Dubio en het grote Texelse avontuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Dubio en het grote Texelse avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 20:53

Beste bokkers,

Vandaag mijn nieuwe aanwinst Dubio naar de Eagles ranch in Texel gebracht.
Hier gaat hij de komende 2 jaar van zijn leventje doorbrengen om op te groeien.

Poehee wat waren wij zenuwachtig, hij had nog nooit op de trailer gestaan en vandaag moesten we hem ophalen in Noord Brabant en in 1 ruk door naar Texel, via de BOOT Wow!
Met dank aan de man van krackertje hier op bokt en tevens de fokker hebben we Dubio in alle rust (met behulp van wat Tranquigel) op de trailer gezet.
We hielden rekening met wat gestommel, maar we hoorden helemaal geen geluid uit de trailer komen. Ik werd steeds zenuwachtiger en allerlei rampscenario's, die ik jullie verder wil besparen, schoten door mijn hoofd. Ik dacht echt dat er wat mis was. Tot overmaat van ramp kregen we te maken met 6km file op de A1 en de brug ging daar ook nog eens open....... Ziek

Hierdoor werd de reis extra spannend, want we wilden de boot van 15:30 halen, anders moesten we een uur op de volgende boot wachten. En daar had ik nou niet bepaald zin in, aangezien we al 3,5 uur onderweg waren.......
Om een lang verhaal nog enigzins kort te houden, we hebben de boot om 15:29:44 gehaald. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om uit te rekenen dat we de boot dus met 16 seconden gehaald hebben.

Op de boot werd Dubio wakker van een harde bel en een schelle omroepstem, maar hij bleef rustig staan, jaja hij stond gelukkig nog!
De vervolgreis op Texel heeft deze jongeman zich ook voorbeeldig gedragen.
Vannacht staat hij nog in een box naast zijn leeftijdsgenootjes en morgen mag hij lekker met zijn nieuwe vriendjes het land op.

Voor een link met mooie foto's van Dubio nog bij de fokker: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=971022

En hier twee foto's van het mannetje in de box op Texel:
Afbeelding

Afbeelding

Doei, doei met de groetjes van Dubio
Laatst bijgewerkt door Umpiedumpie op 06-09-08 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Dubio en het grote Texelse avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:03

Mooi beestje en een goed besluit om hem in de opfok te doen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:20

Wij gaan elk jaar naar Texel op vakantie en ik ben ook al op de Eagles Ranch geweest, het is echt mooi daar. En als we erlangs rijden dan staan al die paarden zo lekker buiten! Goeie keus, al zal je wel niet elke week kunnen gaan kijken.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:20

Gefeliciteerd met Dubio!
Wat een gaaf veulen Cool

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 08:26

Bedankt voor de reacties! Ik ben van plan elke maand een keer langs te gaan om hem uit het land te halen en lekker te poetsen. Zo kan jij toch een beetje aan mij wennen.

Toch vind ik het een gek idee dat ik mijn paardje niet elke dag kan zien... Verdrietig

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:58

Gelukkig is de reis voorbei en staat knappe Dubio lekker in z'n stalletje op Texel! En nu doe je regelmatig een heerlijk weekendje Texel om je veulie te bezoeken.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:47

Het is ook raar om je paard niet vaak te zien, ik heb zelf al een jaar een paard in de opfok, nog niet eens zo ver weg hier. En ik ga elke week kijken. Maar ik kan haar helemaal niet uit het land halen, ze staat in een groep en ze worden knettergek als je er een uithaalt. Maar ik denk dan maar dat het wel natuurlijk is zo, eerst een paar jaar spelen en dan... aan het werk!!
Mijn paard komt nu naar huis als het weer te slecht wordt om buiten te lopen en eigenlijk is het jaar opfok omgevlogen!!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:01

nou wie weet komen we elkaar wel tegen! Wij zijn ook van plan om eens per maand eens te gaan kijken bij onze kleine grote man. Wel vreemd hoor zo zonder hem...

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:33

Hoi Aylin!

Wat leuk dat je er nog een paard erbij hebt! Dit wordt vast de nieuwe Umay! Hij is zeker net zo mooi! Hoe gaat het trouwens met Umay en Roosje?? Veel plezier met Dubio!

Groetjes,
Claire

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:11

Hi Claire,

Dank je wel voor je berichtje.
Umay gaat als een trein en met die kleine Roos gaat het ook prima, die vermaakt zich goed in Hem!

Hoest met jouw Ulany?

@qt_shetties, ik ga de 20e weer!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:44

Umpiedumpie, wat een avontuur zo`n reis, dat kost zenuwen, wij zijn blij dat het allemaal zo goed verlopen is en dat Dubio zich voorbeeldig gedragen heeft.

Het is al een hele kerel aan het worden, het wordt een grote vent straks met een klein vrouwtje erop, maar.....kijk maar naar jeanette Haazen die rijdt ze ook alle kanten op, zelfs het A-kader in, komt helemaal goed met jullie.

Als je hem weer gaat bezoeken, maak wat leuke foto`s, we volgen hem erg graag Ja

Oh ja, zogauw je gaat lessen bij Hanneke, laat even iets weten.

Groetjes van een trotse en blije fokster.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:43

Mijn jonge paard komt terug uit de opfok, niet van Texel hoor! Maar ik moest het even kwijt.
De reden is wat minder: ze heeft mok. Thuis kunnen we dat beter behandelen en ze is nu 2,5 dus het wordt tijd voor wat lesjes voetjes geven enzo.

En wij gaan altijd op vakantie naar Texel, ik zou er zo wel weer heen willen! Heerlijk is het daar.

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:35

spannende reis voor jullie!! het is echt een leuk beestje!!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:26

snel de nieuwe foto's er ook bij zetten van die kleine kanjer!!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 07:59

Stasja hier op bokt en ik zijn gisteren weer gaan kijken bij de kleine man.
We werden begroet met een hinnik. Ik liep heel stoer met het halster op hem af, maar hij vond het minder stoer en liep steeds voor me weg......
Ok dan niet ventje.....
Dus, zijn we lekker in het land gaan zitten bij hem en zijn vriendjes.

Dubio is niet helemaal lekker, hij heeft ontstoken oogjes en is een beetje hangerig, maar gelukkig wordt er goed voor hem gezorgd.
Hij heeft als enige van het stel geen wondjes/schrammetjes, want het is me al duidelijk. Hij is heel erg onderdanig en hij wordt beschermd door een oude vosruin, die wij al heel liefkozend opa genoemd hebben Haha!

Na een uurtje kwam meneer toch even kijken en uiteindelijk at hij brokjes uit onze handen en konden we hem aaien en hebben we lekker met hem gekroelt.

Volgende keer pak ik hem wel, maar ik wilde zijn vertrouwen nu niet beschamen.

Hier nog een paar kiekjes van Dubio, die als kool groeit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's gemaakt door Stasja. Thanks!!!!

Groetjes van Dubio en co

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:02

Wat fijn dat hij een maatje gevonden heeft.
Hij zal wel wat kinderziektes onder de leden hebben nu. Haha!

Hopen dat ie zich volg keer wel laat vangen!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 10:23

Zondag ben ik met qt_shetties hier op bokt weer naar Dubio geweest en om naar haar ponyknol te kijken.

Zijn ogen zijn helaas nog steeds ontstoken. We hebben er lang over gedaan, maar uiteindelijk hebben we hem te pakken gekregen en zijn ogen helemaal schoongemaakt en gezalft.

Verder gaat het heel goed met Dubio. Hij wordt erg groot en steeds donkerder. Erg leuk! Pling

Hier nog wat nieuwe foto's gemaakt door qt_shetties Thanks!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zal de laatste keer vanuit Texel zijn, want ik verhuis Dubio eind van de maand naar een opfok in Oudesluis Noord Holland.
Ik kan nu gewoon te weinig naar hem toe.

Groetjes van Dubio Doei!
Laatst bijgewerkt door Umpiedumpie op 11-11-08 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:26

wat een heerlijk mannetje!
jammer dat hij verhuist alweer,maar dat is veel prettiger voor jou!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 19:14

takkie_muis schreef:
wat een heerlijk mannetje!
jammer dat hij verhuist alweer,maar dat is veel prettiger voor jou!

Dank je wel.

Het is inderdaad wel jammer dat hij weer moet verhuizen, maar ik denk dat dit uiteindelijk voor beide in het voordeel zal werken Knipoog

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:06

Ik heb ook even in je andere topic gekeken, wat een mooierd!
Wel spannend zeg zo'n hele reis en dan ook nog met de boot! Wel heel positief dat hij zich zo goed heeft gehouden natuurlijk, dan wilt hij er vast op de terugweg wel weer in:)