pallermo @ concoursen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

pallermo @ concoursen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:57

Afbeelding

ik start met hem nu b springen met 6 winstpunten
en ben van plan nar 11 januari naar het l te gaan als ik genoeg punten heb !
tips zijn altijd welkom
en graag opbouwende kritiek Haha!
dankje

PreciousViva

Re: pallermo @ concoursen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:00

Ik vind het er best netjes uitzien! Maar ik ben dan ook geen springruiter Tong uitsteken
Maar waarom rijdt er al een andere ruiter in de piste terwijl jij nog bezig bent met je rondje? (op het eerste filmpje)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 13:05

hihi dan loop het sneller door dat mag Haha!

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:18

Ziet er mooi uit en ook leuk dat je hem van het begin af aan hebt opgeleid.

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:28

Ziet er netjes uit, paard blijft goed in tempo.

Ik vind wel dat je al snel naar het L gaat. Je hebt pas 5 wedstrijd gereden. Paard doet het goed, maar misschien is het nog wat te snel en kun je beter nog wat langer in de B blijven. Het paard komt nog niet overal goed uit en ik denk dat je in de B de techiek eerst goed moet beheersen en dan pas overgaan naar het L.
Maar dat is mijn mening.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:50

Ziet er netjes uit hoor!
ga zo door!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:29

Ziet er netjes uit en het paard springt ook netjes.
Ik ben het eens met Veraaa_.. Ik vind ook dat je al snel naar het L gaat, je moet eerst de techniek verbeteren in de B en op je afstanden gaan letten, want als je in de B niet goed uit komt, kan het paard dat nog oplossen, maar in de L is dat al weer lastiger.
Probeer ook je hakken uit te drukken boven de sprong, je trekt je hakken op Knipoog.

Maar ga zo door! Haha! Leuk paardje Lachen.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:06

Vind het er wel netjes uitzien:)
Maar op het 2e filmpje valt de laatste balk nou?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:14

Veraaa_ schreef:
Ziet er netjes uit, paard blijft goed in tempo.

Ik vind wel dat je al snel naar het L gaat. Je hebt pas 5 wedstrijd gereden. Paard doet het goed, maar misschien is het nog wat te snel en kun je beter nog wat langer in de B blijven. Het paard komt nog niet overal goed uit en ik denk dat je in de B de techiek eerst goed moet beheersen en dan pas overgaan naar het L.
Maar dat is mijn mening.

hihi dat zou inderdaad snel zijn maar ik heb nu nog maar 6 wp's en ga eerst nog wachten tot en met 11 januari en als ik dan genoeg wp's heb ga ik over Haha!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:15

Ann_e schreef:
Vind het er wel netjes uitzien:)
Maar op het 2e filmpje valt de laatste balk nou?

nee op deze filmpjes ben helemaal foutloos

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:44

Bloos Oh gefeliciteerd OK dan!

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:22

Ziet er erg mooi beheerst uit! Gaaf paard zeg! en je zit ook heel netjes Ja

Veel succes veder Haha!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:27

Is dat tweede filmpje B niveau? Ik vind het er vrij hoog uitzien! Nuja ik ben ook geen hoogvlieger Knipoog

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 08:17

BenB schreef:
Is dat tweede filmpje B niveau? Ik vind het er vrij hoog uitzien! Nuja ik ben ook geen hoogvlieger Knipoog

ja dat is b niveau maar dat is in wierden daar staat het altijd vrij hoog Bloos

Roos__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:51

Ik vind het er best netjes uitzien! Maar ik ben dan ook geen springruiter
Maar waarom rijdt er al een andere ruiter in de piste terwijl jij nog bezig bent met je rondje? (op het eerste filmpje)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:52

Ik vind het er echt super uitzien! Je rijdt je pony netjes door het parcour heen, en ook heel erg beheersd. Je zit er ook netjes op! Leuk paardje heb je ook!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:50

Roos__ schreef:
Ik vind het er best netjes uitzien! Maar ik ben dan ook geen springruiter

zo loopt het wat sneller door Knipoog

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:50

dankje allemaal voor de reacties

Bolletje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:33

(Heeej een bekend terrein ben er zelf vroeger ook vaak geweest Knipoog )

Maar ik vond dat je het er netjes vanaf gelegd hebt. Alleen zou het net nog dat beetje netter
kunnen afmaken door thuis of in de springles je vooral te focussen op een dubbelsprong en met het berekenen van het uitkomen van
je paard bij het aanrijden van de hindernis en de juiste afzet, want vind dat je paard dit naar mate erg matig doet en als je zo naar de L toe gaat
zal het in mijn ogen niet lang duren of je paard krijgt er dan geen schik meer in en dan krijg je de weigeringen, dit heeft een vriendin van me meegemaakt met een van haar paarden. Ze was veelste snel uit de B naar de L gegaan en na 3 wedstrijden werd ze alleen maar uitgebeld op hindernis 2. Dit omdat het paard gewoon weg niet de juiste afstand en afzet kan nemen doordat de ruiter die erop zit niet goed begeleidde.

Maar oefen thuis met de dubbelsprong en leg er een drafbalk voor de eerste hindernis (op drafafstand) en gaat dan stappend richting de eerste sprong en dan net iets voor de drafbalk draaf je aan en dan na die eerste sprong neem je je paard terug tot aan het halthouden dan paar passen achterwaarts en dan opnieuw aandraven en pak je de 2e sprong.

Op die manier rij ik ook mn paarden en ze vinden het dan stukke aangenamer om te springen omdat ik als amazone de rust erin toegeef en dan krijgt het paard het ook, en geloof me dan zal het er ook net dat beetje meer van netheid eruit zal komen te zien..

Voor de rest vond ik het wel goed alleen wat ik opnoemde zou ik of je je daar aan wilt kunnen werken...

Succes Knipoog

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 09:53

Bolletje_05 schreef:
(Heeej een bekend terrein ben er zelf vroeger ook vaak geweest Knipoog )

Maar ik vond dat je het er netjes vanaf gelegd hebt. Alleen zou het net nog dat beetje netter
kunnen afmaken door thuis of in de springles je vooral te focussen op een dubbelsprong en met het berekenen van het uitkomen van
je paard bij het aanrijden van de hindernis en de juiste afzet, want vind dat je paard dit naar mate erg matig doet en als je zo naar de L toe gaat
zal het in mijn ogen niet lang duren of je paard krijgt er dan geen schik meer in en dan krijg je de weigeringen, dit heeft een vriendin van me meegemaakt met een van haar paarden. Ze was veelste snel uit de B naar de L gegaan en na 3 wedstrijden werd ze alleen maar uitgebeld op hindernis 2. Dit omdat het paard gewoon weg niet de juiste afstand en afzet kan nemen doordat de ruiter die erop zit niet goed begeleidde.

Maar oefen thuis met de dubbelsprong en leg er een drafbalk voor de eerste hindernis (op drafafstand) en gaat dan stappend richting de eerste sprong en dan net iets voor de drafbalk draaf je aan en dan na die eerste sprong neem je je paard terug tot aan het halthouden dan paar passen achterwaarts en dan opnieuw aandraven en pak je de 2e sprong.

Op die manier rij ik ook mn paarden en ze vinden het dan stukke aangenamer om te springen omdat ik als amazone de rust erin toegeef en dan krijgt het paard het ook, en geloof me dan zal het er ook net dat beetje meer van netheid eruit zal komen te zien..

Voor de rest vond ik het wel goed alleen wat ik opnoemde zou ik of je je daar aan wilt kunnen werken...

Succes Knipoog

mischien leuk om even te kijken of je in dit topic verbetering ziet Knipoog [SPR-ITP] pallermo in delden en vragender ( 2de+bokaal,4de) verder bedankt voor de tip Haha!