Blaze. Springen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie__

Blaze. Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:35

Hee iedereen,

Ik ben gisteren weer eens gaan rijden op Blaze (het paardje van een vriendin van mij).
Ik heb al vaker op der gereden maar we zijn gisteren dus voor de 2de keer gaan springen.
Blaze kan het wel, alleen ik moet nog eventjes alles door krijgen Knipoog!
Ze is een grote E-pony, en het niveau waarop Kimberley en Blaze rijden weet ik niet echt want ze rijden nog geen wedstrijden.

Ik heb deze keer vooral van Kimberley gehoord dat ik op mijn handen moet gaan letten, want of ik geef te weinig mee, of ik geef wel goed mee maar dan gaan mijn handen kruisen boven de nek van Blaze.. (dit zal je zien op de foto's!) verder proberen we te zorgen dat ze voor de sprong rustig blijft en luisterd ook al wil ze nog zo graag. Ook mijn houding moet nog een stuk beter! maar daar werken we natuurlijk ook aan. Als je nog wat anders ziet, laat het maar horen, alleen maar fijn, dan weet ik waar ik de volgende keer aan moet werken.

natuurlijk zijn we begonnen met kruisjes enzo en rustiger op gebouwd maar omdat mijn camera al bijna vol stond hebben we niet van alles foto's gemaakt!

1. eventjes gewoon warm lopen.
Afbeelding
2. meer teugel geven..
Afbeelding
3. ook.
Afbeelding
4. houding, weer de teugels.
Afbeelding
5. we gaan al wat hoger, maar toch mijn teugels weer.
Afbeelding
6. weigering.
Afbeelding
7. mijn handen!
Afbeelding
8. ik snap mijn handen nog steeds niet.
Afbeelding
9. op het landen moet ik ook nog goed letten..
Afbeelding
10. afzet.
Afbeelding
11. en lekker uit draven..
Afbeelding

laat een berichtje achter.

Groetjes,
Valerie en Kimberley.

Lara_Silver

Re: Blaze. Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:40

Ik zou eerst eens op wat lagere sprongen je houding gaan oefenen, want op de laatste foto's ziet het er nogal moeizaam uit allemaal, ook verlies je het contact met de mond omdat je geen balans meer hebt. Maak als eerste de volgende keer je beugels 2 gaatjes korter en ga de verlichte zit oefenen. De meest perfecte methode hiervoor is gewoon een hele les verlichte zit. Zorgt wel voor spierpijn maar ik kan je verzekeren dat je daarna genezen bent van je balansprobleem. Voor je handen is een begeleider die je er íedere keer op wijst erg handig. Want opzich geef je wel netjes mee en springt het paardje leuk. Dus gewoon die kleine dingen bijschaven en dan ziet het er prima uit. Veel succes!

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:40

Heej,

Zou je je beugels niet wat korter doen? Op foto 1 en 2 zie je dat vnl dat het toch geen overbodige luxe zou zijn.

Je doet precies wel je best maar er zijn inderdaad nog een aantal punten waar aan gewerkt moet worden (maar niemand is perfect he Knipoog) Wat mij opvalt is dat je met een holle rug springt, ik deed dit vroeger ook ,maar moest het dringend afleren omdat je dan last gaat krijgen van je rug.

Ik heb ook het gevoel dat je je handen vooruitsteekt terwijl je lichaam achterblijft. Zoals ik het zie, zou je dichter bij je paard moeten blijven en dus ook meer naar voor, moet je die handen ook niet zo naar voor steken.

Nu ben ik wel meer een dressuurruiter dus ga het hierbij houden..
Veel succes nog!

Wat je handen betreft: Vind het echt raar :p.
Snap niet hoe je dat kan doen haha, maar dat probleem gaf je zelf aan dus ik veronderstel dat je daar al op probeert te letten.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:03

Ziet er leuk uit Valerie! Pling
Wist niet dat jij springen zo leuk vond, maar ik snap t wel! Tong uitsteken

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:04

@Lara_Silver; Dat zijn dingen waar ik wat mee kan! ja de verlichte zit inderdaad.. ik heb ook foto's gemaakt van mijn vriendin die dus ook ff sprong, en dan zie je duidelijk het verschil dat zij veel dichter bij der paardje blijft en dat viel me dus ook al op ja. daar zal ik aan werken Lachen!en de beugels 2gaatjes korter zal ik ook eens gaan proberen Knipoog!
haha ja dat met mn handen moet ik écht afleren.

@1Steffi; beugels 2gaatjes korter zal ik eens gaan proberen Knipoog.
ja dat klopt.. ik spring een beetje met een holle rug ja, de les gever van kimberley kwam nog toevallig eventjes langs en zag dit en zei daar ook gelijk al wat van Knipoog! ik zal er eens goed op gaan letten Lachen.
en inderdaad handen.. ik vind het ook raar Knipoog!

@_Lotte; haha ja best leuk eh Lachen
oh ja wel hoor! ik vind springen echt heel leuk, heb het altijd al heel jammer gevonden dat ik het nooit zo vaak deed, maar ik had me der een beetje bij neer gelegd Knipoog maar nu ik de kans kreeg om eventjes te springen op Kimberley der paardje is het weer helemaal terug gekomen! haha Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:10

Ik ben het helemaal eens met Lara_Silver Knipoog
Mooie pony Ja

nathasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:15

Leuk zeg! Bloos
Misschien beugels iets korter volgende keer Knipoog

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:39

Dankjewel !!
en ja dat ga ik de volgende keer doen Lachen!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:50

Inderdaad de beugels zeker 2 gaten korter! Zo kan je geen druk op de beugel houden en raak je je balans totaal kwijt. Daarom is het ook niet gek dat je zo raar met handen gaat doen Knipoog als je geen balans hebt ga je allerlei rare manieren zoeken om een beetje je balans te bewaren. Probeer ook eens in-uitjes te rijden. Kruisje - 3 meter - kruisje.(en hier een paar van achter elkaar) vanuit draf inkomen. drafbalk voor het 1e kruisje op ong 2m-2,20m. Hier in verlichte zit blijven zitten tijdens alle sprongetjes. Zo krijg je meer balans en coordinatie gevoel Lachen

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:59

_Sanneman_ schreef:
Inderdaad de beugels zeker 2 gaten korter! Zo kan je geen druk op de beugel houden en raak je je balans totaal kwijt. Daarom is het ook niet gek dat je zo raar met handen gaat doen Knipoog als je geen balans hebt ga je allerlei rare manieren zoeken om een beetje je balans te bewaren. Probeer ook eens in-uitjes te rijden. Kruisje - 3 meter - kruisje.(en hier een paar van achter elkaar) vanuit draf inkomen. drafbalk voor het 1e kruisje op ong 2m-2,20m. Hier in verlichte zit blijven zitten tijdens alle sprongetjes. Zo krijg je meer balans en coordinatie gevoel Lachen

Okee,
En je hebt helemaal gelijk qua dat in-uitje, maar je ziet het misschien niet goed op de foto's.. maar de meeste foto's zijn gemaakt op de 2de sprong van het in-uit je, (bij foto 6, is de eerste sprong ook te zien trouwens Knipoog, en inderdaad ook zo gedaan zoals je zei met drafbalk ervoor, en zodat ik er dus goed in draf op af kon rijden Lachen!) dat hadden we dus al bedacht!, was makkelijker, en fijner voor mij! omdat Blaze dan ook wat rustiger blijft.

Dankjewel voor de tips! Lachen

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:12

HoiHoi;
zie dat je hier toch al redelijk hoog springt.. bijna een meter zeker?
Mmm moest ik van jou zijn, ik zou toch lagere sprongen doen, want eerlijk gezegd is je houding zeker niet goed.
Je trekt in de mond, gaat nr achter zitten hangen als je neer komt, en met die hoogte vind ik tog dat je nog iets meer kan meegaan...
Je paardje springt trouwens heel mooi en heeft er duidelijk zin in.. mooi met die oortjes vooruit..
Héél veel succes!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:18

Valerie__ schreef:
_Sanneman_ schreef:

Okee,
En je hebt helemaal gelijk qua dat in-uitje, maar je ziet het misschien niet goed op de foto's.. maar de meeste foto's zijn gemaakt op de 2de sprong van het in-uit je, (bij foto 6, is de eerste sprong ook te zien trouwens Knipoog, en inderdaad ook zo gedaan zoals je zei met drafbalk ervoor, en zodat ik er dus goed in draf op af kon rijden Lachen!) dat hadden we dus al bedacht!, was makkelijker, en fijner voor mij! omdat Blaze dan ook wat rustiger blijft.

Dankjewel voor de tips! Lachen

Wat je nu springt is een lijntje Knipoog Geen in-uitje.. Bij een in-uitje maken de paarden geen galopsprongen meer ertussen. Ze blijven in principe doorspringen over de kruisjes. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Knipoog

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 14:19

@xMRGANx; jaa.. denk dat het 90cm was, niet écht opgelet.
mijn houding is inderdaad niet goed! daar heb je gelijk in hoor, maar ik ben het drastisch aan het veranderen Knipoog dus dat komt goed.
Blaze heeft er inderdaad zin in, ze vind het heel erg leuk om te doen, dat merk je ook wel als je der op zit Lachen en dat is natuurlijk ook weer mooi meegenomen, haha Knipoog!
dankjewel voor je reactie.

@_Sanneman_; oh sorry! ja je hebt gelijk ik was eventjes in de war.. ik begrijp nu wat je bedoeld ja, ik zal het eens een keertje proberen Lachen

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:21

hele leuke pony en kan netjes springen