Dinsdag, de hoefsmid zou komen. Nou goed mijn pony moest ook, dus mocht hij ook voor de mijne komen om te bekappen.
Hij zou om half 5 komen, om half 5 belt mijn stalgnootje maar eens op omdat hij er niet was; hij stond in de file, om half 7 zou hij er zijn.
Goed om half 8 stond hij uiteindelijk op de stoep en om 8 uur waren we eindelijk aan de beurt (als je al zolang hebt gewacht dan heb je meer zin om naar huis te gaan, maargoed die uren heb je toch al verspild, dan laat hem maar bekappen.).
Alles goed en wel, hij mijn pony bekapt en nog twee van stal.
Kom ik gisteren aan op stal 's ochtends, zou mijn eerste les krijgen van een instructrice waar ik mee had afgesproken, dus ik trek Elin uit het weiland en het viel me al op dat ze erg langzaam liep (los zand), toen kwamen we in de stalgang en liep ze gewoon kreupel, beide voorbenen en achter was ook niet soepel. En bedankt meneer de hoefsmid

Instructrice stond al bijna op de stoep, dus die kon ik ook weer bedanken toen ze er eenmaal was. Ik pony even afgespoten en weer teruggezet op het land.
Kom ik vanavond aan op stal, wil pony even van stal afhalen omdat ze gisteren niet soepel liep om haar dus even af te spuiten, ze wilde al heel moeilijk mee, nou mijn pony is écht een vlugge en wil altijd lopen en drammen; dus was al niet helemaal normaal. Loopt ze stok en stok kreupel!!!
Ze liep zo houterig en zielig dat ik tranen in mijn ogen kreeg. Op de poetsplaats kon ze bijna niet draaien. Toen ik haar aan het afspuiten was bij de voorbenen stond ze te wiebelen omdat ze niet wist op welk been ze het gewicht moest plaatsen... Ik zat op mn knieen en kreeg wel heel lief een neusje in mn nek als bedankje. Haar hoeven en benen waren ook echt warm, dus het moet wel veel pijn doen. Maar ik ben dus zoooo boos op de hoefsmid! Dit zit echt tegen dierenmishandeling aan en ben echt misselijk omdat ik me zo machteloos voel en niks kan doen aan mn pony's pijn. Voor de duidelijkheid; mijn pony is nooit kreupel, laat nooit zien dat ze pijn heeft en heeft keiharde en goede hoeven.
Voor naam van de hoefsmid kan je pm-en? Hij doet vaker paarden van onze stal, maar aan mijn pony komt deze man dus nooit meer.
Zal ik morgen maar even de dierenarts bellen of hij iets weet, of moet ik gewoon een paar keer per dag blijven afspuiten en hopen dat het snel overgaat?
Morgen bel ik iig die hoefsmid op, kan ik mijn geld terugeisen?
*edit; uit reacties toch maar naam verwijderd, ook al is het uit eerste hand. Voor meer info mag je pben..