Springen met Victory

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber27

Springen met Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 15:26

Zaterdag hebben Vic en ik weer een sprongetje gemaakt. Mijn zusje was mee en die heeft supermooie foto's gemaakt! Ze is bijna 10 en begint het paardrijden net een beetje te snappen. Ook daar zijn wat foto's van.

Binnenkort wil ik een startpas aanvragen en starten.
Natuurlijk hebben we wel ingesprongen van tevoren. Eerst balkjes gelopen en daarna nog een lager kruisje.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Typisch Vic hoofd :')
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

En hier mijn zusje nog even. Het was de tweede keer dat ze erop zat. Laarsjes krijgt ze met haar verjaardag en de volgende keer dat ze mee gaat, maken we gaatjes bij in de beugelriemen dus dan kan ze haar voeten in de beugels zetten.
11.
Afbeelding

12. De draf gaat ook al goed. Zelfs van been wisselen krijgt ze al door.
Afbeelding

13. Voor het allereerst helemaal los! Wel gewoon op een volte om mij heen. Zelf stilstaan.
Afbeelding

14. Kijken of ze op het goede been zit heeft ze nog niet door. Het wisselen wel.
Afbeelding

15. Nog een superleuke foto van de twee samen :)
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

dyoka

Re: Springen met Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:44

Ziet er goed uit. :)
Maar misschien is het ook handig om hindernissen verspreidt door de bak te zetten, zodat ze ook leert van de bakrand af te springen.
Succes met starten!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:49

Ziet er goed uit!

Volgende keer even de andere staander gebruiken, met een beetje pech rolt de balk er nu niet goed af mocht het paard hem aantikken.

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:17

Leuk! :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:27

Wat een iemieminie bak zeg :+

Op wedstrijd moet je een parcours springen en staan de hindernissen 'los' ergens waardoor je paard geen houvast heeft aan een bakrand. Probeer zoals dyoka al zegt eens de hindernis in het midden van de bak te zetten om te kijken hoe hij dan springt, dan moet hij het namelijk echt zelf doen en moet jij hem tussen je teugels en benen houden.

Verder ziet het er goed uit hoor :)

S4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:56

Ziet er goed uit hoor, probeer je hand wat meer mee te geven boven de sprong.

Maar ben ik nu echt de enige die het levensgevaarlijk vindt hoe je zusje haar voeten in de beugelriemen heeft? Als er wat gebeurt, blijft ze hangen met alle gevolgen van dien.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:11

Ik vind het er trouwens ook niet zo prettig uit zien hoe je zusje met de pessoa rijdt...

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 18:01

Ja die beugels inderdaad. De volgende keer maak ik gaatjes bij zodat ze d'r voeten in de beugels kan zetten. Voor d'r verjaardag krijgt ze laarsjes dus dat komt helemaal goed verder. We hadden zaterdag niet zo veel tijd dus vandaar ook nog steeds dit bit. Lola (zusje) heeft de teugels vaak los hangen omdat ze nog niet echt durft te pakken dus ik denk niet dat Vic er erg veel last van heeft gehad.

Verder bedankt voor de tips, ga er aan werken. Bijna elke donderdag gaan we ook naar de rojvereniging en springen we een parcoursje. Thuis is de bak erg klein inderdaad en dan kan ik moeilijk een hindernis in het midden zetten.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:06

Amber27 schreef:
Ja die beugels inderdaad. De volgende keer maak ik gaatjes bij zodat ze d'r voeten in de beugels kan zetten. Voor d'r verjaardag krijgt ze laarsjes dus dat komt helemaal goed verder. We hadden zaterdag niet zo veel tijd dus vandaar ook nog steeds dit bit. Lola (zusje) heeft de teugels vaak los hangen omdat ze nog niet echt durft te pakken dus ik denk niet dat Vic er erg veel last van heeft gehad.

Verder bedankt voor de tips, ga er aan werken. Bijna elke donderdag gaan we ook naar de rojvereniging en springen we een parcoursje. Thuis is de bak erg klein inderdaad en dan kan ik moeilijk een hindernis in het midden zetten.

Oh oké. :)
Nee het ook niet erg hoor, aangezien ik lees dat je er normaal een ander bit bijpakt.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:13

Haha mooizo ;) net weer gereden. Hij deed het super

waaiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:15

Super leuk dekje <3

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:05

Haha dankje! Ooit een keer op de aangespannen dag in gilze gekocht :)

Wellantdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:18

Wat een braaf paardje. Probeer je handen wat meer mee te geven;)