eerste keer rijden zit er weer op!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

eerste keer rijden zit er weer op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:25

ik ging vandaag voor het eerst op mijn nieuwe verzorghaflinger rijden,ze is 5 jaar niet onder het zadel geweest!en ik verzorg haar en een andere 2-jarige merrie sinds deze week!
was wel even spannend natuurlijk,voor ons beiden!
nou hier mijn verslagje van vandaag!:
kom daar aan op stal,eigenaar had de paarden op stal laten staan dus dat was wel fijn Haha!
amber opgezadeld in de stal,ze was heel braaf,had ik bij lady niet hoeven doen,die trapte je zo de stal uit haha
zadel past erg goed alleen de singel is een beetje te lang Boos!
hoofdstel was ook te groot en de peesbeschermers pasten gelukkig wel,wat ik dus niet verwacht had omdat het full is Haha!
nou toen ik klaar was zijn we,eigenaar en ik met amber,naar de stal gelopen waar ik gebruik mag maken van de bak Knipoog ongeveer 1 km verderop.
ze was heel braaf,alleen even oppassen voor 2 honden op een erf waar we langsmoesten,maar dat ging allemaal goed!ze was wel kijkerig en hield alles goed in de gaten maar ze was superbraaf buiten!!
daar aangekomen eerst even met amber door de bak een paar rondjes gelopen(ze wisten niet of ze ooit wel s in een bak was geweest)ging allemaal goed.
tanja(vrouw die daar rijdt op ook een hafje van stal daar was aan t rijden en was even afgestapt om mij te helpen)
doordat mijn singel te lang was,zaten de stoten aan allebei de kanten op t laatste gaatje,en bij het opstijgen trok ik t zadel dus iets scheef,daarom ging ze aan de andere kant tegenhangen Knipoog
nou toen zat ik dus erop,en amber vond het allemaal wel een beetje spannend,dat er weer iemand op haar rug zat vond ze maar gek,maar ze was wel heel braaf,deed geen stap verkeerd Haha!
tanja paar rondjes meegelopen,daarna zelf gereden,eerst veel gestapt en amber was echt heel voorwaarts,hoefde bijna geen been te geven Haha!
op een gegeven moment ging ze zelfs lekker met haar hoofd tussen haar benen lopen,ze ontspande heerlijk en lekker de oortjes naar voren!
ze zette ook meteen de achterhand er goed onder,daarna heb ik even een drafje gedaan,ging ook super!!
heerlijke draf heeft ze zeg Haha!
toen weer teruggenomen naar stap,op mijn zit!! Haha! alleen vond ze t volgens mij zo leuk dat ze telkens wilde draven Haha!
in de wei naast de bak stonden 2 merries met veulens(ook hafjes) en die veulens stonden met hun koppie over de bakrand te kijken,lekker nieuwsgierig Tong uitsteken echt superleuk om te zien!!
alleen toen tanja met haar haf uit de bak ging had ik haar even stilgezet en toen wou ze niet meer lopen,ik gaf been maar ze reageerde niet,dus een klein tikje met de zweep en toen gaf ze een bok hahaha Haha!
voelde er toch bijna niks van Tong uitsteken Haha!
nou toen we klaar waren amber even in de stal gezet,en even met de gaatjestang het hoofdstel op maat gemaakt!
toen weer teruggelopen naar huis,was ze ook superbraaf,toen olinde,haar maatje hoorde dat we eraan kwamen meteen hinniken!
ze was toen ik haar afzadelde echt heel aanhankelijk,kwam hele tijd naar me toe,knuffelen,echt zo schattig Haha!
het is me dus echt 100% meegevallen en ben helemaal blij met mn leuke paardje!
sorry voor t lange verhaal maar wou t ff kwijt Bloos Haha!

Dunno

Re: eerste keer rijden zit er weer op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:32

heey,

fijn dat 't toch zo goed ging vorig paardje van me (heb nog 'n foto in me profiel staan van dr) heeft voordat ik dr kreeg 7 jaar? niks meer gedaan dan alleen maar op de wei gestaan en hebben wat kinderen met dr geknuffelt enz, meer eigk niet zo...
was ook zo lief..
haha leuk als die kleintjes er bij staan te kijken he Tong uitsteken

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:41

ja echt super!
ja die kleintjes zijn echt lief Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:41

wat ontzettend leuk!! (en je was nog zo zenuwachtig toch?)
Maare, zorg wel dat de boel volgende keer past he? Een beetje leuke bok enzo en het zadel gaat zo alle kanten op!
Klinkt echt als een leuk beestje, jullie gaan vast veel plezier hebben samen! Zo te horen heeft ze jou iig al volledig geaccepteerd!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 12:47

Zwerte schreef:
wat ontzettend leuk!! (en je was nog zo zenuwachtig toch?)
Maare, zorg wel dat de boel volgende keer past he? Een beetje leuke bok enzo en het zadel gaat zo alle kanten op!
Klinkt echt als een leuk beestje, jullie gaan vast veel plezier hebben samen! Zo te horen heeft ze jou iig al volledig geaccepteerd!

ja niet echt zenuwachtig maar was natuurlijk wel even spannend de 1e x,ook omdat het voor haar weer t eerst ohz was sinds 5 jaar!!
het zadel lag verder heel goed stil,was alleen met opstijgen Knipoog
ik heb nu van een vriendin een kortere singel gekregen en zij neemt dan mijn singel Knipoog
ze is ook echt leuk Haha! we gaan samen hopelijk nog veel plezier hebben!