Heb haar gelijk gebeld temp opgemeten en ze had 41 graden koorts .
Gelijk dierenarts gebeld tijdens dat ik met dierenarts aan de lijn zat zwalkt ze ineens dwars door de omheining van de paddock . Wij snel de stroomdraden doorgeknipt ( stroom stond intussen al af ) .
En paard zet nog paar stappen en valt neer .
Ik had in de tussentijd de dierenarts opgehangen en belde hem gelijk weer terrug dat ie echt op moest schieten . 2 dierenartsen kwamen eraan .
maar voordat ze er waren begint ie te stuipen en kreeg geen lucht meer .
Dus ik weer dierenarts gebeld wat ik in hemelsnaam kon doen voelde mezelf zo machteloos .
er was helaas niks hij vertelde mij dat ze er binnen 5 min zou zijn .
In de tussen tijd paard geprobeerd te kalmeren die redelijk in paniek was doordat ze bijna geen lucht kreeg .
Tandvlees tong werd helemaal zwart paars blauw En ineens was het over .
Ze is er niet meer .
We konden niks doen we stonden machteloos .
En dit alles binnen 20 min .
Zo staat ze sip in de paddock en loopt nog en reageerd nog als je dr roept en zo is het ineens afgelopen .
Echt voel me zo poedersuiker arme wopke en arm veulen . ( ze laat veulen van 4 mnd oud achter )
Ik kan het nog steeds niet geloven en het beeld van een stervende wopke staat op mijn netvlies en raak het niet kwijt .
Ongelofelijk dit kan er echt niet bij .
Ze heeft maar 9 jaar mogen worden en ze was alles wat de eigenaaresse nog had en dan dit .
Vreselijk om een paard zo te zien sterven en je kan helemaal niks doen .
Dierenarts is wel nog geweest en heeft ook flink staan vloeken .
We tasten in het duister over wat het is geweest .
Ik heb dit verhaal bij verschillende dierenartsen neergelegt en alle zeggen iets anders .
Een ding is duidelijk we hadden totaal niks kunnen doen .
hier een foto van 1 april de dag waarop haar veulen geboren is .