Werk als stalruiter op een stal in Belgie en heb echt de tijd van m'n leven. De beste collega's en echt niks te klagen op paardengebied.. Tot nu..
Vanmiddag na het rijden van een van de paarden buiten een rondje gaan uitstappen. Hele leuke merrie, wat hyperactief maar wel eerlijk en braaf. Ze had supergoed haar best gedaan tijdens het werk dus was heel tevreden. Zij ook moe maar voldaan en we stappen met een contactteugel langs de weg. Kom voorbij een huis met honden, weet dat die merrie soms een beetje kijkerig kan zijn daar dus was aan het opletten maar zie geen hond.. en net op dat moment vliegt die hond naar het hek dus paard schrikt zich het apenzuur, staat op d'r achterbenen, draait om en geeft een bok. Ik hing er naast en voelde dat ik ging vallen en omdat het op de stenen was sprong ik eraf. Liever gecontroleerd vallen dan een seconde te laat en ongecontroleerd vallen. Kwam dus op m'n benen terecht en wankelde door de vaart een beetje dus viel om, op dat moment geeft de merrie in een sprong een bok en ja.. ik zat tussen haar benen. Godzijdank raakte ze daarmee alleen m'n knie, het had erger gekund maar zoals het toen voelde was ook heel slecht. Kon niet opstaan en gaf echt een schreeuw van de pijn. Was gelukkig dicht bij huis en mensen zagen het gebeuren dus vingen het paard op en de ander haalde m'n baas. Inmiddels was ik alweer overeind, ondanks het geroep dat ik moest blijven liggen. Maar was zo in paniek omdat ik in de eerste instantie m'n been niet kon bewegen. Naar huis gestrompeld, laars uit en ijs erop.. Viel wel mee.. ik dacht dat het alleen m'n spieren waren die een flinke klap hadden gehad. Maar omdat m'n baas het niet vertrouwde, heel zuinig op haar personeel is en ik bevestiging wou hebben dat het niks was en ik erop mocht lopen om het soepel te houden toch naar de arts.
Hij ging met een spuit vocht uit m'n knie halen en als het bloed zou zijn zou het mis zijn. Ik durfde niet te kijken.. en jahoor.. bloed. Had dat ECHT niet verwacht, ik dacht, dat overkomt mij gewoon niet. Foto's gemaakt, niks gebroken (nee dat zou erbij moeten komen). Zit nu in het gips tot maandag, dan op controle en kijken of er een kijkoperatie moet gebeuren. Is het het gunstigst zit ik 6 weken met een brace en kan ik wel gewoon lichtjes werken en misschien zelf rijden.
In het ergste geval zijn het ook m'n kruisbanden en ben ik er 6 MAANDEN uit. Ik word al gek bij de gedachte!
Heb hier zo m'n plek gevonden.. morgen komt een 3-jarige naar huis om klaar te maken voor de VSN.. daar verheug ik me al de hele zomer op! De rest van de paarden die super gaan.. Om maar niet te spreken van wat m'n collega's nu extra moeten doen. Voel me vreselijk schuldig.. "Had ik maar..." gaat de hele tijd door m'n hoofd.
Maar dat is ook geen doen. Het kan altijd gebeuren.. was gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.
Nouja, komende week zullen jullie me wel veel op Bokt zien want mag tot maandag helemaal NIKS. [code][/code]