Apache en Armagedon @1.25 en parcour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Apache en Armagedon @1.25 en parcour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 19:55

Heb vandaag met Apache en Armagedon gesprongen. Allebei heb ik er 1.25 meegesprongen.. Ze gingen heel goed :)
Info:
Apache|10 jaar|Lys de Darmen|L1 dressuur|M springen|B cross
Armagedon|10 jaar|Baloubet du Rouet|Z springen|
Apache rijd ik zelf op wedstrijd (alleen dressuur en cross) en Armagedon rijd ik alleen op training..

Apache springt nie zo mooi over de rug, daarmee is onze houding nie zo mooi
En de afstand komt soms nie zo mooi uit!

Armagedon springt suuper :)

Apache

Armagedon

Springparcour op cross Zutendaal '10

Armagedon 1.20 de sprongen rechts op het scherm :p

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:51

Ok, hij (armagedon) mag dan wel veel bloed hebben, toch mag je niet toerijden... heb zelf zo'n heetzakje staan thuis (een flamenco desemilly) en als je toerijdt hebben ze het moeilijker om over hun rug te springen.. Vind het zonde dat je toerijdt met 'm, maar anders wel héél toffe paarden en op dat toerijden na ziet 't er echt top uit :-)

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:00

Babetteh schreef:
Ok, hij (armagedon) mag dan wel veel bloed hebben, toch mag je niet toerijden... heb zelf zo'n heetzakje staan thuis (een flamenco desemilly) en als je toerijdt hebben ze het moeilijker om over hun rug te springen.. Vind het zonde dat je toerijdt met 'm, maar anders wel héél toffe paarden en op dat toerijden na ziet 't er echt top uit :-)

Ik rij hem er niks naar toe, juist voor de sprong begint hij er heen te galoperen als een zot! Als het nog hoger is dan wordt het alleen maar erger, maar hij kijkt zelf op zijn afstand! Het paard heeft een rot karakter maar springt voor mij heel lekker :)

Mistral_Bink

Re: Apache en Armagedon @1.25 en parcour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:04

armegedon is wel een erg gaaf dier! zie dat hij van baloubet is ken er ook wel een van en een taloubet leuke paarden!

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:18

Mistral_Bink schreef:
armegedon is wel een erg gaaf dier! zie dat hij van baloubet is ken er ook wel een van en een taloubet leuke paarden!

Ja echt een leuk paard, zeker om op te leren! alleen heeft ie een rot karakter, zowel naast hem als op hem :s

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:21

oh dat herken ik dan niet in de baloubet, weet dat die merrie heel zachtaardig is alleen wat schijterig..

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:27

Mistral_Bink schreef:
oh dat herken ik dan niet in de baloubet, weet dat die merrie heel zachtaardig is alleen wat schijterig..

Nja tis precies of hij heeft geen hart :s Ik heeft al bij verschillende ruiters gestaan..
En hij wilt de poetsbox nie in enz en bijten..
Echt rot karakter :(

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:32

Ok wat vreemd, mankeert hij niks dan? met opstappen leek hij braaf met rijden ook wel eigenlijk..

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:36

Ziet er leuk uit!
Mooie paardjes. :9

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:39

Mistral_Bink schreef:
Ok wat vreemd, mankeert hij niks dan? met opstappen leek hij braaf met rijden ook wel eigenlijk..

jaja zo wel :p maar als je aant opzadele bent, dan moet je oppassen da hij zijn gat nie naar je toe draait en dat hij nie bijt :s en ook nu is er aan de ingang van de piste een put (precies een crosshindernis) en daar wou hij nie door en heel de tijd steigeren. Ik ben moeten afstappe het werd te gevaarlijk :s

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:41

ik vind dat je je paarden wel iets meer rust mag geven je rijd alleen maar rondjes en je springt telkens de zelfde hindernis. Misschien kun je tussen door wat voltes draven of een rondje stappen dat ze ff op adem kunnen komen. want in het eerste filmpje laat je je paard gewoon bijna 5 minuten telkens het zelfde rondje galoperen.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 16:17

Wiebe___ schreef:
ik vind dat je je paarden wel iets meer rust mag geven je rijd alleen maar rondjes en je springt telkens de zelfde hindernis. Misschien kun je tussen door wat voltes draven of een rondje stappen dat ze ff op adem kunnen komen. want in het eerste filmpje laat je je paard gewoon bijna 5 minuten telkens het zelfde rondje galoperen.

Dat betekent dus dat ik ook maar 5min heb gespronge e :p Juist daarvoor heb ik nog opgewarmd met wat lage sprongetjes... En na die 5min had ik gedaan! Die paarden zijn wel wat zwaarder gewoon hoor :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:26

Vind dat je basistempo wat om hoog mag lijkt als of hij heel erg in houd en vlak voor de sprong gaat "rennen" (er na toe trekken)
Zou ik me basis tempo wat grotere galop nemen :)
Voor de rest leuke paarden

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 16:32

CoriienRN schreef:
Vind dat je basistempo wat om hoog mag lijkt als of hij heel erg in houd en vlak voor de sprong gaat "rennen" (er na toe trekken)
Zou ik me basis tempo wat grotere galop nemen :)
Voor de rest leuke paarden

Ok zal er de volgende keer oplette :p

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:12

MnPoepiie schreef:
Wiebe___ schreef:

Dat betekent dus dat ik ook maar 5min heb gespronge e :p Juist daarvoor heb ik nog opgewarmd met wat lage sprongetjes... En na die 5min had ik gedaan! Die paarden zijn wel wat zwaarder gewoon hoor :)

Denk dat het voor je paarden beter is als je dan tussen die sprongen door wat afwisselt. Zo blijft het ook leuk voor ze.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:19

Wiebe___ schreef:

Dat betekent dus dat ik ook maar 5min heb gespronge e :p Juist daarvoor heb ik nog opgewarmd met wat lage sprongetjes... En na die 5min had ik gedaan! Die paarden zijn wel wat zwaarder gewoon hoor :)[/quote]

Denk dat het voor je paarden beter is als je dan tussen die sprongen door wat afwisselt. Zo blijft het ook leuk voor ze.[/quote]

Ik zal er aan denken, maar ik deed het zo, anders dan duurde het filmpje nog langer :p En ik kan het nie bewerken

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:49

reactiies?

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:11

je racet en soms wel kei hard op af :P
springt lekker hoor :D
leuk hoofdstel :Y)
ik krijg binnenkort ook 1 met een meicaans neusriem :D

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:28

heathfield schreef:
je racet en soms wel kei hard op af :P
springt lekker hoor :D
leuk hoofdstel :Y)
ik krijg binnenkort ook 1 met een meicaans neusriem :D

Zo is het paard nu eenmaal :)

Leuk voor je... Ik moet nog eens een nieuwe kopen voor Apache!