17 km/u, niet slecht voor een dikke, luie NF poownie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

17 km/u, niet slecht voor een dikke, luie NF poownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:09

Clown

Vandaag gingen we eens een trainingsritje doen, 24 km. Gewoon rijden en dan uiteindelijk zien aan welke snelheid. Ik dacht (was er eigenlijk vrij zeker van) dat we in het begin wel zouden kunnen volgen, maar dat [***] daarna toch wel zou afhaken en een stuk langzamer zou lopen. Man, wat heb ik mij vergist Vork

Het begon al goed, de eerste draf en [***] week al meteen naar rechts uit (een doodlopend paadje in) dus we konden al meteen de achtervolging inzetten. Maar oh, hij liep zoooooooooo goed! Los teugeltje, kopje naar beneden en ik moest maar "gewoon" zitten. Ook in galop, gewoon zitten en laat maar lopen .. had mijn benen niet nodig, niks ..

Was al superblij dat hij het tot ongeveer de helft kon volhouden dat we het andere paard (halfbloed arabier) niet uit het oog verloren, toen was het voor mij al geslaagd. Maar hij bleef maar gaan .. zelfs toen hij even stopte om te mesten ging hij meteen weer over in een goede galop, dit alles enkel door met mijn tong te klikken.

En ja .. toen waren we ineens terug .. We zijn zelfs als eerste aangekomen (merrie wel vlak achter ons hoor) Vork
Dus we hadden 24 km achter de rug en keken op de klok .. 1u24 erover gedaan, dus een snelheid van 17 km/u (ja toch? Clown )

Eigenaar was er verbaast over, ik ook .. maar ik ben zoooooooooooo trots op mijn ezel Lovers

(voor degene die [***] niet kennen, het is een pracht van een pony maar met karakter .. als hij niet wil lopen moet je al van goede huize zijn om hem te doen lopen, en lopen dan liefst zo langzaam mogelijk. Had in hem eerlijk gezegd niet het type pony gezien dat aan 17 km/u kon lopen ... verre van zelfs *LOL* Er is een tijd geweest dat ik blij was als ik in stap ergens kon geraken omdat hij gewoon weigerde vooruit te gaan ... En zelfs met andere paarden kreeg ik hem niet zover dat hij iets of wat inspanning zou doen .. Dus vandaar dat ik nu zo trots ben Clown )

SIEMxFUNNY

Re: 17 km/u, niet slecht voor een dikke, luie NF poownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:48

Geweldig zo'n pony. Haha!
Zo eentje heb ik er ook. Wat je ook doet, als ze geen zin heb kan je het schudden.

Trots mag je zijn toch Lachen Dat tie zo goed ze best heb gedaan.
En dan met zo'n tijd OK dan!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:52

Als ik ga rekenen..

24 km in 1,5 uur..
Als je 24 km in 2 uur zou doen zou je 17 km per uur rijden.
Als je het in 1,5 uur doet zit je volgens mij rond de 20/21 km per uur..?

Toch..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:16

24 km in 2 uur is 12 km in 1 uur dus 12 km/uur Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:24

24 km in 1u24 = 19.35 km/uur volgens mijn rekenmachine.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:33

Ik weet niet hoe jullie rekenen maar 1 u24 is 84 minuten.
24 kilometer gedeeld door 84 = 0,285nogwat en dat maal 60 maakt 17, en een beetje per uur.

Hoe was de conditie van het paard toen je terug was?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:42

fojoe schreef:
24 km in 2 uur is 12 km in 1 uur dus 12 km/uur Knipoog

Je hebt gelijk... ik met mijn blonde antwoord Bloos
En dan te bedenken dat ik vroeger zo goed was in wiskunde..
(ik schaam me nu diep..)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:49

en terecht Haha!
ach, missen is menselijk Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:26

sflj schreef:
Ik weet niet hoe jullie rekenen maar 1 u24 is 84 minuten.
24 kilometer gedeeld door 84 = 0,285nogwat en dat maal 60 maakt 17, en een beetje per uur.

Hoe was de conditie van het paard toen je terug was?

Conditie was/is goed Ja
Pony was helemaal niet buiten adem ofzo toen we over de 'eindstreep' kwamen en vond het niet nodig om daarna te gaan stappen. Heb nog zo'n 2 km naar huis gedribbeld (ook met stukken stap tussendoor hoor, maar dat dribbelen geeft aan dat hij het nog wel allemaal ok vond Knipoog ). Toen we ongeveer 1 km van huis waren was hij alweer opgedroogd (en toen kregen we een regenbui op onze nek Vork ).

Dus denk wel dat dat ok is Lachen
Heb helemaal niet gemerkt dat hij het niet aankon ofzo, als hij dat niet zou kunnen zou hij gewoon niet lopen. Is wel super aan deze pony, die kan je gewoon niet oververmoeien Knipoog