Tijdens de haflingerdagen in leusden was er de mogenlijkheid een cross te rijden. In het begin tewijfelde ik een beetje om me in te schrijven, maar ik heb het toch gegaan! En het was ZO ONTSETTEND GAAF!!!
Het is weer een beetje gaan kriebelen om toch cross lessen te gaan volgen en hier en daar wedstrijdjes mee te pakken. Al moet ik me wel eerst een beetje verdiepen in het hoe en wat, maar dat gaat vast en zeker goedkomen.
Op het internet stond dat de sprongen 70 cm waren, niet zo'n probleem. Eenmaal daar aangekomen waren sommige sprongen beduidend veel hoger. Die stonden er gewoon al zo lang dat de afzetplek helemaal ingesleten was, of de sprong was gewoon echt hoger. Er zaten ook een paar fikse brede sprongen tussen, dat was ook wel even schrikken!
Maargoed,2 sprongen heb ik niet kunnen nemen, die weigerde ze gewoon stomweg. Een van die sprongen vond ik zelf heel spannend en de andere vond zij heel spannend, die zag er gewoon raar uit...
Hier de foto's
1 http://i703.photobucket.com/albums/ww36 ... C04438.jpg
Lekker crea bea foto, maar goede bescherming is uiteraard erg belangerijk.
2 http://i703.photobucket.com/albums/ww36 ... C04448.jpg
Nou, ze heeft er zin in hoor...

3

Even los rijden in de bak. Ik vind het niet spannend, ik vind het niet spannend, dat is gewoon gezonde spanning. Hahaha, mijn gezicht op onweer.
4

Eerst zijn we met de hele kudde olifanten op de waterbak afgestormd, ik dacht bij mezelf te beginnen met het kinderbadje

5

Zelfs de echte waterbak nam ze! Jammer genoeg lag ik er bijna af, zo'n noodsprong nam ze

Toen was ik aan de beurd om te gaan crossen. Man wat spannend, de adrenaliene gierd door je lijf! Maar het is zooo leuk

6

Ze wist niet zo goed wat ze er mee moest, toch maar springen omdat de baas het zo graag wilde!
7

Jeetje mina wat een techniek! Ze is echt heel erg opgeschoten. Ik heb nu al een aantal jaar springles, en dat begind nu eigenlijk zijn vruchten af te werpen.
8

Ook deze ging uiteindelijk best lekker. 2 keer aan moeten rijden, ze vond hem een beetje eng.
9

Goedzo Mara, nu kan je eindelijk eens een keer echt voor bergpaard spelen!
10

Ook deze wou ze eigenlijk niet nemen, ik heb haar er overgeen geperst

11

Dan weer naar beneden en weer omhoog waar de zelfde dikte boomstam op ons lag te wachten

12

En door de hele smalle heen! Mijn paard is zo breed dat dat eigenlijk niet past

13

Op naar de vork.
14

Die ze dus absoluut niet sprong, deze vond ik zelf heel eng.
15

Deze sprong ze weer wel, weer zo'n smalle waar er zo een als mijn tank gewoon niet doorheen past

16

De waterbak! ze ging er gelijk in wat mij helemaal verbaaste!!!
17

En een voldane baas en een voldaan paard

Tjah ik vond het zo gaaf om weer eens te doen, dat ik heb besloten wat er een springzadeltje komt (zowizo wel handig, aangezien ik 2 keer per maand spring) en dat ik cross en spring lessen buiten mijn vereneging om ga rijden. Dit is iets wat zowel ik als Mara gewoon erg leuk vinden.
Een berichtje zou leuk zijn!