Vandaag gingen we eens een trainingsritje doen, 24 km. Gewoon rijden en dan uiteindelijk zien aan welke snelheid. Ik dacht (was er eigenlijk vrij zeker van) dat we in het begin wel zouden kunnen volgen, maar dat [***] daarna toch wel zou afhaken en een stuk langzamer zou lopen. Man, wat heb ik mij vergist
Het begon al goed, de eerste draf en [***] week al meteen naar rechts uit (een doodlopend paadje in) dus we konden al meteen de achtervolging inzetten. Maar oh, hij liep zoooooooooo goed! Los teugeltje, kopje naar beneden en ik moest maar "gewoon" zitten. Ook in galop, gewoon zitten en laat maar lopen .. had mijn benen niet nodig, niks ..
Was al superblij dat hij het tot ongeveer de helft kon volhouden dat we het andere paard (halfbloed arabier) niet uit het oog verloren, toen was het voor mij al geslaagd. Maar hij bleef maar gaan .. zelfs toen hij even stopte om te mesten ging hij meteen weer over in een goede galop, dit alles enkel door met mijn tong te klikken.
En ja .. toen waren we ineens terug .. We zijn zelfs als eerste aangekomen (merrie wel vlak achter ons hoor)
Dus we hadden 24 km achter de rug en keken op de klok .. 1u24 erover gedaan, dus een snelheid van 17 km/u (ja toch?
)Eigenaar was er verbaast over, ik ook .. maar ik ben zoooooooooooo trots op mijn ezel
(voor degene die [***] niet kennen, het is een pracht van een pony maar met karakter .. als hij niet wil lopen moet je al van goede huize zijn om hem te doen lopen, en lopen dan liefst zo langzaam mogelijk. Had in hem eerlijk gezegd niet het type pony gezien dat aan 17 km/u kon lopen ... verre van zelfs
Er is een tijd geweest dat ik blij was als ik in stap ergens kon geraken omdat hij gewoon weigerde vooruit te gaan ... En zelfs met andere paarden kreeg ik hem niet zover dat hij iets of wat inspanning zou doen .. Dus vandaar dat ik nu zo trots ben
) 
Dat tie zo goed ze best heb gedaan.