was wel even spannend natuurlijk,voor ons beiden!
nou hier mijn verslagje van vandaag!:
kom daar aan op stal,eigenaar had de paarden op stal laten staan dus dat was wel fijn
amber opgezadeld in de stal,ze was heel braaf,had ik bij lady niet hoeven doen,die trapte je zo de stal uit haha
zadel past erg goed alleen de singel is een beetje te lang
hoofdstel was ook te groot en de peesbeschermers pasten gelukkig wel,wat ik dus niet verwacht had omdat het full is
nou toen ik klaar was zijn we,eigenaar en ik met amber,naar de stal gelopen waar ik gebruik mag maken van de bak
ongeveer 1 km verderop.ze was heel braaf,alleen even oppassen voor 2 honden op een erf waar we langsmoesten,maar dat ging allemaal goed!ze was wel kijkerig en hield alles goed in de gaten maar ze was superbraaf buiten!!
daar aangekomen eerst even met amber door de bak een paar rondjes gelopen(ze wisten niet of ze ooit wel s in een bak was geweest)ging allemaal goed.
tanja(vrouw die daar rijdt op ook een hafje van stal daar was aan t rijden en was even afgestapt om mij te helpen)
doordat mijn singel te lang was,zaten de stoten aan allebei de kanten op t laatste gaatje,en bij het opstijgen trok ik t zadel dus iets scheef,daarom ging ze aan de andere kant tegenhangen
nou toen zat ik dus erop,en amber vond het allemaal wel een beetje spannend,dat er weer iemand op haar rug zat vond ze maar gek,maar ze was wel heel braaf,deed geen stap verkeerd
tanja paar rondjes meegelopen,daarna zelf gereden,eerst veel gestapt en amber was echt heel voorwaarts,hoefde bijna geen been te geven
op een gegeven moment ging ze zelfs lekker met haar hoofd tussen haar benen lopen,ze ontspande heerlijk en lekker de oortjes naar voren!
ze zette ook meteen de achterhand er goed onder,daarna heb ik even een drafje gedaan,ging ook super!!
heerlijke draf heeft ze zeg
toen weer teruggenomen naar stap,op mijn zit!!
alleen vond ze t volgens mij zo leuk dat ze telkens wilde draven
in de wei naast de bak stonden 2 merries met veulens(ook hafjes) en die veulens stonden met hun koppie over de bakrand te kijken,lekker nieuwsgierig
echt superleuk om te zien!!alleen toen tanja met haar haf uit de bak ging had ik haar even stilgezet en toen wou ze niet meer lopen,ik gaf been maar ze reageerde niet,dus een klein tikje met de zweep en toen gaf ze een bok hahaha
voelde er toch bijna niks van
nou toen we klaar waren amber even in de stal gezet,en even met de gaatjestang het hoofdstel op maat gemaakt!
toen weer teruggelopen naar huis,was ze ook superbraaf,toen olinde,haar maatje hoorde dat we eraan kwamen meteen hinniken!
ze was toen ik haar afzadelde echt heel aanhankelijk,kwam hele tijd naar me toe,knuffelen,echt zo schattig
het is me dus echt 100% meegevallen en ben helemaal blij met mn leuke paardje!
sorry voor t lange verhaal maar wou t ff kwijt