Time to say goodbye... Dag Maatje..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Time to say goodbye... Dag Maatje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 01:27

Na ruim tien jaar is het dan zo ver. Mijn kleine toppertje krijgt een nieuw thuis. Gelukkig bij haar oude verzorgster, maar toch is het een heel raar idee. Mijn kleine maatje en ik hebben straks allebei een ander thuis. Ik in Hooghalen, zij in Peize. Toen ik een jaar of 9-10 was vond ik het zeer terecht dat als Mies weg ging ik ook weg zou zijn. (leuk, dreigenmenten van ouders en zelf een erg rijke fantasie hebbende Knipoog ) Maarja, ik ga ook weg van deze plaats, maar niet op de manier zoals ik toen bedoelde. In die jaren vond ik het namelijk heel normaal om dan met slaapzak, iets eten, een beetje geld en Mies het huis te ontvluchten en dan mijn eigen toekomst te zoeken. Met Mies natuurlijk. Het is nooit zover gekomen. Waarschijnlijk maar beter ook Knipoog
(De reden dat Mies een ander plekje krijgt is omdat ik met mijn ouders mee ga verhuizen naar een huis waar geen land bij is. De kans dat we haar konden blijven houden was verschrikkelijk klein. Nu kan ze gelukkig bij haar oude verzorgster terecht Lachen )

De snelle rekenaar zal wel al doorhebben dat ik Mies dus heb gehad vanaf mijn negende. Ook begrijp je dan al snel dat deze pony mijn hele pubertijd heeft meegekregen. Mijn eerste liefdes aan heeft moeten horen, mijn klagerijen en een hoop geklets over alles en vooral niks. Maar ze heeft ook een hoop getut, uitjes voor de kar en een heleboel gehobbel op haar rug te verduren gehad. Toch werd ik altijd vrolijk begroet met een hoop gehinnik of ze kwam op mij afgestormd (om soms vervolgens doodleuk een spelletje te gaan spelen. ‘Wie is sneller, baasje of ik?’). Natuurlijk zijn er ook genoeg dipjes geweest. Hoefbevangenheid, het afscheid nemen van de andere pony’s en het verliezen van haar bonte shetlander maatje. Olga overleed in 2003 na de bevalling van een eerder overleden merrieveulen. Toch zijn er meer dan genoeg leuke momenten te noemen. De eerste keer samen over een hindernis, crossen over zandpaden, het mennen, de wandelingen, het kroelen. Het troostende duwtje tegen mijn arm als ik me rot voelde. Praten kan ze misschien niet, maar ze is en blijft speciaal.

Maar toch is het morgen zover, morgen brengen we haar naar Peize. Het zal thuis straks een heel gek gezicht zijn. Een weiland met alleen nog drie schapen waar geen zwarte dondersteen meer bij staat. Geen gehinnik meer en zelf niet meer even snel na het werk het weiland inlopen om even te checken hoe het met haar gaat en even te kroelen. Geen wandelingen meer door het veld en geen troostend duwtje tegen mijn arm als ik mij rot voel. Toch weet ik dat ze een mooie toekomst krijgt en samen komt te staan bij een andere pony. Het is beter zo. En één groot voordeel, ik mag altijd langskomen om te kijken hoe het met haar gaat. Helemaal super dus!

Zo af en toe vertellen mensen mij ach joh, het is slechts een paard.
Ze zien de reisafstanden, de tijd gespendeerd en het geld uitgeven voor slechts een paard en ze begrijpen het niet.
Uur na uur gaat voorbij en mijn enige gezelschap is slechts een paard.
Mijn meeste trotse momenten waren met ‘maar’ een paard en ook mijn droevigste momenten kwamen door ‘maar’ een paard .
Maar in die donkere dagen was het de tedere aanraking van slechts een paard die me sterk en motiveerden om door te gaan.
Slechts een paard brengt mij pure vriendschap, vertrouwen en geluk.
Slechts een paard brengt medeleven en geduld bij mij omhoog waardoor ik een beter persoon ben geworden.
Door slechts een paard sta ik vroeg op, maak ik lange wandelingen en kijk ik verlangend uit naar de toekomst.
Voor mensen zoals ik is het niet Slechts een paard.
Maar een belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst, menige blijde herinnering uit het verleden en de pure blijdschap voor het heden.
Slechts een paard brengt al het goede in mij omhoog en leidt mij af van alle zorgen van de dag.

Dag meisje, ik ga je missen...
Afbeelding

TiaraBungy

Re: Time to say goodbye... Dag Maatje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:34

Heel sterkte meis! Ach gut
Gelukkig dat je haar altijd op kunt zoeken!
Veel liefs! En nogmaal heel veel sterkte morgen! Ach gut

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:35

je hebt wel een goede beslissing genomen,

Sterkte .

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:36

Wow,Prachtig stukje onderaan...Hoor het zelf ook vaak met name van myn ouders 'tis maar een paard' ! Sterkte,maak momenteel hetzelfde mee en verkoop mn maatje ook.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:37

bah, wat rot voor je Verdrietig

het zal echt wennen zijn voor je straks, zonder je pony..
sterkte ermee en je gaat vast nog wel vaak naar haar toe he?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 01:43

Ik ga haar zeker nog opzoeken Lachen Ga natuurlijk niet wekelijks bij haar nieuwe eigenaar aan de deur staan, maar één keer in de zoveel tijd mijn ex-ponyshot binnen krijgen lijkt mij wel een goed plan Knipoog

Nightlover: Jij ook veel sterkte Ach gut

Het is een goede beslissing, daar ben ik ook zeker van. Ze krijgt een mooiere toekomst dan dat ik haar op dit moment kan bieden en dat is voor deze (22jarige!) topper echt het beste en dat is ook zeker belangrijk. Morgen is het flink slikken en mijzelf kennende zal ik ook zeker heel wat tranen laten. Maargoed, het is beter zo.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:48

sterkte Alette...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 02:20

Alette, ontzettend veel sterkte Ach gut

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 06:35

Awh, wat een schat! Gelukkig heeft ze een geweldige nieuwe eigenaar die haar ook gelukkig kan maken! Lachen

basanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 07:45

zo dat stukje onderaan is egt mooi
en toen ik ook nog die tekst en die foto zag begon me gevoel gelijk op tilt te slaan Huilen

heel veel sterkte Ach gut
maar het is ok wel lekker om te weeten dat ze in goeie handen is

gr martijn Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:43

Ali, heel veel sterkte gewenst meid. Ach gut Hele dappere keuze, en heel fair tegenover haar.. Fijn dat je haar nog kan komen opzoeken en dat je de nieuwe eigenares kent..

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:20

Veel sterkte vandaag.. Ach gut

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:20

Aaah echt even slikken hoor, kun je nagaan hoe jij je voelt.
Sterkte hoor meis het is toch een moeilijk iets. Ach gut

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 21:32

Nou ik ben net terug van Mies wegbrengen. Ben echt zo opgelucht. Tranen vielen opzich nog mee (hele dag toch al gedaan Knipoog ) Maar ze heeft daar echt een super plekje. Nog even afwachten of het ook echt gaat klikken met de andere pony, maar ik ga ervanuit dat dat wel goedkomt. Ben echt super opgelucht en blij Lachen

Toch iedereen bedankt voor de lieve berichtjes Lachen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:50

veel sterkte Knipoog
tis nooit makkelijk,afscheid nemen van een dier,op wat voor manier dan ook,zeker als je elkaar zolang hebt gekend,veel hebt meegemaakt Verdrietig
maar je weet dat ze goed zit en dat is weer mooi Haha! Knipoog

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:54

A-Lette... wetend dat je de goede keuze hebt gemaakt komt het goed.
Het is niet "slechts" een paard.. of nog minder "slechts" een gezelschapspony... Het is een vriend. Maar zoals het met de meeste vrienden is: er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan... En slechts hele enkele blijven je hele leven bij je.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat het snel went zonder je pown!
En natuurlijk wens ik dat Mies het enorm naar haar zin krijgt bij haar nieuwe thuis!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:18

heel veel sterkte!

Maar als je straks foto's en mailtjes van de nieuwe eigenaar ontvangt merk je wel dat het een goede beslissing was

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:20

wat mooi opgeschreven!!!
veel sterkte met het afscheid Ach gut

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:27

Het zal altijd jouw maatje blijven en wat is er mooier dan te kiezen voor je beste maatje en niet enkel en alleen voor jezelf?

Heel veel sterkte!

(Wat een treffende woorden over "maar" een paard...)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:53

Veel sterkte Ach gut Weet hoe het is.. Verdrietig

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:47

Iedereen nogmaals bedankt voor de berichtjes Lachen

Ondertussen heb ik te horen gekregen dat het met Mies goed gaat. Jammer genoeg blijkt ze wel last te hebben van vliegen en gaat daardoor schuren (heeft ze hier nooit gehad, misschien omdat daar meer bomen staan dan hier, een andere verklaring weet ik ook niet...) maar verder gaat alles goed Haha! Gelukkig maar.

Met een klein weekje ben ook ik hier weg. Zal wel raar zijn, maar het lege weiland waar ik nu tegenaan kijk vind ik ook niet fijn.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:07

Logiess.. T was toch een vriendin van je..
Sterkte..
xx

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:11

Heel veel sterkte! Maar een goede beslissing.

[Ik woon zelf heel dicht bij Hooghalen Knipoog]

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:25

Sterkte, maar gelukkig krijgt ze een goed nieuw thuis Lachen
Mooi stukje dat daar onderaan zeg ! Haha!