Vandaag mijn nieuwe aanwinst Dubio naar de Eagles ranch in Texel gebracht.
Hier gaat hij de komende 2 jaar van zijn leventje doorbrengen om op te groeien.
Poehee wat waren wij zenuwachtig, hij had nog nooit op de trailer gestaan en vandaag moesten we hem ophalen in Noord Brabant en in 1 ruk door naar Texel, via de BOOT
Met dank aan de man van krackertje hier op bokt en tevens de fokker hebben we Dubio in alle rust (met behulp van wat Tranquigel) op de trailer gezet.
We hielden rekening met wat gestommel, maar we hoorden helemaal geen geluid uit de trailer komen. Ik werd steeds zenuwachtiger en allerlei rampscenario's, die ik jullie verder wil besparen, schoten door mijn hoofd. Ik dacht echt dat er wat mis was. Tot overmaat van ramp kregen we te maken met 6km file op de A1 en de brug ging daar ook nog eens open.......
Hierdoor werd de reis extra spannend, want we wilden de boot van 15:30 halen, anders moesten we een uur op de volgende boot wachten. En daar had ik nou niet bepaald zin in, aangezien we al 3,5 uur onderweg waren.......
Om een lang verhaal nog enigzins kort te houden, we hebben de boot om 15:29:44 gehaald. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om uit te rekenen dat we de boot dus met 16 seconden gehaald hebben.
Op de boot werd Dubio wakker van een harde bel en een schelle omroepstem, maar hij bleef rustig staan, jaja hij stond gelukkig nog!
De vervolgreis op Texel heeft deze jongeman zich ook voorbeeldig gedragen.
Vannacht staat hij nog in een box naast zijn leeftijdsgenootjes en morgen mag hij lekker met zijn nieuwe vriendjes het land op.
Voor een link met mooie foto's van Dubio nog bij de fokker: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=971022
En hier twee foto's van het mannetje in de box op Texel:

met de groetjes van Dubio