:
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
:
Ik ben ervan overtuigd dat Sofie 100% rekening houdt met haar paard (zie bitloos hoofdstel). Het mag dan niet altijd even goed gaan, maar ik heb zelden zo'n goed team gezien. De band die zij en Beautje hebben is er één waar ik alleen maar van kan dromen, grote bewondering 
Het plezier straalt er vanaf en ik denk dat dat bij hem al een hele prestatie is, niet?
Ik denk dat dat voor hem nu wel prioriteit nummer één is. En die techniek daar valt altijd aan te werken. Maar zoals jij zegt lijkt het mij het slimste, hem nu zo min mogelijk hinderen boven de hindernis. Om het met de woorden van mijn lesgeefster te zeggen: "het kan mij niet schelen of je nu achterstevoren zit en een salto doet, zolang hij maar goed loopt" 
Je stage bij manege Elburg is al weer een poos geleden
)
" Dus daarom reageer ik even
.
(leuk beest ook trouwens, had hem nog nooit op actiefoto's gezien
)
eeeeeeuuuwen geleden zeg
maarja, zal altijd een sterk karakter blijven, thuis heeft hij er in ieder geval al meer plezier in Paljassofie schreef:edit : http://www.youtube.com/watch?v=aDIFYoxYABk hier nog met bit en dus zonder bontje, ik zie een nog veel slechtere techniek vrees ik
haha
).
1 van zijn grote techniekproblemen is zijn landing : hij landt namelijk steeds in draf, wat eigenlijk niet kan, waardoor zijn benen in de knoop slaan. Vaart mag hij dus zeker hebben na de sprong
De hectiek is er gewoon altijd, het is nu eenmaal een paard wat zichzelf opdraait, ik vrees dat dat niet beter is op de lagere sprongen
Hij heeft op zich wel ervaring met springen genoeg, ik weet dat er hier geen "technische lijntjes" staan, maar die springen we vaak genoeg hoor, dit was parcourstraining. Ik heb verder het idee dat zijn techniek op deze hoogtes beter is dan op pakweg 40-50 cm... het voelt iig beter aan.
(haha, vind ik niet erg hoor, maar meneer Beau zelf heeft nogal een gigantisch ego
)
In draf landen is wel lastig ja. land je toevallig met je bovenlichaam naar voren gekanteld? hoe verder je met je bovenlichaam naar voren zit hoe moeilijker het voor een paard is in galop te springen. Probeer voor hij land je rug alweer recht te hebben (of zelfs een beetje achterover zitten) dat helpt mischien. Heeft hij verder geen enkele moeite met galloperen? 
Citaat:Springtechnisch zijn we nu vooral bezig om hem te laten landen in galop
Hij is wel erg leuk om naar te kijken..Paljassofie schreef:Hij heeft zowiezo heel veel moeite met galoperen, daar werken we ook wel aan hoor.. maarja, het zal echt nooit een goed galopje worden, dat is al lang duidelijk, de ene draver kan het nooit, de ander schudt het zo uit zn mouw.