Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Liezel1 schreef:Laat de merrie eerst eens nakijken door een DA.
Als de merrie drachtig blijkt kun je met de eigenaresse van de ruin om de tafel.
piewie schreef:Liezel1 schreef:Laat de merrie eerst eens nakijken door een DA.
Als de merrie drachtig blijkt kun je met de eigenaresse van de ruin om de tafel.
Ik heb al geprobeerd om er met haar over te hebben, maar ze zegt doodleuk, tja das jouw probleem en zo zijn er nog wel meerdere dingen
Ik zou er ook gerust een rechtzaak voor aanspannen

Tallie_Ho schreef:Hoezo jouw probleem? Zij had beter moeten weten..
Echt he, wat zou ik daar nijdig om wordenIk zou er ook gerust een rechtzaak voor aanspannen

HannahFrouk schreef:Ik zou er ook even met de stalhouder/ster over praten.
Da's natuurlijk wel lekker makkelijk, ook al is het beest ruin dan nog zit lang niet iedereen er op te wachten dat je merrie gedekt wordt door die ruin.
Het kan trouwens goed zijn dat je merrie o.i.v. de dekking een hengstigheid overslaat, dat ze wat schijnzwanger is. Maar zou haar toch maar even laten scannen!
Als ze zwanger is dan ligt de verantwoordelijkheid OF bij de stalhoudster OF bij de eigenaar van het paard. Hangt er vanaf wie de beslissing heeft genomen het paard er bij in te zetten.
Billy schreef:Normaal gesproken is een dier rond een maand tot 6 weken na castratie onvruchtbaar, het zou dus geen probleem moeten zijn.