Moet het even van me afschrijven..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moet het even van me afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:54

Het gaat niet goed met Sheila.. Vanmiddag rond een uur of 4 naar stal gegaan, Sheila van het land gehaald, ze sprong nog met een grote sprong over het draadje wat ze altijd zo eng vind (paal moet eruit om haar eruit te halen, dus vandaar het draad op de grond) en draafde naast me naar stal. Toen wilde ik haar gaan longeren. In de bak aangekomen plofte ze meteen neer om te gaan rollen en was ze vreselijk druk. Heb haar losgelaten waarna ze tot 5 keer toe moeizaam ging rollen. Heel moeizaam opstond (doet ze normaal ook maar het ging nu toch moeilijker) waarna ze vréselijk zwaar stond te ademen, vanuit haar hoeven echt. Na een tijdje weer uit de bak gehaald. Slobber gegeven en gaan poetsen, ze bleef hijgen. Het werd minder zwaar, maar ze ademde écht abnormaal zwaar en piepend. Toen met haar gaan wandelen om haar op adem te laten komen, dat hielp niks. Dus weer op stal gezet en bij dr gebleven of het misschien beter werd.

Na een kwartier was het niet verbeterd, ze bleef piepen, ribbenkast heel erg zwaar op en neer, het klonk echt niet goed en zag er niet goed uit. Dus toen ben ik een stalgenootje gaan vragen wat ik het beste kon doen. Het eerste waar zij meer kwam was Rhino. Het schijnt dat een stal in dezelfde straat Rhino heeft/had. Ze zei dat ik maar even naar de staleigenaresse moest gaan om het te vragen. Zij vond dat we moesten temperaturen dus dat hebben we gedaan. Het was 38,7. Toen Sheila's eigenaresse gebeld en in overleg de dierenarts gebeld. Die zou om 8 uur terugbellen. Sheila met bix op stal gezet en even wat gaan eten. Na een tijdje kwam Sheila's eigenaresse ook en rond 8ten belde de dierenarts. Die vond het niet acuut nodig om langs te komen omdat het volgens hem niet ineens erg verslechterd was (ze hoest al een tijd, wss opnieuw bronchitus) en zou antibiotica klaarleggen en pijnstillers die de staleigenaren vanavond op zouden halen en aan Sheila zouden geven. Hij adviseerde veel buitenlucht en als het slechter gaat moeten we terugbellen.

We hebben nog even getwijfeld om Sheila buiten te zetten, maar regen en onweer leek ons nou ook niet bepaald goed omdat haar weerstand de laatste tijd al slecht is (niet goed eten, mager.. 26 jaartjes ook alweer). Dus nu is het afwachten. Morgenochtend gaat haar eigenaresse naar haar toe en zet haar buiten, en gaat proberen een beschutter stukje land te krijgen waar ze 's nachts kan blijven. En verder weten we het ook even niet. Pff het breekt me echt op.. ik maak me de laatste tijd al erg veel zorgen om haar. Zie ook dit topic: [MD] Oudere pony ineens erg mager. En nu dit er ook weer bij. Nee, ik weet het even allemaal niet meer. Ik kan alleen maar hopen dat het goed komt met m'n lieve meisje, en dat ze het niet te moeilijk heeft..

Het is misschien een warrig verhaal geworden, maar ik ben doodmoe, dus sorry daarvoor.

sibbe

Re: Moet het even van me afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:00

hoi hoi
ik heb je verhaal gelezen en hoop dat alles goed komt Ach gut
ik weet eigenlijk niet echt wat ik moet antwoorden maar wil je toch een hart onder de riem steken Ach gut succes

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:02

Heel veel sterkte, hoop dat het niks ernstigs is!
Klinkt namelijk niet zo heel goed Heel veel sterkte toegewenst Lovers

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:08

He, hoop dat het niks ernstig is..
Alvast veel sterkte, en maar het beste hopen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:10

Bedankt.. Lachen
Ik ga nu proberen een oogje dicht te doen, als het morgen slechter gaat zou ik gebelt worden..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:29

Balen zeg:(
Hopelijk komt alles goed. Houd ons een beetje op de hoogte ja?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:11

Altijd akelig zulke dingen, al zou ik geeist hebben dat de DA langs moest komen. Maar dat is aan de eigenaresse in dit geval. Lachen

Ik wil je veel sterkte wensen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:44

Ben heel benieuwd hoe het vandaag met haar gaat.
Ik had je andere topic ook al gelezen en denk dat er inderdaad meer aan de hand is met haar.
Maar we zullen duimen misschien valt het mee en heeft ze gewoon een dipje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:51

hoop dat het vandaag beter is
als paard al bronchites heeft kan het ook zijn omdat het erg benauwd was gisteren
is het geen dampigheid?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:54

Heb ook het idee dat dit dampigheid is.

Goed de medicatie toedienen en zoveel mogelijk buiten zetten. een dampig paard staat beter buiten met en regendeken dan in een stoffige stal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:54

Hopelijk gaat het vandaag wat beter met Sheila.
Heel veel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:30

Hele tijd in spanning gezeten of ik niet gebeld werd dat het slechter ging, maar gelukkig kreeg ik net een smsje dat het wel goed ging vanmorgen. Lachen Dus nu afwachten hoe het verder gaat.. Het kan idd de warmte van gisteren zijn. Ze kwam ook een klein beetje zwetend onder haar regendeken uit gisteren. Maarja, dan zou je toch denken dat het na een uurtje zonder deken wel beter zou moeten zijn, en dat was niet zo. Ik hoorde vanochtend van mijn lesgeefster dat er idd op dezelfde straat Rhino is geweest, dus nu maar hopen dat dat het niet is. Bij mij op stal zijn er nog 3 paarden aan het hoesten, en 1 paard had van de week hetzelfde als Sheila.

Wat is dampigheid precies?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:40

Dankje! Dat zou het ook wel eens kunnen zijn.. Maar zijn dat niet min of meer dezelfde symptomen als bij bronchitus? Iig denk ik dat het het beste is als ze weer 24/7 naar buiten gaat, maar we hebben nog geen geschikt landje gevonden bij ons op stal waar én genoeg gras staat, én ze genoeg beschut staat, én soortgenootjes heeft ook 's nachts.. Zo lastig allemaal..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:42

bronchitus lijkt erop met het verschil dat dat met een kuurtje weer over kan gaan, dampigheid is blijvend. meer buiten zal zeker schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:43

Ah, okee. Ze heeft dus wel een of andere ontstekingsremmer/ antibiotica en pijnstilling gekregen gisteravond. Vanochtend ging het dus volgens de eigenaresse 'wel goed' met haar. Misschien heeft dat dan toch aangeslagen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:45

En alweer een topic waarbij de dierenarts het eigenlijk laat afweten. Wat is dat toch tegenwoordig? Ik had hem denk ik persoonlijk aan zijn haren naar de stal toe gesleept!
In elk geval sterkte met hem...gaat vast weer goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:49

Haar. Lachen

Ja idd.. Ach, 't was te verwachten. Dierenartsen en weekend zijn meestal geen geweldige combi.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:54

Dan heb ik zeker een geweldige dierenarts! Moet zeggen... HEB IK OOK HOOR!!! Gelukkig heb ik een dierenartsen praktijk waar meerdere dierenartsen dienst hebben dus er is ook altijd in het weekend iemand die klaar staat voor de noodgevallen.
In jou geval vind ik het onverantwoord dat hij niet even komt kijken, zeker omdat het om een al wat ouder paard gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:57

Hij had ook iets gezegt van: 'Ja, het is ook natuurlijk al een oud beestje.' Is dat dan een reden om maar niet te komen? Frusty Maarja, daar kan ik verder ook niets mee.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:03

Wat een ei + 3 letters erachter! In elk geval niet mijn soort dierenarts.

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:06

Hoe is het nu mt Sheila?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:28

Pff, mijn dierenarts is er eigenlijk altijsd binnen een half uur, ook in het weekend!!
Hoe gaat het nu met haar?
Mijn paard is overigens 31 en heeft afgelopen winter een lichte koliek gehad. Daar heeft ze echt een knaks van gehad, werd in 1x heel mager. Ze staat nu overdag in de weide en 's avonds op stal en krijgt dan extra hooi en een beetje hippostar sportbrok...Zo langzamerhand knapt ze weer een beetje op, krijgt een mooi buikje, maar het duurt bij oudere paarden gewoon langer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:43

Ik ben gisteravond nog even langsgeweest bij dr, en ik vond haar beter dan vrijdag. Hoorde van een stalgenootje dat het waarschijnlijk een verkoudheidsvirus is wat heerst op stal. Ging nog een keer luisteren bij dr neus en vond dr ook niet benauwd klinken. Inderdaad meer zoals een verkouden mens. De dierenarts schijnt voor dat virus wel langsgeweest te zijn, maar hij noemde het wel bronchitus. Al is dat raar, als 4 paarden van dezelfde stal het achter elkaar krijgen, en ze allemaal niet benauwd klinken, en een ander hoestje hebben dan dat het bij bronchitus klinkt. Het blijft dus alsnog een raadsel..

Frisiangirl: Ze eet helaas haar hooi niet. Soms een paar hapjes maar verder laat ze het liggen. We proberen haar daarom nu zoveel mogelijk op het land te hebben. Iig de hele dag en we hopen dat we een plekje voor 's nachts kunnen vinden.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:44

Jeetje Julia, vervelend zeg, dat het even niet lekker gaat met Sheila! Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op.. Lachen