Banjer en ik tijdens de springles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Banjer en ik tijdens de springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 13:38

Gister hadden Banjer en ik springles Lachen Banjer is met springen erg enthousiast en ik moet nog beter leren om dat enthousiasme op een nette manier in de hand te kunnen houden Lachen

Foto's zijn niet helemaal scherp, maar naar mijn mening wel duidelijk genoeg om te zien waar ik de mist in ging Clown

Even een paar kleine dingetjes vooraf:
Banjer en ik rijden western... de spijkerbroek is onze normale rijbroek en de laarzen zijn "echte westernrijlaarzen" Lachen
We rijden met een Torsion (boomloos), westernhoofdstel en splitreins (westernteugels). Dit is onze normale optoming, waarmee we tijdens de westerntrainingen ook rijden.

Commentaar mag uiteraard wel geleverd worden, op een normale en opbouwende manier.. maar bedenk wel dat onze instructrice waarschijnlijk hetzelfde heeft gezegd Haha!

Even stappen, terwijl de juf de hindernis aanpast:
Afbeelding

Hier zie je goed dat Banjer erg enthousiast is en dat ik moeite heb om haar op een nette manier bij me te houden:
Afbeelding

Hier was ik iets te enthousiast... ik ging te vroeg naar voren:
Afbeelding

Hier ging ik nog vroeger naar voren Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Wat nou drafbalk? ik spring gewoon alles in 1x *LOL*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uprica

Re: Banjer en ik tijdens de springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:09

Ziet er leuk uit Veer! beetje jammer dat niet alle foto's even scherp zijn Tong uitsteken
Maar die banjer kan er weer wat van! hihihi Tis jammer dat ik niet heb mee kunnen doen! Verdrietig

En zo te zien moet je banjer iets meer voorwaarts rijden als je de hindernis nadert? maar goed dat is moeilijk te beoordelen vanaf een foto natuurlijk! Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:16

Leuke foto's hoor, ondanks dat ze niet zo scherp zijn. Lachen
Het enige dat mij opvalt is je met de ene sprong je teugels juist wat strakker hebt en bij de andere sprong weer in een boogje.
Op 1 foto is de foto gemaakt al voordat jullie de sprong gingen maken en daar zie je dat je de teugels al vrij snel helemaal losgooit en imo kan je beter de teugels proberen in contact te houden, maar wel met genoeg vrijheid om te springen en dat pas vanaf het moment van de sprong. Lachen
Veel plezier en succes verder met jullie springcarrière!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:19

dank jullie Haha!

Judje: klopt... dat is duidelijk een van mijn zwakke punten... sommige foto's zijn op momenten dat ik Banjer voor mijn gevoel net wat teveel hinderde in haar mond en dat probeerde ik op andere foto's weer te voorkomen door haar meer teugel te geven en dan geef ik haar dus weer te veel ruimte... het is nog heel erg zoeken naar de juiste "lengte" Lachen Bedankt voor je commentaar Lachen

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:27

Heee Veer.

Jammer dat die fotos niet zo scherp geworden zijn Boos!
Verder vond ik dat je goed gesprongen hebt hoor.
Zeker omdat je niet zoveel springt vond ik echt dat je het netjes deed. Nou dan nu het rijtechnisch commentaar: Probeer meer in 1 tempo aan te rijden op een hindernis , hierdoor hoef je ook je teugels niet zo aan te nemen voor de hindernis. En vergeet ook niet na de hindernis rechtuit te gaan Tong uitsteken
De rest komt allemaal wel goed. Hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan! Jij en banjer hebben er in ieder geval allebei heel veel plezier in en das het belangrijkste.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:50

Ziet er netjes/leuk uit.
Probeer alleen je teugels niet los te laten Knipoog

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:25

mooi paard ziet er leuk uit
(mooi cap)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:03

Ha leuk, Banjer en Banjer aan het springen Haha!

Over teugels is al genoeg gezegd Knipoog maar ik denk dat je een betere sprong krijgt als je de hindernis wat hoger maakt. Op alle foto's zie je duidelijk dat Banjer totaal geen moeite heeft met de sprongetjes en op de voorlaatste foto staan d'r achterbenen nog op de grond als de voorbenen al bijna landen Wow!
Als je naar een hogere sprong toerijdt, zal ze wrs niet zo hard gaan en wat terugkomen in de sprong waardoor ze minder naar voren springt. Ze springt nl op alle foto's naar voren ipv naar boven met de schoft. Als ze een mooiere sprong maakt, kun jij ook beter je teugels op maat houden omdat ze nu iedere keer aan je teugels trekt in de naar-voren-sprongen.

Nog een vraagje, spring je vaak? Ik vind dit zadel nl niet zo geschikt om te springen, je beugels kunnen niet kort genoeg gemaakt worden om echt een goede verlichte zit aan te nemen en dit maakt het extra moeilijk om je balans te houden. Lange benen willen nog wel eens naar achteren zwaaien en als gevolg daarvan gaat je bovenlichaam naar voren.
Gezien Banjer's sprongen zou ik zeggen: vaak springen want ze doet het goed en vindt het duidelijk leuk, en jij ook OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:17

dank jullie Lachen

Ibonn: we hebben de sprongetjes bewust niet hoger gemaakt... ik vond het erg spannend en ik wou ook liever aan techniek werken, dan komt de hoogte wat later wel... Lachen Maar volgende keer zullen we zeker wel iets hoger gaan Lachen

We springen niet al te vaak... mijn beugels kunnen zeker nog veel korter gemaakt worden hoor... ik had ze nu maar 4 gaten korter gemaakt... ze kunnen zeker nog 10-15 gaten korter als het zou moeten Haha! Volgende keer zal ik ze nog wat korter maken

En springen gaan we zeker wat vaker/regelmatiger doen... Banjer vindt het idd leuk Haha!

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:44

Ik vergat steeds iets in je topic te posten, dus bij deze. Ik vond dat je het echt super gedaan hebt voor iemand die niet zo vaak springt, en Banjer springt ook echt heel makkelijk, dus wat Ibonn zei klopt wel, hij heeft er totaal geen moeite mee dus we gaan het straks gewoon steeds iets opbouwen. Komt helemaal goed. Wat die teugels betreft: dat klopt, maar soms rekende je er nog niet echt op dat hij al 'af zou gaan', of hij kwam er juist te dicht onder, dus dan zit je de ene keer iets voor en de andere keer iets achter de beweging, maar daar gaan we aan werken.

Ik zie je morgen denk ik wel weer.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 22:56

dank je Floor Lachen

Volgende les gaan we gewoon kijken of ik 2 gaatjes hoger durf ofzo... het zit echt tussen mijn oren Lachen

Tot morgen!