Friesje loves springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kikie

Friesje loves springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:48

Hee, *D
Wat leuk dat jullie een kiekje komen nemen van deze lieve schat van een Fries genaamd Lieke(le) <3
Ze houdt heel erg veel van springen, wordt ze echt hyper actief van want er hoeft alleen maar een hindernis in de bak te staan en mevrouw denkt SPRINGEN :o , daarom doen we dit afwisselend de ene week wel een keer. Verder rijden we dressuur,mennen en vooral ook buitenrijden. :D
Natuurlijk heb ik zelf ook verbeter puntjes bijv,
- Niet naar de grond/opzij staren.. peerd komt er heus wel overheen :o
maar ik vind het leuker als jullie ermee komen ;)

Nu rij ik met een ander zadel die er beter op ligt want toen deze foto's gemaakt werden kwamen we tot de conclusie dat zadel naar achter schoof tijdens springen, nu spring ik niet heel vaak dus hebben we niet voor een springzadel gekozen maar hebben we een andere veelzijdigheid zadel erop.

Kijk en geniet, foto's van inrijden zijn er niet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uhh, tja .. we wilden gaan vliegen
Afbeelding

Lieke is erg fotogeniek ik daarin tegen wil liefst niet op de foto's :o ;)
Afbeelding

Afbeelding

Deze had ik niet verwacht...
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. Wij vliegen er weer vandoor :D
Afbeelding

Commetaar en tips zijn welkom :D

vicksytje

Re: Friesje loves springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:50

Hele leuke foto's ook van je peerd. :)
Inderdaad het zadel, maar dat zeg je zelf dus heb ik niks op aan te merken. ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:52

leuk zeg ! de tweede foto is echt mooi

kikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:59

Hee
Bedankt :D
Ennuh ja, ik baal echt van zadel :(
> mang , ook bedankt. Ja het is een mooie foto behalve dat IK naaar benende kijk :( Foei :o

Dit is de eerste dat ik op bokt zit, eindelijk uitgevonden hoe je foto's erop moet zetten :P ;)

Verder zijn commetaar en tips nog altijd van hartelijk welkom.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:01

leuk om te zien, maar blijf wel nadenken
een fries is een heel zwaar paard en niet gebouwd om te springen, zijn volle gewicht komt dan ineen x neer op zijn voorbenen en daar is hij niet voorgebouwd,
dus kijk uit dat je zijn kniën niet kaport maakt!

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:06

Super! ik ben zelf gek op springen en op friezen(A) we hebben allemaal friezen maar die van ons springen zo makkelijk niet! leuk zeg.! :D

mijn tip: op de ene foto zet hij vroeg af en op een andere laat. ik zou er eerst eens een draf balje voor leggen dikke 2 meter. en eens over alleen een balkje te galoperen zo kun je zelf ook goed leren inschatten. owja:P hij wou graag snel zij je hé? probeer hem wel rustig te houden anders begint hij vlak te springen en dan kom je in de problemen als het hoger word;)

groetjess!!

kikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:13

NienkeNiels schreef:
leuk om te zien, maar blijf wel nadenken
een fries is een heel zwaar paard en niet gebouwd om te springen, zijn volle gewicht komt dan ineen x neer op zijn voorbenen en daar is hij niet voorgebouwd,
dus kijk uit dat je zijn kniën niet kaport maakt!

Ja, dat is ook het punt waarom we het niet vaak doen ;) Ik ben ook veel aan het denken geweest , gegoogled enz. maar ze vindt het zo leuk daarom doen we het niet al te vaak. (Ik zei om de week maar das ook niet helemaal waar, ik wou het nog veranderen het is eigenlijk 2 x in de maand :o )

kikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:23

lisanneik schreef:
Super! ik ben zelf gek op springen en op friezen(A) we hebben allemaal friezen maar die van ons springen zo makkelijk niet! leuk zeg.! :D

mijn tip: op de ene foto zet hij vroeg af en op een andere laat. ik zou er eerst eens een draf balje voor leggen dikke 2 meter. en eens over alleen een balkje te galoperen zo kun je zelf ook goed leren inschatten. owja:P hij wou graag snel zij je hé? probeer hem wel rustig te houden anders begint hij vlak te springen en dan kom je in de problemen als het hoger word;)

groetjess!!

Hee :D

Harstikke bedankt voor je tips/commetaar. Dit zal ik even onthouden voor als we de volgende keer gaan springen;)
Als we gaan springen wil ik de nu idd vooral rustig en onder controle te hebben, dit was de laatste x gelukt en toen ging springen super! (helaas geen foto's) verder moeten we idd goed leren inschatten :o
Echt supper bedankt *D ;)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:22

ziet er leuk uit :) heb zelf ook een friese springliefhebber. en ze kan het nog aardig goed ook.

als tip heb ik: probeer niet zo ver uit het zadel te komen. verlichte zit is om je gewicht te verdelen en mee te bewegen, je hoeft niet zelf te springen ;) . en je handen mee naar voren richting de mond. verder ziet het er goed uit vind ik

kikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:52

carolalisa schreef:
ziet er leuk uit :) heb zelf ook een friese springliefhebber. en ze kan het nog aardig goed ook.

als tip heb ik: probeer niet zo ver uit het zadel te komen. verlichte zit is om je gewicht te verdelen en mee te bewegen, je hoeft niet zelf te springen ;) . en je handen mee naar voren richting de mond. verder ziet het er goed uit vind ik

Hee
Hahah leuk :D
Ennuh bedankt voor je tip, hahah dat ik zelf ook mee springwas me tijdens het rijden nog niet eens opgevallen(onbewust gedaan) maar daar zal ik de volgende x rekening mee houden :o
En van me handen was me idd ook opgevallen toen ik de foto's zag. Kan idd wel meer ;)

Bedankt voor je reactie :D
ps bedoel je vooral de laatste foto? want daar werd ik echt omhoog gelanceerd (zat net terug te denken toen we aan het springen waren ;) )

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:01

jullie zijn een leuk team <3

leuk hoor :D

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:31

Zou willen dat die van mij dat deed, haha!
Super kiekjes!

kikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 08:33

Hee :D

heathfield en an_ti bedankt voor je leuke reactie :o

Ennuh an_ti, bij ons op stal is Lieke tot nu toe echt de springfries, haar moeder hebben we ook een keer vrijgesprongen maaruh daar snapt zij niks van.
Antje (is bijna 2) die vind het leuk om over een een balkje heen te springen (gekkert) :o