2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_XrebekahX_

2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:27

Haai,,

Vorig jaar 31 januari heb ik weer oliebollencup (springwedstrijd gehad), ik heb toen op Ravell gereden en ben er 2 keer afgevallen op 2 pijnlijke maniertjes :o
Ik heb ze allebei op de film:

1e val :o

2e val :o

Graag reactie
En krijg vast veel commetaar xd

Lynn_Nikita

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:29

je zit vooral bij 2e filmpje ook wel erg onrustig en trekt het paard wel erg vaak om zeg...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:31

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent maar vind het niet zo gek dat je eraf valt. Je bent hem in zijn mond aan het trekken!
Zorg eerst is dat je de rust heb voordat je op een hindernis aan komt rijden!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:31

Arm beest ;(
Neem les en doe pas parcourtjes als je hier klaar voor bent...

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:32

Je zou hem veel nageeflijker moeten rijden, je bent niet echt de baas over hem.
Je zit alleen maar te trekken.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:33

Jeanneee_ schreef:
Je zou hem veel nageeflijker moeten rijden, je bent niet echt de baas over hem.
Je zit alleen maar te trekken.

Nagevelijk rijden komt vanuit de ontspanning want hier totaal niet is! Niks je paard naar beneden trekken, hij zakt zelf wel met zijn koppie als hij lekker ontspannen is.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:34

Jammer dat je 2x viel.
Maar ik stoor mij erg aan het getrek,het is net alsof je met je auto een scherpe bocht in moet en het stuur omtrekt..

Verder leuke pony :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:34

Ik versta eigenlijk totaal niet waarom jij springt?! je hebt geen evenwicht en snokt er maar op los.. Volgens mij moet je maar dressuur les en zitoefeningen doen de komende tijd en dan terug op wedstrijd, dan zal het een stuk beter gaan!

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:35

bij het 2e filmpje, lijkt het net als het paard 1 keertje een onverwachtse beweging maakt dan val je er meteen af! werk aan je zit,, Je hebt ook geen contact in de mond! het ziet er inderdaad een beetje onrustig uit!
Niet bepaald paardvriendelijk!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:36

Jeetje, ik geef dit paard groot gelijk.
Als iemand mij zo in mijn mond zat te rukken en te plukken wist ik het ook wel hoor.....
Het ruk en plukwerk is een gevolg van jouw gebrekkige houding. Werk daar eerst aan en ga dan dingen doen zoals springen, zodat het paard er niet de dupe van wordt.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:37

Het is niet mijn eigen hij is manege paard reageerde niet goed heeft sal tientalle keren voor mij gereden

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:37

ik vind het ook wat onrustig overkomen.. probeer om je evenwicht op je beugels te houden en op je zit en niet op je handen (tenminste zo lijkt he) en probeer wat rustiger met je handen te zijn...
hopelijk heb je je geen pijn gedaan!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:38

Ik merk 3 capitale fouten op:
1. Jij wilt naar rechts en je pony draait naar links. Dan mag je nooit doordraaien naar links (lees: volte maken) je moet je paard terugdraaien naar rechts (rechterteugel- linkerbeen). Op die manier kan je nog redden wat er te redden valt, anders heeft je paard helemaal alles bepaald. Daarinboven als je officieel start dan heb je een weigering omdat je een volte maakt ( lees: je eigen baan kruisen tussen 2 sprongen= weigering ook al is er geen sprong in de buurt)

2. Waarom die haast? Je rijdt als een kip zonder kop. Als je merkt dat hij even stom doet, neem dan gas terug en rijd hem wat gecontroleerder, verzamelder. Zeker op deze hoogte is dat geen probleem.

3. Probeer je houding wat aan te passen, tenen niet naar buiten, niet naar voren vallen. Hierdoor val je extra snel want je hebt helemaal geen grip. Ga wat achteruit zitten, tenen naar binnen en eventueel je beugels in het begin wat langer, dan heb je meer grip.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:39

ik geloof dat jij niet klaar bent om te springen. Met dit paard dan.
Je heb geen iddee wat je doet, wat je moet doen, en je bent absoluut neit consequent.

Bij het 2e filmpje doet je paard iets geheels onverwachts, daar hoor jij al voorbereid op te wezen, ivm. de eerdere dingen die gebeurde.

Probeer wel vriendelijk te blijven rijden, want met getrek, gesjor en gepluk red je het niet.
Neem goed les, en evt. op een pony die ervaren is, en die jou wegwijs kan maken.

succes

edit goede aanvulling Mallodie
Laatst bijgewerkt door daisy_tanja op 06-03-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:39

Leuke Pony ;)
Maar veder trek je wel heel erg, het ziet er ook heel onrustig uit probeer eerst rustig over een sprongetje te rijden en dan ook nagevelijk.. want dit getrek is echt zielig..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:40

het enigste wat ik zie is stres stres stres...!!
probeer het paardje eerst rustig te krijgen. Volgens mij word het paard alleen nog maar meer opgefokt als je allemaal zo loopt
te trekken, porbeer meer gedult te hebben en rust.
dus niet zo trekken en sjorren aan de teugels. veder wel een leuk beestje ;)

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:42

en ik snap trouwens ook niet wat er zo leuk aan is van: 2x vallen in 1 wedstrijd haha?
Wat is daar haha aan, als ik vragen mag?

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:43

Snap niet dat je zo een wedstrijdparcour rijdt ..
Probeer eerst eens te oefenen wat vatser te zitten, want zeker bij de 2e viel je er wel erg snel af.
En probeer rustig te blijven en niet zo te trekken, daar bereik je niks mee.

Succes.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:44

SpeedyLove schreef:
en ik snap trouwens ook niet wat er zo leuk aan is van: 2x vallen in 1 wedstrijd haha?
Wat is daar haha aan, als ik vragen mag?

ja dat vraag ik me ook af?
Het paardje vind het zo ie zo niet grappig toen je ze viel denk?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:44

Citaat:
Het is niet mijn eigen hij is manege paard reageerde niet goed heeft sal tientalle keren voor mij gereden

Dus.......is dat dan een reden om zo te gaan rijden?
Nee, dan kom ik alsnog terug op jouw gebrekkige rijstijl. En daar moet je serieus naar kijken, niet de schuld bij een ander leggen ;)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:45

probeer niet te veel te trekken. Heb jij ook springles?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:49

oke ik heb even een paar puntjes:

1.waarom zo hard? als je pony steeds weigert (wat ik erg goed snap) probeer het dan eerst in draf dit heeft echt totaal geen nut.

2.vanwaar dat geruk in die mond?

3.als je pony omdraait altijd dezelfde weg terug geen voltetje maken dan heeft je pony helemaal gelijk

4.ik snap in hemelsnaam niet hoe je het voor elkaar krijgt die 2de keer af te vallen? (pony deed niks namelijk...)

5.neem in godsnaam zitles

succes

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:50

jeetje, dat paard weet totaal niet waar die heen moet zovaak trek je hem om

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:50

Pff. Wat een bijzonder dieronvriendelijk filmpje. En dat ligt niet aan het paard. maar eécht aan jou (vind ik dan). Ik vind het niet raar dat je twee keer gevallen bent. Dat had je aan kunnen zien komen. Maar waarom viel je nou de tweede keer? Ik heb een paar keer dat stukje bekeken, maar ik heb niets raars gezien.

Neem eens zitles, zoals bijna iedereen al zei.
Succes!
Xx LEonieL

edit: Ik ben dus niet de enige die zich afvraagt woorom je de tweede keer viel xD

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:59

Ik heb het geluid heel erg hard gezet, maar ik kan het nog niet horen. Ik weet dat het een wedstrijd is, maar iedereen ziet dat dit niet lekker gaat, waarom hoor ik dan geen instructrice of iemand anders van stal die zich ermee bemoeit?

Was dit een fnrs wedstrijd? Of gewoon een onderlinge wedstrijd van de manege?
Het parcours is echt heel erg leuk, zorg de volgende keer dat je het zelf ook wat beter kent. Na elke sprong kijk jij alleen maar rechtuit en nét wanneer het bijna te laat is, stuur jij je paard om naar een andere lijn en hindernis. De dubbel gaat niet lekker omdat jij hem in de wending teveel om hebt moeten trekken. Als je het rustig had gedaan, was er niets aan de hand geweest en was je de tweede keer gewoon blijven zitten.
Ik vind ook dat het allemaal best wat gecontroleerder mag. Oké je balans is nog niet goed en je pony doet (daardoor misschien) niet helemaal wat jij verwacht, maar neem dan een stapje terug. Rijd rustig aan vanuit de draf, bereid je wendingen voor, weet waar je heen moet rijden, kijk optijd en zet dan pas in. Dan had je al veel meer gered gok ik.

Laat je dus zeker niet uit het veld slaan door alle negatieve berichten, maar zorg de volgende keer dat je zelf rustig bent en blijft en goed nadenkt wat je aan het doen bent.

Hadden jullie wel goed geoefend in de les?
Ik ben ook erg benieuwd wat de jury voor commentaar op je formulier gezet heeft.