Springen met 't Is Deus Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helliepel

Springen met 't Is Deus Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:58

Hello! :)

Ik heb vandaag voor't eerst gesprongen met mijn bijrijdpaardje Deus (Dééjus) (van Alizeetje hier op bokt). :) Ik rij hem (met helaas vaak eens een pauze) vanaf oktober 2008 zo gemiddeld 1 à 2 keer in de week.
Hij is nu 5 jaar en springt nog helemaal niet zo lang en ook helemaal niet regelmatig. Hij weigert eigenlijk nooit, en pakt ook maar heel zelden balken, maar hij springt precies nogal slordig?
We hebben vandaag ook het eerst met hem in-uitjes geprobeerd, wat dus wel even zoeken was.
Als iemand tips heeft voor oefeningen om zijn techniek te verbeteren zijn die meer dan welkom!

Ik heb al maaanden niet meer gesprongen, en ben ook niet echt een super springruiter, maar ik trek m'n plan wel een beetje... ;) Tips voor mijn houding en jaa, wat je maar kwijt wilt zijn ook altijd handig en welkom! :)

Zo! Nu de fotooooos! :) Er staan vaak linkjes tussen die ook wel de moeite zijn!

Even indraven
1. Balkjes lopen:
Afbeelding
2. Laag kruisje springen
En steeds een beetje hoger :)
3. Afbeelding
4. Afbeelding
Rechtje:
5. Afbeelding (van ver afgezet.. Hier zie je dus wel goed dat hij het nog moeilijk heeft soms)
6. Nog eens het rechtje

7. Aanrijden

8. Afbeelding

9. Afbeelding
10. en steeds wat hoger...
11. Idem
12. Afbeelding
13. Rechtje

Zijn eerste keer in-uitjes:
14. Afbeelding
15. Afbeelding (D'r liep net een konijn voor de hindernis :+ :P Neeje ze, ik mag niet naar beneden kijken ;) )
16. In-uit

17. Oxertje
18. Afbeelding

Bedankt voor het kijken en laat gerussst iets achter!! :)) Tips of wat dan ook! :)

Groetjes! Helena

_Madelonn_

Re: Springen met 't Is Deus Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:02

Ik vind het er heel leuk uitzien! :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:04

Hier zijn ze dan :D Twas interessant om het es vanop de grond te zien :D Kdacht datie zn voorbeentjes iets beter dee ;-) maarja, dat zie ik dus helaas nooit als ik er op zit!!

Ge zijt een goodie ;-)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:09

omdat de foto's uit een bepaalde hoek zijn genomen is eht niet zo duidelijk, maar het lijkt alsof hij wat scheef aankomt (vanaf hat paard komt hij rechts op de hindernis af)

verder mag je wel iets meer meegeven met je handen, en op je voeten letten, met name het naar buitendraaien, ik weet niet of je met sporen rijd, maar misschien dat je hem hierdoor per ongeluk aandrijft.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:16

Ie springt idd een beetje zonder techniek he :) in-uitjes en zo gaan dat wel oplossen, dat ie sneller moet worden enzo. Voor de rest zit Hel een beetje met een holle rug he soms, en dus ja, beetje naar beneden kijken ook. En eigenlijk meer springen of je paard doet, komt wel ver uit je zadel voor de sprongetjes die hij maar moet nemen eigenlijk! Voor de rest ga ik zwijgen want springen kunt ge zo moeilijk beoordelen van foto's vind ik :) Deus is wel een knapperd ze Alizé! Beetje een buikje of zie ik dat nu verkeerd? En helena, hoe gij met die gigantische sjaal kunt rijden altijd vraag ik mij toch ook af ze :P

Meer commentaar kan ik nu toch echt niet uit vinden ze :+

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:18

Hahaha :P Mijne sjaal :P Hahahaaa :D Ja, da's één van mijn talennnnten e :D

En okee. Ik heb springles nodig e, duidelijk (jaaaa, da's een hint, Jaana). Holle rug jong. Erg, ma da had ik nog nie gezien, ma da'k wa te veel plat val wel (ook dankzij Alizé dus :) )
Okee, nog veel oefenen dus, zowieso :)
(Da buikske komt volgens mij omda ge hem op de foto's van vanonder ziet ze, want dik istie niet :D )

Dank je, Madelon ;)

Lijntje: hij komt eigenlijk niet echt schuin hoor, dat zal wel door de positie van de fotograaf komen... :) Ik heb alleszins elke keer goed op gelet dat ik recht aankwam. Dat is maar heel weinig niet gelukt.
Ik heb gelukkig geen sporen aan, maar ik moet inderdaad op m'n voeten letten. :)

Bedankt!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:42

Ja hol was inderdaad het woord niet voor uw rug (woordenschat lukt niet goed vandaag :P ) Allez, op de eerste foto's is't wel zo te hol denk ik (moeilijk te zien want van vanvoor getrokken), en dan op laatste als't hoger komt zit je met je neus bijna in zijn manen, alsof je over 1.40 rijdt ofzo :) 'k zal mijn best eens doen voor die les ja :P maar 'k moet er zelf ook weer wat inkomen ze, ook al een half jaar geleden dat ik ergens over gesprongen ben denk ik, als't niet langer is!

En ik wou hem niet dik noemen hoor, ligt idd aan foto want op cavaletti ziet hij er normaal uit :) mijn excuses Deus! :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:48

Hehe tis u vergeven Jaana, Deus voelt hem niet zo snel beledigd :D

Mjaaaa, der is nog heel veel werk aan ;-) Maar zoals ik al zei, als ik spring, ist zo paar sprongskes, niets ingewikkeld of moeilijker omdatk daar alleen niet zoveel zin in heb :D Maar das uiteraard geen excuus ;-) Der gaat aan gewerkt worden!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:44

Ziet er leuk uit..
Ik denk ook dat de in-uitjes je techniekprobleem wel gaan oplossen ;). Probeer 'm lekker voorwaarts te rijden en het komt wel vanzelf :).
Ik kreeg wel af en toe het idee dat ie moeite heeft met zichzelf omhoog 'krijgen' zeg maar.. klinkt heel raar, weet ook niet precies hoe ik het uit moet leggen.. maar lijkt net of z'n achterhand nog niet sterk genoeg is ...
Maar dat komt wel :).
Leuk paard en succes verder!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:57

Ziet dr echt leuk uit Hellie! :)
er is mij zo direct niks opgevallen, ziet dr gewoon leuk uit, voor jullie eerste keer samen en voor beide tijd geleden! :)

en tja, die techniek komt vast wel! :j :)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:06

Ziet er netjes uit!

Techniek komt er vast wel met veel training.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:15

Bedankt voor de reacties! :D

We gaan alleszins meer oefenen met die in-uitjes!

Lisanne: Je hebt misschien wel een punt hoor, dat zijn achterhand nog sterker moet worden... :) Maar we rijden ook veel dressuur, en met die in-uiten... Dat zou wel goed moeten komen. :)

Als er nog andere ideetjes zijn voor oefeningen ofzo?? :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:30

Als ie moeite heeft met afzetten moet je gewoon oefenen vanuit draf met een drafbalk ervoor. Als dat goed gaat steeds verder opbouwen. :+

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:39

mijn paard doet/deed ook erg vroeg afzetten op de sprong. Ik moest vooral in de galop ontzettend inhouden en op het laatste moment vrijgeven. Maar in-uitjes is ook erg goed om te oefenen.
Leuk paard veel succes ermee! :D

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:42

Ziet er leuk uit!
Lief koppie heeft je paardje!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:54

knappe Deus!

Heb hem nu ook al "in het echt" zien springen en denk vooral dat hij nog wat sterker moet worden en krachtiger moet gaan springen. Hij moet sneller worden met die voorhand, maar ik denk dat dat zeker goed moet komen met wat regelmatiger oefenen en wat meer technishe lijntjes springen.

misschien maak je het hem soms ook wat te makkelijk :P want op het oxertje lijkt hij toch al wat sneller met zijn voorbeen te worden ;)

tblijft zo een schatje e ! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:57

zelf ook opletten dat je niet voor hem uit zit op de sprong, je gaat te vroeg mee. Ook daarom kan hij voor niet op tijd weg, jouw gewicht hindert hem. Schouders terug houden en handen voor je. Dat slordige springen wordt wel beter als hij wat meer ervaring krijgt.

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:20

Wooh wat een mooi paard.. ik wou dat ik zo'n mooi paard kon krijgen..

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:57

Lielle schreef:
zelf ook opletten dat je niet voor hem uit zit op de sprong, je gaat te vroeg mee. Ook daarom kan hij voor niet op tijd weg, jouw gewicht hindert hem. Schouders terug houden en handen voor je. Dat slordige springen wordt wel beter als hij wat meer ervaring krijgt.

Ik ga d'r zeker op letten. :j :)

Bedankt! :)

Sofie: 'k denk inderdaad de sprongen voor hem niet veel inhouden. ;) Op de hogere doet hij meer zijn best e.
Welja, we gaan nog veel oefenen! :)

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:12

Hellie,
je chickenwings zijn al veel verbeterd!
En ik vind wel dat je netjes springt ondanks dat je geen "springruiter" bent!
Denk dat het bij mij toch zo netjes niet is!
Het enige waar je dus op moet letten is voor je kijken (wat je grotendeels wel doet) en die chickenwings bij je houden.
Nog veel succes met Deus!
Love you!
x