In februari 2005 kwam ik bij een shetlandfokker terecht, nadat mijn vorige verzorgpony's (drie schatten van welsh mountain's) waren verkocht. Toen ik daar voor het eerst ging kijken kwam ik daar met de veronderstelling dat ze alleen shetlandpony's hadden, maar er stond ook een geweldig groot paard, en dat was V. Ze was nog maar 2,5 jaar en werd een paar maanden later ingereden en klaar gemaakt voor het Hippisch Centrum te Deurne. Hier werd ze vervroegd naar huis gestuurd, omdat ze geen kans maakte.
Ze was drachtig van de hengst _ en op 08 april 2006 kreeg ze het allermooiste merrie veulen ter wereld B

Dit jaar in juni moest ze naar een Stamboek keuring om toch maar Stamboek Opname te krijgen, wat goed is voor haar veulens. Stiekem werd er ook gehoopt dat ze het ster-predicaat zou halen. Maar ze werd alleen opgenomen in het stamboek.
De eigenaar had V destijds gekocht om met haar te gaan fokken. Hij begon alleen met te weinig verstand van KWPN'ers, waardoor hij erg afhankelijk werd van de 'verkeerde' mensen. Helaas voor hem, werd V niet meer drachtig, dus besloot hij om haar te verkopen. En ik had eerste keus, duss..
.. sinds gister, 26 juli 2008, heb ik een eigen paard! En is V helemaal van mij!

Ik kan het nog steeds niet geloven. De afgelopen 3 jaar heb ik gehoopt, gedroomd en nog meer gehoopt dat V ooit van mij zou zijn. En nu ís ze van mij!

V weetjes:
- _ x _ I x Furioso II
- 6 jaar [11-06-2002]
- 1.72 m
- PROK certificaat
- 100% verkeersmak
- Dressuur aangereden
- Iedereen kan ermee wegrijden

V met het toen een maand oude veulen B, mei 2006

V in training voor Stamboekkeuring, mei 2008