Ik wil dit niet, ik wil dit niet, IK WIL DIT NIET!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Ik wil dit niet, ik wil dit niet, IK WIL DIT NIET!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:17

Pfff... Ik kan het niet uitstaan.. No Cheer

Werk als stalruiter op een stal in Belgie en heb echt de tijd van m'n leven. De beste collega's en echt niks te klagen op paardengebied.. Tot nu..

Vanmiddag na het rijden van een van de paarden buiten een rondje gaan uitstappen. Hele leuke merrie, wat hyperactief maar wel eerlijk en braaf. Ze had supergoed haar best gedaan tijdens het werk dus was heel tevreden. Zij ook moe maar voldaan en we stappen met een contactteugel langs de weg. Kom voorbij een huis met honden, weet dat die merrie soms een beetje kijkerig kan zijn daar dus was aan het opletten maar zie geen hond.. en net op dat moment vliegt die hond naar het hek dus paard schrikt zich het apenzuur, staat op d'r achterbenen, draait om en geeft een bok. Ik hing er naast en voelde dat ik ging vallen en omdat het op de stenen was sprong ik eraf. Liever gecontroleerd vallen dan een seconde te laat en ongecontroleerd vallen. Kwam dus op m'n benen terecht en wankelde door de vaart een beetje dus viel om, op dat moment geeft de merrie in een sprong een bok en ja.. ik zat tussen haar benen. Godzijdank raakte ze daarmee alleen m'n knie, het had erger gekund maar zoals het toen voelde was ook heel slecht. Kon niet opstaan en gaf echt een schreeuw van de pijn. Was gelukkig dicht bij huis en mensen zagen het gebeuren dus vingen het paard op en de ander haalde m'n baas. Inmiddels was ik alweer overeind, ondanks het geroep dat ik moest blijven liggen. Maar was zo in paniek omdat ik in de eerste instantie m'n been niet kon bewegen. Naar huis gestrompeld, laars uit en ijs erop.. Viel wel mee.. ik dacht dat het alleen m'n spieren waren die een flinke klap hadden gehad. Maar omdat m'n baas het niet vertrouwde, heel zuinig op haar personeel is en ik bevestiging wou hebben dat het niks was en ik erop mocht lopen om het soepel te houden toch naar de arts.

Hij ging met een spuit vocht uit m'n knie halen en als het bloed zou zijn zou het mis zijn. Ik durfde niet te kijken.. en jahoor.. bloed. Had dat ECHT niet verwacht, ik dacht, dat overkomt mij gewoon niet. Foto's gemaakt, niks gebroken (nee dat zou erbij moeten komen). Zit nu in het gips tot maandag, dan op controle en kijken of er een kijkoperatie moet gebeuren. Is het het gunstigst zit ik 6 weken met een brace en kan ik wel gewoon lichtjes werken en misschien zelf rijden.
In het ergste geval zijn het ook m'n kruisbanden en ben ik er 6 MAANDEN uit. Ik word al gek bij de gedachte!
Heb hier zo m'n plek gevonden.. morgen komt een 3-jarige naar huis om klaar te maken voor de VSN.. daar verheug ik me al de hele zomer op! De rest van de paarden die super gaan.. Om maar niet te spreken van wat m'n collega's nu extra moeten doen. Voel me vreselijk schuldig.. "Had ik maar..." gaat de hele tijd door m'n hoofd.

Maar dat is ook geen doen. Het kan altijd gebeuren.. was gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.

Nouja, komende week zullen jullie me wel veel op Bokt zien want mag tot maandag helemaal NIKS. [code][/code]

miamivice

Re: Ik wil dit niet, ik wil dit niet, IK WIL DIT NIET!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:19

Heel veel sterkte!! Je moet jezelf niets verwijten, je werkt met levende have en dan kunnen helaas deze dingen gebeuren.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:21

Wat vervelend zeg, heel veel sterkte! Ik hoop maar voor je dat het je kruisbanden niet zijn, 6 maanden niks doen lijkt me echt té erg.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:22

pfoe dat is balen, ik hoop dat het goed uitpakt voor je!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:24

ook al is het 6 weken of misschien zelfs een half jaar , als het maar weer goed komt toch?

mijn zusje heeft een ongeluk gehad en kan alleen met krukken nog kleine stukjes lopen, heeft een dwars laesie opgelopen.

wees blij dat het zo goed is afgelopen....
heb je al met die baas van je gepraat over wat als het 6 weken duurd en wat als t een half jaar duurt?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:25

Ik wil niet bot overkomen, maar wees blij dat eht voor 6 maanden is en niet voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:27

nou zeg, kan me behoorlijk voorstellen dat TS hier behoorlijk van baalt. dan mag je helemaal nooit meer ergens van balen wat niet voor 'altijd' is (wat niet eens bestaat, daar komt ook een end aan).

wat jammer jo.. das gewoon megabalen als je je zo op iets verheugt en het gaat wellicht niet door Ach gut ik hoop voor je dat het meevalt!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:28

ja zoiets kan altijd gebeuren als je met dieren bezig bent maar het word vaak vergeten..
veel sterkte gewenst en hoop dat het toch nog meevalt voor je..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:29

Dat zeg ik ook in m'n beginpost, het had erger gekund en dat weet ik ook heel goed.

Ja heb het er al over gehad. Is het voor 6 weken blijf ik hier, is er niet veel aan de hand en doe ik wat ik kan doen.
Is het voor een half jaar, ga ik naar huis en verder hebben we het daar niet over gehad. Wel dat ik daarna weer terugkom maar wat er tijdens die 6 maanden gebeurt weet ik niet.

Precies suze_, net is net een kleine 3 uur geleden gebeurt.. is ook nog de schrik en gewoon alles wat door m'n hoofd gaat. Mag het toch wel van me afschrijven?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:30

Jeetje wat een pech.
Je kunt er echt niks aan doen, je had het niet kunnen voorkomen. Het blijven vluchtdieren en onverwachte situaties kunnen altijd gebeuren.

@ Suus_ : Tuurlijk heb je ergens wel gelijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de TS het nu even niet zo ziet en dat dit ook niet echt een antwoord is waar ze op zit te wachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:31

tis gewoon rot als je ergens naar uitkijkt en er gebeurd zoiets Ja
ik kan me het goed voorstellen, ik ga in november een maand downunder.. maar er is dus vandaag ook iets gebeurd waardoor wellicht de hele reis gecanceld moet worden.. dus jouw titel verwoorde mijn huidige gevoel erg goed Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:33

Veel succes
Als het inderdaad je kruisband is hou dan wel de rust die voorgeschreven wordt. Heb zelf ook mijn kruisbanden gesloopt 12 jaar terug en ben pas weer geopereerd. Ik heb dus niet genoeg rust gehouden maar loop nu wel de rest van mijn leven met de gevolgen. 2 slechte knieen en de zekerheid dat ik op een gegeven moment nieuwe knieen moet hebben.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:35

mooi dat je na dat half jaar in ieder geval weer terug mag komen, wel even op papier laten zetten denk ik haha, straks vinden ze een andere goeie die ook wel kan blijven....

als ze je na een half jaar wel weer trug willen hebben doe je t wel goed hihi, zijn niet veel die dat toezeggen denk ik

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:37

Ga ik ook zeker doen en m'n baas is er nu al heel streng in. Ze wil me niet op stal zien en ook niet rond zien lopen. Ze zijn wel keilief voor me, heb 't echt getroffen.

Dat is ook een goeie shadowprince, dank je! Ja ze zijn heel tevreden over de samenwerking en ik ook dus da's mooi. Haha!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:38

elk nadeel heb zn voordeel hihi:) je weet nu wat je waard bent lol

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:38

Wow dat is wel héél erg rot! Maar je moet wel weten dat jij er natuurl.ijk niks aan kan doen. Dit had iedereen kunnen gebeuren.

Heel veel beterschap Ach gut

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:40

Wat vervelend voor je zeg. Ach gut . Je hebt zo wie zo geluk gehad, dat paard had makkelijk je knieschijf kunnen verbrijzelen met z'on klap. Zoals je het verteld denk ik dat je gewoon je kapsel flink beschadigd hebt, vandaar ook al dat bloed. Ook al zou je een scheur in je kuisbanden hebben (dit krijg je eigenlijk meestal door verdraaiing van het kniegewricht) denk ik dat je met 6 weken weer aardig uit de voeten kunt. Mocht je kruisband doorgescheurd zijn en je zou dit laten herstellen ben je 3 kwart jaar uit de running. Maar je kunt over het algemeen goed zonder kruisband leven(meestal). Of er kan ook een stukje van je meniscus afgebroken zijn, dit moeten ze wel weghalen want daar blijf je last van houden. En als ze een kijkoperatie moeten doen moet je daar ook weer 6 tot 8 weken bij tellen voordat je weer kunt rijden. Over het allgemeen kun je na 6 weken weer aardig uit de voeten, alleen dingen zoals het been strekken of hurken of je bovenbeen oprekken (hak naar je kont) dat kan meer als een jaar duren voordat je dat weer goed kan. Sterkte met je knie, en onthoud hoe meer rust je nu neemt hoe meer profijt je er straks van hebt. Echt niet snel forceren om te kijken wat je al kan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:44

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de reacties ... zoals meerderen gelukkig. Natuurlijk mag je vreselijk balen, geschrokken zijn en het erg vinden dat je maanden lang niets mag doen!!

Er zijn altijd ergere dingen, maar ook jij hebt recht op je gevoelens en ik wens je heel veel sterkte!!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:48

ja kan wel zeggen dat het vreselijk is, maar dat is een beetje wat iedereen zegt, d8 probeer het toch, ondanks haar pech, van de zonnige kant te bekijken....Lachen sorry

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:54

Jou reactie vind ik ook helemaal top hoor shadowprince!
Ik loop nu alweer grapjes te maken erover enzo dus 't komt wel goed. Al was het wel even zuur toen we tijdens het eten net de paarden voor morgen ging verdelen, had me zo op die jonge merrie verheugd enzo. Maar het is niet anders..

Iedereen bedankt voor de reacties. Lachen

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:02

ja tuurlijk das jammer, maar dr komen vast nog meer toppertjes langs die je kan inhobbelen hihi!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:04

jeetje wat naar zeg!!! Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt!
Hoop voor je dat het met 6 week gedaan is, met kruisbanden kan je nog langer uit de running zijn (ben zelf na 2 jaar er nog mee bezig....)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:08

Wat balen zeg. Maar zoiets kan gewoon gebeuren.
Je hebt wel een hele toffe baas!
Succesen veel sterkte. Hoop dat het niet je kruisbanden zijn.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:10

Ik heb een geweldige baas inderdaad. Lachen

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:15

Heel veel succes verder!