Eerste jumping na 2 jaar met Maximus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiiimy

Eerste jumping na 2 jaar met Maximus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 21:59

heej,
zondag 26/09 ben ik voor de eerste keer weer na véél vooruitgang met mijn paardje Maximus op wedstrijd geweest :)
vrijdag keek ik er allersinds nog niet zo naar uit .. :( ik had laatste springles om een laatste keer te trainen voor zondag,
en het ging super slecht .. gaan lopen , weigeren , ik was het echt beu dat hij na al dat trainen om de zoveel weken met mij altijd
weer het zelfde spelletje precies weer opnieuw begon te spelen .. :( zaterdag had ik een nieuw bit gekocht een rubber stang bitje
omdat hij zo gevoelig is in zijn mond waardoor hij soms fel kan beginnen reageren .. dus had die zaterdag mijn lesgever er mee gereden,
(met het nieuwe bitje) en hij was super braaf en super rustig , dus mijn woede was wel een beetje aan het overgaan..maar was nog altijd
niet overtuigd om toch mee op wedstrijd te gaan .. daarna moest ik er mee rijden en wat sprongetjes mee nemen en het ging super goed en rustig
zoals het hoort dus .. dus was ik weer overtuigd om toch dan maar mee te gaan op wedstrijd de volgende dag ..

Zondag morgend was ik al super blij dat Maximus op de trailer ging (daar heeft hij het wat moeilijk mee maar hij leert het wel :) )
ik was ingeschreven in klas 2 (85 cm) en klas 3 (95 cm) laag beginnen dus :) ik had vooral wat schrik met de hekken onder de hindernissen
omdat we dat thuis niet echt hebben en hij daar nog wel smerig op durft stoppen ..
proef 1 begon al goed .. wij rustig parcours verkennen met het gedacht dat klas 1 nog moest beginnen .. tot iemand ons mededeelde
dat klas 2 al ging beginnen en ik was al nr. 15 , dus was al heel stressy omdat ik snel moest opzadelen, we moesten op gras rijden en het
had geregent maar had zelfs geen tijd meer om vijzen in zijn hoefijzers te draaien .. :s
inrijden ging ook nogal stressy want had niet veel tijd meer .. eerste sprongetje al een weigering.. ik had er echt een heel slecht gevoel bij ..
maar toen eenmaal binnen het parcours, was hij super rustig, super braaf , en ik ben foutloos rond geraakt, ik was dus echt SUPER BLIJ! :D
In de namiddag was ik zelfs een uur te vroeg op gezadelt en had ik gelukkig wel tijd om vijzen in te draaien zodat we niet zouden schuiven
en wel tijd om rustig in te rijden enz .. :)
was weer foutloos en was echt super trots op mijn paardje! :)

hier wat foto's gemaakt door een vriendin ..
ik heb een super mooie foto gekocht op de jumping zelf maar heb nog geen tijd gehad om hem te scannen..

eigen opmerkingen :
- Tenen niet naar buiten steken boven sprong !!
- Benen niet te ver naar achter leggen boven sprong

commentaar mag maar hou het vriendelijk .. ik weet dat mijn houding niet super was maar het was nogal stressy voor mij
omdat ik ieder moment weigeringen enz kon verwachten :p volgende wedstrijd doen we het nog beter ! (y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prijsuitreikingg: *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van de namiddag (klas 3) zijn niet veel foto's die gelukt zijn :( maar ik ga probere morge of overmorgen als ik tijd heb de foto die ik
ginder gekocht heb te scannen (:
x

deviervoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:23

Supermooie foto's en goed gedaan!!!
Ik zeg altijd: "Een slechte training is de voorbode van een goede wedstrijd"
Hopelijk kan je binnenkort nog veel op wedstrijd om verder te oefenen want het is altijd een beetje stressen zo'n wedstrijden.

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 21:30

deviervoeter schreef:
Supermooie foto's en goed gedaan!!!
Ik zeg altijd: "Een slechte training is de voorbode van een goede wedstrijd"
Hopelijk kan je binnenkort nog veel op wedstrijd om verder te oefenen want het is altijd een beetje stressen zo'n wedstrijden.

dankjeee, jaa idd en ik was echt super trots op hem want hij had het echt super gedaann :D
en jep volgend weekend normaal onze 2de en hopen dat het nog beter gaat !

Mistral_Love

Re: Eerste jumping na 2 jaar met Maximus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:39

knap van je , dat je toch mee bent gegaan! je hebt een leuk paardje, en jullie zijn erg leuk samen

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:58

leuk dat het toch goed ging, mijn paard doet precies andersom, met inspringen braaf en in het pacours alles weigeren. je paard heeft echt een super mooi hoofjde <3

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:20

Oei ik vind toch wel dat je benen een heel eigen leven leiden, de ene keer de een verder na voren dan de ander, de andere keer helemaal tot in zn flank. Probeer dat iets meer onder controle te krijgen. zodat ook je spoor niet vol in zijn lichaam prikt.
Verder vind ik dat je paard erg leuk kan springen! Ga zo door!

*edit :o sorry zie net dat dat ook je eigen comentaar is!

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 22:12

Onienke schreef:
Oei ik vind toch wel dat je benen een heel eigen leven leiden, de ene keer de een verder na voren dan de ander, de andere keer helemaal tot in zn flank. Probeer dat iets meer onder controle te krijgen. zodat ook je spoor niet vol in zijn lichaam prikt.
Verder vind ik dat je paard erg leuk kan springen! Ga zo door!

*edit :o sorry zie net dat dat ook je eigen comentaar is!

jaa ik weet het :o en ik probeer er echt aan te werken maar het nadeel is ik besef echt niet dat ik dat doe
want naar mijn gevoel liggen ze echt stil :p dus iets afleren dat je zelf niet beseft is 2x zo moeilijk om af te leren :o
maar ik doe men best !
dankjee!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:13

Wow, vooral de 1e en 5e foto lijkt je paard giga op mn oude paard! :j Wat voor afstamming heeft je paard?

Springt leuk! Gefeliciteerd met je prijs!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:44

Wat lijkt je paard groot onder je kont :D! leuk dier is het wel!!
Nou ja op je benen is al commentaar gegeven :Y)..