Ik mocht meedoen in de Lb dressuur en in het L springen. We rijden op onbekende paarden waarbij we bij het springen 2 oefensprongen mogen maken en daarna gelijk het parcours in. We rijden alle 3 op dezelfde paarden, per categorie wordt er op 2 paarden gereden. Degene die het beste is over de 2 rondes heeft gewonnen. Het gaat eerst op strafpunten en daarna op stijl, niet op tijd dus.
normaal staan de hindernissen in de L voorronde rond de 70-80 cm en loopt op tot 90-100 cm in de finale. omdat deze manege over veel goede springpaarden beschikt konden de hindernissen omhoog tot 1 meter in de 1e ronde en de maximale 1.10 in de 2e ronde! Voor mij was dit de eerste keer dat ik 1.10 ging springen en had nog maar 1 keer een parcours van een meter gesprongen dus dat was wel best spannend.
In de eerste ronde waren we alle 3 foutloos maar het paard ging steeds harder (ik moest als 3e). Ik heb geprobeerd heel rustig te rijden wat best goed lukte! helaas wel fout bij de dubbel (2 galopsprongen ipv 1) wat de jury denk ik wel heeft afgestraft in stijl. Ondanks dat veel mensen vonden dat het er goed uitzag had ik namelijk de laagste stijlpunten van ons 3.
De 2e ronde werd verreden op een paard wat springen geweldig vind maar ook heel erg graag hard wil. De eerste deelnemer had een balk maar verder heel netjes. Ik mocht als 2e en vond het een heel fijn parcours en was foutloos. De 3e ruiter was ook foutloos dus het ging nu om de 2e of 1e prijs. Ondanks dat ik bij deze ronde de hoogste stijlpunten had van ons 3 was het niet genoeg om 1e te worden. Toch ben ik hartstikke tevreden over deze gereden parcoursen!
Van te voren was er ook nog een lustrumwedstrijd. Een heel lang verhaal maar op de valreep mocht ik een plek innemen en een parcours rijden op een super gave pony! Het ging echt heerlijk en had hiermee ook hoge stijlpunten! Mijn tegenstanders hadden ook 4 en 8 strafpunten en ik was foutloos maar hierbij hoefde maar 1 rond verreden te worden.
Ook mocht ik meedoen in de Lb dressuur. Op zaterdag een L2 proef en op zondag een M1 proef. Zaterdag ging de proef best lekker en bleek dat ik 10 en 12 punten meer had dan mijn tegenstanders. Helaas was die voorsprong helemaal niets vergeleken emt mijn proef op zondag waarbij ik met 35 punten verloor
. Had een totale black out en alles ging rampzalig en paar keer flink verkeerd gereden en alles zowat in de verkeerde galop. Ben dus 3e geworden in de dressuur, ben toch meer een springer denk ik 
Maar ik heb wel een filmpje van de eerste proef, de 2e heb ik gedelete om meer ruimte te krijgen voor de springfilmpjes. Maar neem maar aan dat het erg was

1e ronde op zaterdag:
Beetje wisselende resultaten dus maar ben heel blij met mn springen. Ben benieuwd of jullie nog tips hebben en wat jullie ervan vinden!
Heeft mijn duimen toch nog nut gehad zie ik! Gefeliciteerd met je tweede plaats! WHOEEEOEEE super goed zeg!
Pfoeeee! Knap hoor!
...)