Paarden op hol bij open dag NRG in Petten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Paarden op hol bij open dag NRG in Petten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:07

Gezellig met de paardentram..

Twee paarden waren op hol geslagen en zijn finaal tegen een hek, grote bloempot en intercomkast (of iets dergelijks) gebotst en daarna de weg op gerend, rakelings lang een touringcar, verkeersbord geramd, rakelings langs de afgrond (was in de duinen, akker erachter lag een stuk lager) en daarna een stuk verderop op de rotonde uiteindelijk gestopt.

Ik heb het zelf niet gezien. Ik hoop dat de paarden / mensen nog heel zijn. Ik heb wel begrepen dat er geen andere mensen dan de koetsier op zaten. Gelukkig maar, want even daarvoor heb ik ze nog zien rijden met de wagen volgeladen!
Toen we er eerder langs reden zei ik nog: dat laatste span is zeker nog jong, kijk eens hoe druk ze zijn vergeleken met de andere twee!

Denk niet dat de koetsier tijd had om zijn IDkaart te laten zien bij het verlaten van het zwaarbeveiligde terrein Clown

Charlottte

Re: Paarden op hol bij open dag NRG in Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:10

Nou leuke las je op die kar zit..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:18

NRG? Blond Voor mensen zoals ik die zich afvragen of ze zich voor hun onwetendheid moeten schamen heb ik even gegoogled en het blijkt de Nuclear Research & consultancy Group te zijn. Vork

Klinkt als een erg vervelend ongeluk, ik hoop dat niemand gewond of al te erg geschrokken is en dat de paarden zich niet bezeerd hebben.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:55

Ik heb het niet de oorzaak gezien. Zat net in de kantine achter mijn soep toen ik paarden tegen de picknickbanken zag aanlopen. Ben snel naar buiten gegaan en heb mee geholpen met het uitspannen en mijn vriend is achter het andere span aangegaan.
Gelukkig geen gewonden alleen had 1 paard een vleeswond die waarschijnlijk gehecht is. Ze zijn tegen een slagboom gestopt.
Het was wel het gesprek van de dag. Er zaten trouwens op dat moment geen bezoekers op de wagens.

Gekkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:04

Gelukkig zater er geen bezoekers op het moment op!
Goed gehandeld DendroFleur!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 13:41

@ DendroFleur: welke slagboom? Bij de Goudvis? Want na het hek bij de uitgang hebben ze nog een verkeersbord finaal gesloopt en op de aanliggende weg een bushalte.

Was die slagboom bij de Goudvis (=speeltuin)?

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:33

ik woon in petten maar heb er nog niks over gehoord gezien.
wel erg zeg !!!!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:26

e_horse schreef:
@ DendroFleur: welke slagboom? Bij de Goudvis? Want na het hek bij de uitgang hebben ze nog een verkeersbord finaal gesloopt en op de aanliggende weg een bushalte.

Was die slagboom bij de Goudvis (=speeltuin)?

Inderdaad. Toevallig reed er een auto met caravan op de rotonde en hierdoor zijn linksaf geslagen.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:38

Ik werk op de ECN in petten en zag de chaos maandag toen ik het bedrijf op wilde rijden. Gelukkig maken menner en paarden het inmiddels goed

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:06

draverr schreef:
Ik werk op de ECN in petten en zag de chaos maandag toen ik het bedrijf op wilde rijden. Gelukkig maken menner en paarden het inmiddels goed

Werk je daar op een van de labs? Zoek vanaf januari een andere baan en daarom kwam de open dag erg goed uit. Alleen heb ik nu een hoop gemist. Vond wel dat iedereen erg enthousiast was.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:46

nee hoor, beveiliging, Maar om heel eerlijk te zijn zou ik het GCO afraden. of je moet heel stevig in je schoenen staan, maar de mensen daar zijn bepaald niet aardig.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:02

Oke, bedankt. Het is ook heel ander werk dan wat ik nu doe maar sta wel voor alles open. Maar sfeer is bij mij wel erg belangrijk.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:03

de sfeer is de rede dat ik daar weg ga!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:17

Je collega (denk ik) had wel een handige actie door een vreemde auto te kidnappen en voor de paarden te gaan rijden. Heeft ze zeker voor erger behoed.