Dit zijn toch echt wel twee dingen die Sissi erg leuk vind!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chocobroodje schreef:Nou opzich kan een paard natuurlijk gewoon voor zich uit kijken met oogkleppen. Ook het laten vallen van de balk nadat het paard gesprongen is lijkt me vrij logisch. Voor een show is het natuurlijk prachtig om te zien, maar het borsttuig hang idd wel erg laag. Ik zou het zelf niet doen, maar vindt het wel stoer uitzien
Liezel1 schreef:chocobroodje schreef:Nou opzich kan een paard natuurlijk gewoon voor zich uit kijken met oogkleppen. Ook het laten vallen van de balk nadat het paard gesprongen is lijkt me vrij logisch. Voor een show is het natuurlijk prachtig om te zien, maar het borsttuig hang idd wel erg laag. Ik zou het zelf niet doen, maar vindt het wel stoer uitzien
Maar heel beperkt. Het zicht van een paard is heel anders. Die kunnen niet over vooruit kijken als een mens. In dit geval gaat het om een rijbak, waar een vrij korte wending wordt genomen zo te zien. De vraag is dus nog maar of die pony alles wel helemaal kan overzien.
lieziej schreef:De hindernis is idd een plank, welke los gelaten word zogauw als de voorbenen van het paard er over zijn, dus de kar rijdt er dan gewoon overheen.
De oogkleppen hebben we bij Sissi altijd heel erg wijd staan, en als ze niks zou zien zou ze niet springen he?
Dit was trouwens het hoogste wat we hebben gesprongen, we hebben één week hiervoor geoefend, en het waren telkens (maximaal 3 sprongen) sprongen van een centimeter of 30/40 en dan één keer zo "hoog" (Net iets onder de pionnen, dus 50 of zo) Er is dus 1x geoefend, en 1x op de demo gedaan, dus dit gebeurd niet wekelijks
Bovendien kennen wij deze pony heel erg goed, we hebben haar nu al ruim 10 jaar. Als je een pony zo lang hebt kun je heel goed inschatten wanner ze gaat schrikken/ iets eng vind. (Ik weet het, het blijven levende dieren die altijd kunnen schrikken, maar voor het zelfde geld ga je met pionnetjes rijden aan de kletter, komt een pion tussen zn benen enz. )
Borsttuig zit idd erg laag zie ik op deze foto. Heb het nog nooit zo laat zien zitten. Ik denk dat het komt omdat de kar nog op de grond staat, en de strengen dus het borsttuig iets naar beneden trekt?
muiszje schreef:lieziej schreef:De hindernis is idd een plank, welke los gelaten word zogauw als de voorbenen van het paard er over zijn, dus de kar rijdt er dan gewoon overheen.
De oogkleppen hebben we bij Sissi altijd heel erg wijd staan, en als ze niks zou zien zou ze niet springen he?
Dit was trouwens het hoogste wat we hebben gesprongen, we hebben één week hiervoor geoefend, en het waren telkens (maximaal 3 sprongen) sprongen van een centimeter of 30/40 en dan één keer zo "hoog" (Net iets onder de pionnen, dus 50 of zo) Er is dus 1x geoefend, en 1x op de demo gedaan, dus dit gebeurd niet wekelijks
Bovendien kennen wij deze pony heel erg goed, we hebben haar nu al ruim 10 jaar. Als je een pony zo lang hebt kun je heel goed inschatten wanner ze gaat schrikken/ iets eng vind. (Ik weet het, het blijven levende dieren die altijd kunnen schrikken, maar voor het zelfde geld ga je met pionnetjes rijden aan de kletter, komt een pion tussen zn benen enz. )
Borsttuig zit idd erg laag zie ik op deze foto. Heb het nog nooit zo laat zien zitten. Ik denk dat het komt omdat de kar nog op de grond staat, en de strengen dus het borsttuig iets naar beneden trekt?
en juist daarom zou ik dit nooit in mn hoofd halen eigenlijk.. Pony moet én afzetten EN daarbij in de lucht nogsteeds het gewicht van de kar in 1 keer meenemen. Pony remt, kar stopt, pony zet af, kar moet dus in de lucht weer een stukje in beweging worden gezet, pony landt, kar stopt, pony galopeerd door, en de kar moet weer in beweging worden gezet. (kar stopt zijn natuurlijk fracties, maar het feit dat de wielaandrijving niet constant is zeg maar maakt het ENORM zwaar. Net als een kruiwagen die je eenmaal rijdend hebt prima te doen is, maar als je start en hij is helemaal vol écht zwaar is)