempo rijden op de hindernissen! dan komt die veel beter over de sprong zelf zit jij alleen maar te wachten help hem!
succes

:') Ja ik wacht alleen maar, want James gaat er wel automatisch overheen :') Ik deed mijn best. En ik ben trots dat het zo goed ging voor DE EERSTE KEER.
Als je goed leest, heb je ook gelezen dat ik James nog niet zo lang heb. Kun je dan verwachten dat ik perfect met hem rijd, alsof ik hem al jaren ken en precies weet hoe ik hem moet aanpakken?
Dit was niet voor niks een training om ervaring op te doen. En de trainers gaven ook wel aan dat ik meer tempo moest rijden, maar dat lukte gewoon niet altijd. Zo'n training is ontzettend vermoeiend. Vooral bij de eerste trainingdag was de baan ontzettend mul en zwaar.
En de tweede keer gaat het al een stuk beter. In het filmpje van 5 minuten komt een stukje in voor dat ik over dat bultje met James rijd. Met de opsprong (dat is niet te zien, is achter een struik) struikelt hij, waardoor ik de teugels verlies. En daarna hobbelen we naar de laatste twee hindernissen. In draf, ik had geen contact meer. Dan race ik niet op die hindernissen af zonder contact met de teugels.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:42

Damelza schreef:
Chasey schreef:

dat is zo iemand die alleen maar op iedereen commentaar kan geven, kijk maar tussen haar berichten :')

Nou en bedankt! hahaha. Sorry hoor maar ik kan soms kort uit de bocht komen maar ik bekijk alles zo objectief mogelijk! TS ik heb wel meer punten maar pb daar maar voor anders krijg ik iedereen op me vallen!

zandloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:43

Leuk zeg! En wat een plezier stralen jullie uit.
Op het laatste filmpje zie ik trouwens een meiske voorbij komen met bodyprotector, maar volgens mij is ze haar cap verloren :D

Heel veel plezier nog met James.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:44

KLfan schreef:
Nou en bedankt! hahaha. Sorry hoor maar ik kan soms kort uit de bocht komen maar ik bekijk alles zo objectief mogelijk! TS ik heb wel meer punten maar pb daar maar voor anders krijg ik iedereen op me vallen!

Als je het subtiel en netjes houd dan wil ik heus wel tips. Vergeet niet dat dit onze eerste keer is!! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:45

zandloper schreef:
Leuk zeg! En wat een plezier stralen jullie uit.
Op het laatste filmpje zie ik trouwens een meiske voorbij komen met bodyprotector, maar volgens mij is ze haar cap verloren :D

Heel veel plezier nog met James.

Plezier voor 10!
Welk meiske? Die op die haflinger? :+ Nee ff serieus, ik ben benieuwd welk meisje je bedoeld. Iedereen droeg netjes cap en body protector, dat was verplicht. En verstandig! ;)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:45

Chasey schreef:
KLfan schreef:

Als je het subtiel en netjes houd dan wil ik heus wel tips. Vergeet niet dat dit onze eerste keer is!! :D

Oke maar ik was even chagerijnig op de persoon die op me reageerde. Ik pb het wel oké?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:46

Wat een heerlijke foto's en filmpjes!!