Dankzij mijn cap en een engeltje op mijn schouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meliza

Dankzij mijn cap en een engeltje op mijn schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:44

Kan ik mijn avontuur vertellen!!!!

Had vorige week vrijdag een nieuw setje gekregen van mijn vriendinnen voor mijn verjaardag.
Super mooi setje alleen mijn rijbroek klopte er niet bij,dus ik mijn man lief aangekeken en mocht dus zaterdag een nieuwe broek kopen.
Was dus apetrots zaterdag en wou mijn mooie combinatie natuurlijk showen bij mijn vriendinnen.
Dus dochter op bed, ik gauw paard borstellen en opzadellen.
Ondeweg was Meliza lekker ontspannen,toen ik op plek van bestemming kwam werd ze al wat drukker.
En toen was daar het moment:Ze schrok van paulie de pauw die zijn mooie verentooi wou showen,Meliza draaide in 1 keer op haar achterbenen waardoor ik uit balans kwam en naast haar kwam hangen.
Waardoor ze helemaal in paniek raakte en begon te bokken,ik probeerde mij nog weer in het zadel te wurmen maar was kansloos.
En daar ging ik,kwam neer op mijn onderrug en klapte met mijn hoofd op de grond.
Zag Meliza wegrennen en probeerde op te staan,maar de pijn was te heftig.
Mijn vriendinnen kregen haar gelukkig vrij snel te pakken en hebben haar gecontereleerd en op stal gezet.
Ik weer proberen om te gaan zitten maar dat ging niet,dus toch een ambulance gebeld.
Ambulance personeel heeft me gelijk op een plank gelegd en een kraag omgedaan.

In het ziekenhuis aangekomen kon ik gelijk door voor foto`s.
Maar voordat ze foto`s konden maken werd ik zo beroerd dat ik moest overgeven,waarschijnelijk van de medicatie wat ik had gekregen in de ambulance.
Naar dat de foto`s zijn gemaakt werd ik weer naar de eerste hulp gebracht daar moest ik wachten op de uitslag.
En dat was een moment dat in mijn beleving uren duurde,had het toch behoorlijk benauwd of dat alles wel goed was hoorde de zusters wel praten over mijn cap en hoe dat die er uit zag.
Had gelukkig drie geweldige vriendinnen bij me die de hele tijd bij me zijn gebleven en mijn steun en toeverlaat zijn geweest in die spannende tijd.
En drie en half uur naar mijn val kwam het verlossende woord het was GOED,mocht van de plank en de kraag mocht ook af !!!!!Jeminee wat een zaligheid was dat !!!!!!
Moest nog wel een nachtje blijven in verband met een hersenschuding en werd dus om het uur helemaal gecontreleerd.
Maar mocht gelukkig de volgende dag weer naar huis behoorlijk beurs en onder medicatie,maar was weer thuis bij mijn man,dochter en beessies!!!!

Weet dat als ik mijn cap niet op had gehad,ik dit verhaal niet zat te typen op dit moment maar nog in het ziekenhuis had gelegen of erger!
Mijn cap heeft dus ook een ere plekje gekregen,en wel bij mijn instructriece op stal.
Zodat zij de kids kan laten zien waarom je een cap op moet hebben, je ziet heel duidelijk een scheur aan de binnenkant van de cap en daarbij komt dat mijn avontuur op een grasveld is gebeurt laat staan hoe hij er uit had gezien als het op de straat was gebeurt.

Zo het is wel een lang verhaal geworden,maar voor mij zeker de moeite waard.
Alvast bedankt voor het lezen.

MilouNigel

Re: Dankzij mijn cap en een engeltje op mijn schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:49

Zo he, wat een verhaal..
Ben blij dat je er niks ernstigs aan over hebt gehouden!
ik ben zelf ook een keer van het paard gevallen en op mijn hoofd geland.. ben zo blij dat ik mijn cap op had. (ik rij nooit zonder, en nu zeker niet). Ook iedere keer als ik iemand zie rijden zonder cap, probeer ik ze aan te spreken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:48

Gelukkig voor je dat het zo goed is afgelopen!!
Als iedereen je topic zou lezen hoeven we direct niet meer te discussiëren over het nut van een cap.
Ik ben ook eens hard met mijn hoofd tegen een springpaal geklapt en was ook heel blij dat ik een cap op had.
Mij zie je ook echt niet zonder rijden.
En jij beterschap, je zult wel flinke spierpijn hebben. Knipoog

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:42

Reed zelf ook wel eens zonder cap,soms vergeten(had al wat een mijn hoofd een hoofddoek)maar soms ook gemakzucht Bloos!
En dan te bedenken dat ik die bewuste zaterdag bijna zonder cap was vertrokken,had mijn spullen klaar gelegd en toen ik weg wou bleek het mijn dochter haar cap te zijn.
Kon gelukkig makkelijk bij mijn cap komen anders was ik waarschijnelijk zonder cap vertrokken.
Zal nou dus ook nooit weer rijden zonder cap,krijg ik ook niet de kans voor manlief trekt me dan wel van paard.

De spierpijn is er zeker Scheve mond maar heb gelukkig medicijnen mee gekregen die het wat draagelijker maken Pling
Heb ook foto`s van mijn cap gemaakt,doe een link naar mijn album zodat de foto`s vergroot kunnen worden.
Vooral bij die van de binnenkant dan zie je duidelijk de scheur links onderin.
http://www.mijnalbum.nl/Album=3MA7T8U3

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:48

Ik ben ook een keer gevallen, maar de cap heeft daarbij wel schade aangebracht Clown bijna me oor eraf Clown
gelukkig is er niks 'ernstig' geberut Haha!

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:50

Fijn dat je je cap op had zeg! en die foto's als dat met je hoofd gebeurd was,, dan weet ik niet waar je nu was! wel fijn dat het nu goed gaat!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:45

twistermahoi schreef:
Ik ben ook een keer gevallen, maar de cap heeft daarbij wel schade aangebracht Clown bijna me oor eraf Clown
gelukkig is er niks 'ernstig' geberut Haha!

Met een goed passende cap moet dat toch niet kunnen?
Die van mij zit(zat) goed vast op mijn hoofd en is dan ook niet verschoven.

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:36

Gelukkig dat je cap ophad en er niets ergers dan dat is gebeurd!
Veel sterkte nog !

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:39

Gelukkig is het goed afgelopen!!
Hoop dat je je snel weer helemaal beter voelt. Niet te snel te veel hooi op je vork nemen als je een hersenschudding hebt, want daar kun je anders nog lang last van hebben!!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:44

Nou gelukkig maar dat het zo goed is afgelopen! Zo zie je maar weer hoe slim het is om een cap te dragen, ik draag hem zelf ook altijd!!

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:49

Zo dat moet schrikken geweest zijn! Gelukkig had je hele leive vriendinnen en is er niets aan de hand!

FMTakoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:38

Hey,zal ik ook maar even een berichtje achterlaten!! Ik ben blij dat het zo goed afgelopen is met jou!! En we hebben uit eindelijk ook een hoop lol gehad!! Maar die Cap is heel verstandig(waren we allemaal maar zo verstandig)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:42

Jij hebt echt geluk gehad.
Ik las je verhaal op het puntje van mijn stoel.
Hoe is het nu met de spierpijn?
Gaat het weer een beetje? Bloos

Heel verstandig dat je een cap ophad, laat het een leer zijn voor anderen. Haha!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:51

Buh, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wat lakser wordt met mijn cap. Onbewust ook omdat ik altijd op gras rijd en daardoor een vals gevoel van veiligheid heb.
Goede reminder! Cap gaat zonder uitzondering weer altijd op vanaf nu!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:52

Senzafine schreef:
Buh, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wat lakser wordt met mijn cap. Onbewust ook omdat ik altijd op gras rijd en daardoor een vals gevoel van veiligheid heb.

Geweldig, heeft de TS zeker weer iemand wakker gemaakt. *LOL*

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 10:51

kaatje77 schreef:
Senzafine schreef:

Geweldig, heeft de TS zeker weer iemand wakker gemaakt. *LOL*

En daar doen we het voor *LOL* ben niet iemand die tegen mensen gaat lopen zeuren dat ze een cap op moeten doen(behalve tegen mijn dochter).
Maar hoop met mijn verhaal wel,dat mensen zich beseffen hoe kwetsbaar ze zijn zonder cap.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:07

Ik noem iedereen die ik zonder cap zie rijden een domme muts, maar heb het lef niet om het te zeggen. Bloos

Inderdaad, laten de mensen er zo zelf achter komne.
In veel gevallen had het dragen van een cap iig minder letsel hoeven te veroorzaken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:38

Zo meid je hebt echt geluk gehad!
Heel veel beterschap nog!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 10:22

Iedereen bedankt voor de voor de berichtjes!

Het is vandaag percies een week geleden en het gaat al stukken beter met me.
De spierpijn is zo goed als weg,alleen mijn onderrug is nog wat gevoelig vooral als ik wat te veel heb gedaan.
Ben gisteren begonnen om de medicijnen af te bouwen en wil ze vandaag helemaal laten staan.
En dan hopen dat ik snel het paard weer op kan,maar blijf verlopig even in de bak tot dat mijn vertrouwen er weer helemaal weer is want die heeft toch wel een knauw gehad.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:07

Wat een verhaal , ben blij dat je een cap op had! Als je iemand tegen komt die zonder cap rijd moet je het er maar eens goed inwrijven, een ongeluk zit in een klein hoekje...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:09

wat een verhaal zeg, hoera voor je helm!!!!
zo zie je maar weer een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval die pauw..
succes verder met bijkomen..

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:17

het verhaal komt mij ook bekent voor. ik ben ook sinds die val echt van mijn cap gaan houden en heb hem altijd op tijdens het rijden. ik let ook bij anderen mensen nu vaak op of die goed zit. aangezien je vaak ziet dat die rondjes onder je oren vaak ergens bij de kin zitten, tja dan zit die ook minder goed op je hoofd.
gelukkig is ook bij jou alles goed gekomen. heb jij niet ook last van je nek gehad, dat was bij mij echt het ergst heb er nu soms na 5 jaar nog wel eens last van.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 19:49

Kijk nu ook bij anderen of de cap goed zit Ja
Ik heb het meeste last nog in mijn onderrug.
Heb de eerste dagen wel veel pijn in mijn nek gehad.
En heb nu nog wel als ik lang achter de computer zit dat me nek wat begint te zeuren.
Maar gaat gelukkig de goede kant op moet morgen nog wel met mijn ringvinger naar de dokter,
Daar heb ik de teugel achter vast gehad en het topje blijft dik en rood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:12

Dit bevestigd voor mij ook weer even waarom ik die cap toch iedere keer weer opzet!

Heel veel beterschap met de beursheid.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:23

ik heb ook altijd mijn cap op, je weet het gewoon nooit, ik ben 1 keer met mijn cap tegen de muur aan gelaceerd, die was helemaal door midden gebroken aan de achterkant.
niet aan denken als het mijn hoofd was i.p.v de cap..